Vieras kirjoitti:Jotenkin ajattelen että jos tietää naapurissaan olevan jotain spesiaalia juhlaa, ristiäisiä,, hautajaisia, häitä tai muuta henkilökohtaista on kohteliasta se huomioida. Mutta nämä yleiset juhlapäivät niin se ja sama. Ne on kuitenkin vaan normi kalenteripäiviä niille naapureillekin. Vai jättääkö joku vaikka sunnuntaisin kaikki kotityöt tekemättä koska naapurissa joku voi haluta pyhittää sen lepopäivänä?
Ei kai tästä joka viikkoisista sunnuntaista puhuttukaan eikä se edes ole mikään yleinen juhlapyhä. Mutta tosiaan samaa mieltä siitä, että sitä autonromua ei varmaan kannata alkaa rälläköimaan jos huomaa, että naapurissa vietetään jotain isompia perhejuhlia ja varsinkin jos kyse on juhlista, jotka pidetään ulkona.
Täällä oli juhannuksena aivan tosi hiljaista ja se on musta ihanaa. Aika moni arvostaa juhannuksena rauhaa ja sitä, että voisi kuunnella vaan sitä linnunlaulua ja olla rauhassa. Toki tämä ei joka paikassa onnistu, mutta kyllä ainakin itse olen aina pyrkinyt siihen, etten itse ainakaan aiheuta mitään ylimääräisiä ääniä. Kaikkia hommia on voinut joko aikaistaa tai myöhentää. Mutta joo, nurmikon leikkaaminen, se tuntuu olevan monille aika pyhä juttu. On tästä ihan omassa lähipiirissäkin paljon erilaisia näkemyksiä.