Kahvinkeittimet

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Kahvinkeittimet

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.05.2023 13:17

Juomme murukahvia, mutta vara/vieraskäytössä on ollut vanha moccamaster. Nyt otin masterin kaapista ja latasin siihen kahvit, niin vesi tuli jostain läpi suoraan säiliöstä (laite ei ollut päällä), pöytä ja lattia tulvi. Taitaa olla siis mennyttä tuo.
Ajatuksena olisi ostaa uusi keitin. Mutta onko keittimissä oikeasti eroja? Moccamaster on iso, se on iso miinus. Joskus ostimme kakkoskotiin Electroluxin pienen keittimen, siinä vesi höyrystyi kanteen ja sen myötä pöytä oli aina märkänä. Onko nuo halpikset kaikki jotenkin huonoja, vai olisko jollain suositella toimivaa laitetta, joka ei sotke, kastele, ei vie liikaa tilaa ja keittäisi vielä hyvää kahviakin?
Vieras

Re: Kahvinkeittimet

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.05.2023 08:44

Olen kuullut sanottavan että MM on paras. Itse en kyllä eroa kahvin maussa huomaa.
Vieras

ViestiKirjoittaja MJK » 22.05.2023 16:08

Mulla toinen tommonen menossa ja tykkään kovasti: https://www.tokmanni.fi/termoskeitin-philips-cafe-gaia-8710103769194

Töissä Moccamastereita ja niissä jos jonkinmoisia vikoja...
MJK

ViestiKirjoittaja Ul.rika » 22.05.2023 17:53

Kahvinkeittimistä minulla on ollut aina, siis vuosikymmeniä, Melitta. Edellisen hajotessa käyn ostamassa uuden. Perusmallia, ei mitään hienouksia, eikä termoskannua. Melitta keittää hyvän kahvin polttamatta. Termoskannullista en tarvitse, en säilyttele valmista kahvia.
Varakeittimenä on joku Prismasta ostettu reilusti alle 20€:n pikkukeitin, joka keittää 5-6 kupillista. Pyöräyttää yllättävän hyvän kahvin. Ostin sen muuttoa tehdessäni muutama vuosi sitten, kun molemmissa asunnoissa piti olla keitin. Saan päänsäryn ilman kahvia.

Jokaisella toki on oma suosikkinsa, kuten kahveissakin. Moccamasteria en huoli kalliin hinnan, ja suuren koon vuoksi.
Ul.rika

ViestiKirjoittaja Dacrest » 22.05.2023 19:32

Kahvin makuun vaikuttaa eniten "raaka-aineet", eli kahvipavut ja vesi. Perus juhlamokkakin maistuu ihan erilaiselta jos sen keittää pk-seudun veteen vs puhtaaseen lähde-/kaivoveteen.
Kuinka paljon keittimellä on vaikutusta - en tiedä.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Fran » 22.05.2023 21:26

Mulla on OBH Nordican Gravity, ja musta se on jees. Aloittajan kriteereihin se ei mene mitenkään, koska on korkea eikä välttämättä mahdu tasolle, jos on yläkaapit eikä sitä taida enää edes uutena saada.
Mulla on myös Kenwoodin KMix, mut siitä en tykkää koska pannun yläosa on muovia eikä sitä saa sen takia kaadettua tyhjäksi koska saumaan jää vähän kahvia.
Mulla on myös vanha kaupan kahvimylly, jolla jauhan pavut, ja kahvin mittaan vaa'alla kahvimitan sijaan. 7-8g desiin vettä on sopiva suhde :)
Fran

Paluu Rekisteröimättömät