Voiko tulla ongelmia vakuutuksesta

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Voiko tulla ongelmia vakuutuksesta

ViestiKirjoittaja eug » 08.03.2023 17:35

Eli voiko tulla jotain ongelmia siitä että arvoltaan noin 40 000 € arvoinen tönö on vakuutettu 70 000 € edestä?
eug

Re: Voiko tulla ongelmia vakuutuksesta

ViestiKirjoittaja Hurtta » 08.03.2023 20:17

Saa maksaa maksut 70k mukaan, mutta jos jotain käy, niin 40k saa, tai mikä sillä hetkellä onkaan käypä arvo.
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja eug » 09.03.2023 08:33

Millä logiikalla se menisi noin jos sopimuksessa korvaussumma on tuo 70 000 eikä siis ole vakuutettu "täydestä arvosta"?
eug

ViestiKirjoittaja MikkoP » 09.03.2023 08:51

Ylivakuutustilanne syntyy, jos vakuutussopimukseen merkityn omaisuuden oikea arvo on huomattavasti merkittyä vakuutusmäärää alhaisempi. Vakuutusyhtiö voi kieltäytyä maksamasta omaisuuden yli menevän arvon osuutta, jollei vakuutusyhtiö itse ole yliarviota olennaisesti tehnyt. Ylivakuutustilanteessa vakuutuksenottaja maksaa käytännössä liikaa vakuutushintaa omaisuuden arvoon nähden, eikä vakuutus korvaa ylivakuutettua osaa kuin erittäin harvoin

https://pankkiasiat.fi/ylivakuutus
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja eug » 09.03.2023 09:07

Kiitos Mikko P hyvä tietää ettei pidä suostua tuohon vaikka yhtiö suosittelee.
eug

ViestiKirjoittaja Expertti » 09.03.2023 21:42

Saako kysyä samassa ketjussa?
Mulla on kotivakuutus Lähitapiolassa. Auton vakuutus on Turvassa ja sieltä tänään soittivat, että haluaisivat tehdä tarjouksen kaikista vakuutuksistani. Mutta, kun sanoin että nykyinen kotivakuutus on LähiTapiolassa, vakuutusmies kiitti ja kuittasi, kuulemma ovat tavallaan samaa firmaa ja siksi hän ei saa minulle nyt tarjousta tehdä. Olin huonossa paikassa niin en sen kummemmin alkanut kysellä, nyt googletin niin jotain yhteistyötä tosiaan tekevät.
"Kotimaassa LähiTapiola tekee yhteistyötä Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turvan kanssa. Turva myy asiakkailleen omien vahinkovakuutuksiensa ohella LähiTapiolan vapaaehtoisia henki- ja eläkevakuutuksia".
Eli minulla ei ole muuta mahdollisuutta saada Turvasta tarjousta, kuin irtisanoa LähiTapiolan vakuutus?
Expertti

Paluu Rekisteröimättömät