Lyhempi työaika

Tietoa foorumin perustamisesta ja syistä sen taustalla. Sisältää myös foorumin säännöt. Tänne saa lisäksi niin halutessaan laittaa pienen esittelyketjun itsestään.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Lyhempi työaika

ViestiKirjoittaja MJK » 13.04.2023 16:18

Onko kukaan laskenut, että kumpi on kannattavampaa, tehdä 80 prosenttista työaikaa vai ottaa kaikki lomarahat vapaina+pekkaset+tarvittava määrä palkattomia päiviä, että saa joka viikolle yhden vapaan?

Mielelläni kuulisin kokemuksianne asiasta?
MJK

Re: Lyhempi työaika

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 14.04.2023 07:20

Onkos tämä ny ihan oikeassa paikassa...?
Minä olen pitkän saikun ja osasairaspäiväilyn jälkeen kohta vuoden putkeen tehnyt 80 prosenttista, nettopalkassa häviää muutaman satasen kuussa täyteen työaikaan verraten, mutta kyllä tuolla ihan kivasti elelee nyt kun talolainakin on jo maksettu. Käytännössä siis työaika on 30h viikko jonka saan aika vapaasti ripotella miten haluan ja tehtäviin sopii, käytännössä olen tehnyt edelleen viittä päivää, mutta pari pidempää päivää alkuviikosta ja loppuviikosta sitten lyhyempiä/puolikkaita, ja jää sitten vielä ne mahdolliset lomarahavapaat ja liukumat vielä reserviksi lisäelpymiseen.
Ainakin tämänhetkisessä tilanteessa tuo on mulle varsin sopiva järjestely vaikka taloudellisesti takkiin tuleekin. En ole edes yrittänyt laskea tulisiko joku muu systeemi halvemmaksi, kun se olisi sitten siitä muusta vapaareservistä pois ja tämäkin on välillä vähän siinä ja siinä palautuuko riittävästi.
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja MJK » 14.04.2023 16:01

No näköjään tuli väärään paikkaan :oops:
Tuo on tosi että 80 prosenttisella saa sitten vielä enemmän vapaata. Mutta luulen että pärjään jo sillä yhdellä vapaalla. Mulla on niin pitkä työmatka että ei ole järkeä lyhentää päivää vaan viikkoa. Pitää vielä laskeskella että onko toinen vaihtoehto sitten paljonkin kannattavampi...
MJK

ViestiKirjoittaja Rudytar » 24.05.2023 11:11

Kaikkihan sitten riippuu siitä saako noita lomaraha vapaita yms. Toinen seikka on sitten kelle sopii lyhyemmät työpäivät vs. pitkät päivät ja yksi vapaapäivä.
Rudytar

Paluu Yleistä