Mä olin joskus Tommy Wirenin luennolla, missä hän näytti videon kuinka ovikellon soidessa hänen koiransa menevät kaikki omille pedeilleen odottamaan, että ne kutsutaan tervehtimään vieraita. Melkein kävi naurattamaan, kun ajattelin mikä sirkus meillä on kun ovikello soi

Koirat haukkuvat ja hyppivät innoissaan kuin eivät olisi ikinä nähneet yhtään ihmistä
Hienoahan se olisi, jos koiralla olisi joku niin ehdottoman varma käytös, että se esim. maahan-käskyllä vetäisi 150% varmuudella itsensä maihin oli tilanne ja paikka mikä hyvänsä. Mutta ainakaan itse en ole mitään läheskään niin varmaa opettanut. Mulle riittää, että eivät häivy horisonttiin irti päästessään ja tulevat kutsuttaessa luokse. Osalle vastaantulijoista haukutaan, osin ihan sitä että haluttaisiin moikkaamaan.
Lajikoulutuksessa on tietty sitten opetettu kaikenlaisia temppuja.
Niin, ja katsoin uusimmanjakson eilen. Pipsa pääsi ihan hyvään kotiin, varmaan pärjäävätkin se kanssa, kun ottivat ihan asiakseen koiran opettamisen esim. hihnakäytökseen. Hurjan kivanoloinen koirahan se oli. Se ei ollut yllätys, että bostoni ei jäänyt sen ottaneeseen perheeseen. Minusta ne vaikuttivat vähän avuttomilta ja koirakokemusta ei ollut juurikaan. Toivottavasti Minni sai hyvän kodin, kun siitä ei mitään mainittu.