Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Tässä sarjassa on hyvin tullut esille se, että koiran terveysongelmat eivät kosketa ainoastaan koiraa, vaan myös omistajaa.
Sairaan koiran kanssa eläminen, sen hoitaminen, huoli ja rahanmeno vaikuttavat myös omistajan elämänlaatuun.
Tässä sarjassa on hyvin tullut esille se, että koiran terveysongelmat eivät kosketa ainoastaan koiraa, vaan myös omistajaa.
Sairaan koiran kanssa eläminen, sen hoitaminen, huoli ja rahanmeno vaikuttavat myös omistajan elämänlaatuun.
Erinomainen huomio. Kun omakin, omatkin koirat, on sairastaneet niin onhan se todella kuormittavaa. Se vastaa ihan täysin lapsen sairastamiseen verrattavaa tilannetta, sillä erotuksella, että koira ei kerro. Eli sitä tulkintaa joutuu tekemään paljon.
Siihen siis myös turtuu, hukkuu ja häviää itse. Siitä tulee arkea ja osa elämää, se normalisoituu. Ja niinhän sen ei kuuluisi mennä.
Myrkkymuratti kirjoitti:Erona vielä se, että sairaan eläimen hoitamiseksi ei saa vapaata töistä. Melkosen ahistavaa jos koiralle iskee joku akuutti hätä ja pitäis töihin olla menossa! Tai jos koira on sillai sairas, että pelottaa jättää sitä kotiin työpäivän ajaksi, kun ei tiedä mitä palatessa on vastassa.
Umac kirjoitti:Myrkkymuratti kirjoitti:Erona vielä se, että sairaan eläimen hoitamiseksi ei saa vapaata töistä. Melkosen ahistavaa jos koiralle iskee joku akuutti hätä ja pitäis töihin olla menossa! Tai jos koira on sillai sairas, että pelottaa jättää sitä kotiin työpäivän ajaksi, kun ei tiedä mitä palatessa on vastassa.
Tässä varmasti työpaikkakohtaisia ja esihenkilökohtaisia eroja, työnkuva huomioiden. Olen itse poistunut vuorosta kesken viemään koiran akuutisti leikkaukseen, olen saanut vuosilomaa puolison koiran kuoleman vuoksi ja olen vastaillut puhelimeen kesken päivän, siitä koiran asiasta. Mutta olen täysin tietoinen, että meidän/siellä missä keikkaan, on erittäin lemmikkimyönteinen suhtautuminen sairaaseen eläimeen johdon tasolla ja siitä saa toki olla ihan kiitollinenkin. Sitä asemaa ei tule hyväksikäyttää, valehdella tai liioitella mutta asiat on aina saanut hoidettua.
omenavaras kirjoitti:Koira haudattuna-podcastiin on tullut uusi jakso: Koira ilman karvoja.
Aiheena sairasteleva karvaton kodinvaihtajakoira.
Tuon jakson koira kävi sääliksi ja en oikein halunnut kuunnella loppuun. Itse olisin varmaan lopettanut tuollaisen koiran. Se ei vaikuttanut onnelliselta ja hyvinvoivalta. Terve se ei ainakaan ollut.
En ole huomannut, että tästä puolesta muualla paljon puhuttaisiin. Mutta mitä sairaampia koirista tulee, niin sitä kalliimpaa niiden pidosta tulee, jos loppuelämä joutuu syömään erikoisruokia tai jonkinlainen lääkitys.
Vielä kun omistaja kertoi, että vaikka koiralla on jatkuva kipulääkitys niin raapii niskaa/päätä niin että vaatteet menee rikki (syringomyeliaan liittyvä kipuoire!), ja edelleen on päiviä, jolloin on niin kivulias että ei halua liikkua/syödä, niin minusta tuollainen eläin pitäisi ehdottomasti päästää pois kärsimästä.
mitä väliä sillä on, millainen koira sillä vastaantulijalla on? Itselleni olen koirani ottanut enkä vastaantulijoille.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa