Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mella M kirjoitti:Kyllä päiväkodeissa saa edelleen puhua pojista ja tytöistä
Vieras kirjoitti:Hiukan ärsyttää ja siksi kärjistän. Kun ottaa huomioon, miten vähän on ihmisiä, joille sukupuoli on ongelma, niin uudet toimet tuntuvat enemmän ideologisilta kuin käytännöllisiltä. Mietin juuri aamulla, että onko tarkoitus tuottaa enemmän ihmisiä, joilla on jokin ongelma, jotta siitä tulisi normaalia ja painoarvo lisääntyisi. Ainakin potentiaalisia translapsia taitaa olla kohta liki 100 %.
Vieras kirjoitti:Sen sijaan ei ole olemassa kuin 2 sukupuolta, tuntemuksia ja kokemuksia ja mielen ongelmia sen sijaan sitäkin enemmän. Ei transit ole lisääntyneet, vaan lasten ja nuorten päät ovat sekaisin. Transporukkaa on aina tietynverran väestöstä, mutta räjähdys on sama kuin aiemmin anoreksia, bulimia ja viiltely, ja dissosiointikin, sekä "hahmpojen" näkeminen eli mt-muoti.
Vieras kirjoitti:Kuten sanoin, transeja on aina tietyn verran väestöstä. Myös homoseksuaaleja on aina. Jokainen kokee itsensä miten kokee.
Hurtta ei nyt oikein itse ymmärrä mielenterveyden liikahteluja ja muoti-ilmiöitä. Somaattisella puolellakin niitä on, mm. ferritiini, ADHD, ja fibromyalgia. Sepäs ei olekaan leimaamista että näkee nämä vaihtelut. Psykiatrit ovat huolissaan tästä kehityksestä, ja moni itsensä transistoinut on huomannut myöhemmin virheensä ja pitänyt asiaa esillä mediassa, mutta nämähän ovat niitä epätoivottuja faktoja monelle, mutta ei niitä oikein voi olla ottamatta huomioon.
Mella M kirjoitti:Vieras kirjoitti:Kuten sanoin, transeja on aina tietyn verran väestöstä. Myös homoseksuaaleja on aina. Jokainen kokee itsensä miten kokee.
Hurtta ei nyt oikein itse ymmärrä mielenterveyden liikahteluja ja muoti-ilmiöitä. Somaattisella puolellakin niitä on, mm. ferritiini, ADHD, ja fibromyalgia. Sepäs ei olekaan leimaamista että näkee nämä vaihtelut. Psykiatrit ovat huolissaan tästä kehityksestä, ja moni itsensä transistoinut on huomannut myöhemmin virheensä ja pitänyt asiaa esillä mediassa, mutta nämähän ovat niitä epätoivottuja faktoja monelle, mutta ei niitä oikein voi olla ottamatta huomioon.
Ei siinä ole mitään epätoivottua ja kaikki tietävät, että on ihmisiä, joilla käsitys omasta sukupuolesta voi vaihdella elämänsä aikana. Epätoivottavaa on sen sijaan se, että tämän yleisyyttä yleensä halutaan liioitella ja näitä tapauksia käyttää jonkinlaisena todisteena siitä, ettei juuri ketään tarvi uskoa ja tukea näissä prosessseissa ja ettei transsukupuolisille tulisi antaa hoitoja yhteiskunnan varoilla jne. Epätoivottavaa on se, että tuolla yritetään jatkuvasti vähätellä transukupuolisten tai muiden sukupuolivähemmistöjen asemaa ja oikeuksia.
Ja ns. suuri yleisö ei ole korviaan myöten kyllästänyt. Pieni vähemmistö vain pitää tällaista meteliä ja koittaa luoda vaikutelmaa, että lähes kaikki ovat kyllästyneitä.

Suska kirjoitti:Mun mielestä sukupuolittaminen on mennyt aivan liian pitkälle. On erikseen naisten karvahöylät ja miesten karvahöylät, on tyttöjen hammasharjat ja poikien hammasharjat jne.
Mä oon aina pitäny tosi outona tarvetta lokeroida asioita tai ihmisiä sukupuolen mukaan ylipäätään. Mua ei kiinnosta pätkääkään mitä vastaantulijan housuissa tai hameen alla on, eikä mulle kuulu käyttääkö joku pitsialkkareita tai formulaboksereita. Tai muutenkaan.
Ja esimerkiksi päiväkodissa on ihan hyvä että puhutaan lapsista, ei erikseen tytöistä ja pojista. Melkoinen kynnys on muutenkin pojalle mennä kotileikkiin ja tytölle autokilpailuun, jos asia jo esitellään jonain, mitä "pojat tekee" tai "tytöt tekee".
Suska kirjoitti:Ja esimerkiksi päiväkodissa on ihan hyvä että puhutaan lapsista, ei erikseen tytöistä ja pojista. Melkoinen kynnys on muutenkin pojalle mennä kotileikkiin ja tytölle autokilpailuun, jos asia jo esitellään jonain, mitä "pojat tekee" tai "tytöt tekee".
Toivottavasti naisillekin sitten sallittaisiin meikittömyys ja miehisyys. Mielestäni kaikkien pitäisi saada olla ja näyttää ihan sille mitä haluaa!
Hovarontti kirjoitti:
Henkilökohtaisesti minulle on aivan sama kuka tuntee olevansa mikäkin, tai syö mitä tahansa tai näyttää miltä huvittaa, olkoon jokainen niinkuin tuntee hyväksi olla, mutta ei sitä tarvitse kaiken aikaa suureen ääneen huutaa, sama pätee uskonnossa ja sen tuputtamisessa.
Myönnän, ärsyttää suunnattomasti tälläinen suureen ääneen jokapaikassa asiasta toitottaminen, pätee muihinkin aiheisiin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa