Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Suska kirjoitti:Mä muistan kuinka mun äidinpuoleisen suvun puhakoirana on aina ollut suomenpystykorva (yleensä ihan puhdasrotuinen) ja aina sen nimi oli Nalle. Mun lapsuudessa tais olla neljäs tai viides Nalle menossa
Pihavahtina se oi, kukaan ei metsästänyt ainakaan silloin kun mä sielä enemmän kävin
Myrkkymuratti kirjoitti:Suska kirjoitti:Mä muistan kuinka mun äidinpuoleisen suvun puhakoirana on aina ollut suomenpystykorva (yleensä ihan puhdasrotuinen) ja aina sen nimi oli Nalle. Mun lapsuudessa tais olla neljäs tai viides Nalle menossa
Pihavahtina se oi, kukaan ei metsästänyt ainakaan silloin kun mä sielä enemmän kävin
Itselle niin outo ajatus, mutta tiedän että on muitakin perheitä/sukuja, joilla on ollut tämä tapa, että koira vaihtuu mutta nimi pysyy. Ehkä koiran nimi on silloin ikäänkuin virkanimike, jonka koira kuin koira voi ottaa hoitaakseen.

Iidis79 kirjoitti:Suomenpystäri tai pohjanpystäri ois kyllä ihanteellinen koira koon ja turkin suhteen moneen, mut myytäsikö niitä ei-metsästävälle ihmiselle lähiöön. Jos ois kumminkin muuten aktiivinen harrastaja.
msk kirjoitti:Iidis79 kirjoitti:Suomenpystäri tai pohjanpystäri ois kyllä ihanteellinen koira koon ja turkin suhteen moneen, mut myytäsikö niitä ei-metsästävälle ihmiselle lähiöön. Jos ois kumminkin muuten aktiivinen harrastaja.
Luultavasti ainakin osa kasvattajista haluaa saada tietoa koiriensa metsästysominaisuuksista.
Olen lukenut siitä yhdestä miehestä, joka käyttää suomenpystykorvaansa metsällä kyllä ja se ilmaisee linnut. Mies ei kuitenkaan yritä ampua niistä vaan valokuvata.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hetuli ja 3 vierailijaa