Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
aunet kirjoitti:
Selailin noita rotikoitten arvosteluja, ja erään EH:n saaneen koiran kohdalla mainittiin että: "kunhan handleri antaa koiran liikkua luonnostaan, etenee hyvällä drivella." Ilmeisesti myös rotikkakehässä "hirtetään" koiria hihnalla!

Outi.I kirjoitti:msk Minä tunnen lukkarinrakkautta Reinoa kohtaan. Se on isäni nimikaima. Lisää vielä Johannes perään jos pitää tiukemmin komentaa niin kuulostaa komeammalta
msk kirjoitti:Tämä tuomari ei sallinut sellaista yhtään, piti olla talutin löysällä. Huomautti asiasta välittömästi. Ei myöskään sallinut että koiran jalkoja aseteltiin siinä kun oltiin yksilöarvostelussa. Piti pyöräyttää uudelleen ympäri ja antaa koiran seistä vapaasti. Sanoi yhdelle naiselle että: "En minä halua nähdä miten hyvin osaat esittää koiran, haluan nähdä että se seisoo vapaasti."
Kaulain ei saanut olla kiristävällä.
aunet kirjoitti:Hatunnosto rotikkatuomarille liikeiden arvostelusta, juuri noin pitää toimia! Tosin tottumaton tuomari haluaa tasaisen ravin ja seisotuksen, mutta sehän on tuomarin osaamattomuutta. Taitava tuomari poimii kyllä muutamassa sekunnissa hyvin rakentuneet ja liikkuvat koirat. Hieno seisonta-asentohan saadaan aikaiseksi mille tahansa vänkyrärungolle ja se taas on esittäjästä kiinni. Mutta terveeseen liikkeeseen sitä ei saada.
Ja ne maahan kylvetyt lihapullanökköset on perseestä, jos jotain houkutinta pitää käyttää niin pelkkä haju omissa sormissa riittää kehässä. Osa tuomareista kieltää makupalat, mutta eipä se auta kun kehässä niitä on jo valmiiksi. Nuorille koirille pitää antaa armoa ja pitää ne mieluummin onnellisina ja iloisina kuin pakolla patsaina. Kyllä ne siitä rauhoittuu!
pikku-haukku kirjoitti:Reinolle (ja msk:lle tietty) onnea näyttelymenestyksestä. Hienolta kuulostaa Reinon kehäkäytös!
Tiibetinhelmi kirjoitti:^Nätisti seisoo Noska! Aikamoinen värien kirjo tuossa rodussa.
msk kirjoitti: Lahjattomat harjoittelee vai miten se meni
Ainoa mikä yllätti, oli se että dominoväriselle koiralle tuomari antoi värin vuoksi hylsyn, vaikka domino on ihan sallittu väri.
Mea kirjoitti:Eilen oli vihoviimeinen ponnistus tämän tärpästikkelin pitämiseksi aidan sisäpuolella. Se siis kiipesi 180 cm puuaidan yli, koska sai siitäkin jotenkin otteen. Laitettiin sitten 2 m pleksit siihen kohtaan.
Mea kirjoitti:Nyt se tärpästikkeli meni 180 cm aidasta yli. Itse siis on 45 cm. Se hyppäsi puoleen väliin ja kiipesi lopun. Oli aika näky, pitäisi kuvata se niin voittaisin Iltasanomilta 550e kuukauden parhaasta videosta.
Onneksi se ei pääse eikä edes yritä tuolta varsinaisen aidan ja pihan puolelta. Tämä mistä se menee on portin sivu, portin molemmin puolin on suunnilleen metrin levyinen puuaita. Se on ainoa kohta josta pääsee etupihalle ja siitä tielle. En lähde perään vaan huutelen sitä etuovella. Eilen tosin Onni huomasi tilaisuutensa tulleen ja livisti etuovesta, ja sitten ne kaksi huitelivat kylillä hyvin tyytyväisinä.Etupihan puolella on päättyvä tie jolla ei kulje autoja muuta kuin minä ja 2 naapuria, joten auton alle tuskin jäävät siellä, mutta ei sinne nyt mennä tarvitse kuitenkaan ilman minua. Juoksivat sitä tietä pitkin ilmeisesti jonkun matkaa ja sitten lujaa takaisin ja ovesta sisälle.
Katselin koiratarhaelementtejä, mutta ainoa sisäänpäin taipuva elementti on lopussa joka paikasta. En oikein tiedä miten sellaisen itse rakentaisi. Mutta jos laittaisi sitä samaa pleksiä mitä laitettiin porttiin, niin silloin se ei saisi otetta, ja sen korkeuskin on 2 metriä.
MJK kirjoitti:Minä olen siinä uskossa että domino ei olisi sallittu väri porokoirillaRotumääritelmässä ei ainakaan mainita sitä väreissä.
Ja tuomari oli tulkinnut värin soopeliksi joka ainakin on hylkäävä virhe.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa