ot kevätremppaa pukkaa?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

ot kevätremppaa pukkaa?

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 13.03.2023 13:14

Kävi klassisesti, ostin sellaisen ihanan retron laventelinvärisen yleiskoneen vanhan rikkoutuneen tilalle, ja huomasin että valkoinen keittiö kaipaa päivitystä laventelinväriseksi. Tai no kyllä se valkoinen jää pääväriksi, mutta osa seinistä ja paljon muuta muuttuu laventelinliilaksi. Jotenkin näin keväällä alkaa katsella kotia toisella silmällä....joo itse aiheutettu riesa, onko kohtalotovereita? :o
Kissimyyr6

Re: ot kevätremppaa pukkaa?

ViestiKirjoittaja smörgen » 13.03.2023 13:46

Kyllä se pesänrakennusvietti on täälläkin kevään tullen herännyt ja kaikenlaista projektia pukkaa :D
Tehtiin viime viikolla sormipaneelista sängynpääty, pientä remppaa on suunnitteilla ja uutta kissatarhaa aletaan rakentaa heti, kun lumet sulaa.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Mea » 15.03.2023 11:37

Joo. Piti maalata suihkun valkoiset kaakelit harmaaksi. Olen maalannut täällä paikan jos toisenkin, eikä koskaan ole epäonnistunut, vähintään toinen maalauskerta on pelastanut. Tällä kertaa ei. Maali oli kuin vesiväriä! Se ei tarttunut kaakeliin juuri ollenkaan, paitsi joistain kohdista jämähti ensimmäisellä vedolla. Nyt kahden maalauskerran jälkeen tulos on "kivan eläväinen", eli järkyttävä. Kuin jonkun lapsen sutima. Onneksi on oma suihku, joku voi sitten jonain päivänä vaihtaa siihen kaakelit kokonaan, ei tuolle muuta voi tehdä. En odota että kolmaskaan kerta sitä pelastaa mihinkään suuntaan. No ainakaan ne eivät ole enää valkoiset, paitsi niistä kohdista mihin maali ei tarttunut lainkaan. Ja se todellakin oli kaakelimaalia jossa lukee että sopii myös suihkutilaan, ja tein seinille täsmälleen sen esikäsittelyn mikä ohjeessa sanottiin.
Mea

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.03.2023 12:06

Taitaa olla vähän konstikas tuote tuo kaakelimaali. Hesarissa oli vähän aikaa sitten juttukin sen käytöstä: https://www.hs.fi/koti/art-2000009317263.html
Tuon jutun perusteella tuli silloin tunne, että en uskalla edes yrittää.

Olen kuukauden sisällä askarrellut kylppärin allaskaappiin uudet massiivipuiset etulevyt laatikostoihin (olivat jo hirveän näköiset, kun alkuperäinen lastulevy pullisteli viilun alla) ja maalannut kylppärin kaappien ovet. Keittiöön tein astianpesukoneen tilalle laatikoston ja hyllytason. Nyt mahtuu kaikki mehu-ja hillopurkit ja muovipussit siististi talteen :)
Vieras

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 15.03.2023 14:27

Mea kirjoitti:Joo. Piti maalata suihkun valkoiset kaakelit harmaaksi. Olen maalannut täällä paikan jos toisenkin, eikä koskaan ole epäonnistunut, vähintään toinen maalauskerta on pelastanut. Tällä kertaa ei. Maali oli kuin vesiväriä! Se ei tarttunut kaakeliin juuri ollenkaan, paitsi joistain kohdista jämähti ensimmäisellä vedolla. Nyt kahden maalauskerran jälkeen tulos on "kivan eläväinen", eli järkyttävä. Kuin jonkun lapsen sutima. Onneksi on oma suihku, joku voi sitten jonain päivänä vaihtaa siihen kaakelit kokonaan, ei tuolle muuta voi tehdä. En odota että kolmaskaan kerta sitä pelastaa mihinkään suuntaan. No ainakaan ne eivät ole enää valkoiset, paitsi niistä kohdista mihin maali ei tarttunut lainkaan. Ja se todellakin oli kaakelimaalia jossa lukee että sopii myös suihkutilaan, ja tein seinille täsmälleen sen esikäsittelyn mikä ohjeessa sanottiin.

Sitten vinkkinä: timanttilaikalla laatan pinta karheaksi ja uusi laatta päälle. Halpaa ja helppoa verrattuna siihen, että irrottaa ne laatat, tekee uudet (sertifioidun tekijän toimesta) vedeneristykset ja usein vielä oikoo seinien kuoppia. Jos siis laatat on ehjät ja vanhat vesieristykset ok. :)

-been there, done that-
Kissimyyr6

ViestiKirjoittaja Purrfect » 16.03.2023 15:53

minusta kuulostaa, että niissä laatoissa saattaisi olla esimerkiksi silikonia tms. hiusten hoiotoaineista/muotoiluaineista, tai jotain muuta jäännöstä jostain aineesta miksi ei tartu maali siihen ja muualle tarttuu. PEsisin ja hankaisin jollain vielä uudelleen ja kokeilisin uusiksi niihin laattoihin. Toki mutua, mutta silikoni on melkoista tarraamaan laattoihin, vaikka olisi tosiaan kosmetiikasta.

Mun tekis mieli jotain uudistaa vähän kämpässä, mutten sitten tiedä mitä, kun ei niin kauaa ole kun on kaikki rempattu. Mulla se kanssa iskee keväisin, vessa- ja keittiörempat molemmat tehtiin peräkkäisinä vuosina keväällä. Rakastan sitä suunnitteluvaihetta etenkin!
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.03.2023 18:12

Mulla olisi piharemppaa. Pitäisi saada seinäke suojaamaan ulkopuolisten katseilta. Sen pitäisi olla n.2m leveä, ja "niveltyä" keskeltä vähän tämän _/ mallisesti, ja sitten se "ongelma" tuleekin. Sen pitäisi olla helposti poistettavissa syksyn tullen, eikä saisi maksaa juuri mitään. Myöskään mitään betonitöitä ei sen vuoksi tehdä. Se tulisi nurmelle, ja olen ajatellut että laittaisi sellaiset maahaan iskettävät/ruuvattavat "kengät", joihin kiinitettäisiin tolpat, jotka kiinnitettäisiin toisiinsa ylä ja alarimalla. Sitten siihen keskelle jotain ristikoksi, ehkä pajusta itse tehden? Sitten yksivuotista köynnöstä kasvamaan tuota pajuristikkoa pitkin. Onko ideoita?
Vieras

Paluu Rekisteröimättömät