Suosittele kosmetiikkaa

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Suosittele kosmetiikkaa

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.02.2023 15:23

Oli ketju arvostele kosmetiikkaa, mutta ehkä omansa suosituksille.

Käsivoide etsinnässä, mun kädet on tosi pahassa kunnossa, enkä oikein keksi mitä kokeilla.
Mitkään perusvoiteet ei auta, viimeisin on Ceraderm ( en ole kyllä nyt varma oliko se juuri tuo, kuivalle iholle tarkoitettu, ebanthenit ei aura, ja käsivoiteita olen kokeillut ties ja mitä.
Nahkat kuoriutuu sormenpäistä, kynsinauhat on kuin puuta, ja rystysetkin on karheat kuin hiekkapaperi.
Pitäis ostaa nyt jotain enkä tiedä mitä.
Avenen Cold Cream? Sitä en ole kokeillut. Vaihtoehtoehdotuksia otetaan vastaan.

Samoin pitäisi löytää kasvoille sopivat uudet tuotteet, ostamani Niveat päätyivät roskiin. Mitään hirveitä en suostu maksamaan, koska niin harva sopii.
Vieras

Re: Suosittele kosmetiikkaa

ViestiKirjoittaja Aei » 03.02.2023 15:32

Decubal siis myös kokeiltu? Pari kolme kertaa illalla paksu kerros ja sen jälkeen puuvillahanskat rasvamärkiin käsiin yöksi
Aei

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.02.2023 15:54

Joo, on, ei auttanut.
Myös kokeiltu se perus-Linola, ei siis nyt tämä uusin käsivoideversio, enkä tiedä onko niillä miten paljon eroa keskenään.
Ja Ceraderm tosiaan on se nyt käytössä oleva, ei paljo auta.
Olen myös laittanut pitkin päivää jotain huulirasvojakin paikallisesti pahimpiin kohtiin, välillä pitkin päivää vaihteeksi jotain ihan peruslabelloa ( niitä tuubin jämiä kaivellen) , ja sit jotain missä oli sheavoita ja ties mitä. Ei apua, no sillei vähän ja hetkellisesti, kun jotain tuputtaa koko ajan. Vältän kaikkea pesuaineiden käyttöä, enkä nyt käytä käsidesejäkään.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 03.02.2023 16:44

Mulla ei talvella meinaa oikein autaa mikään. Ainoa mikä auttaisi olisi matkustaa johonkin lämpimään ja kosteaan maahan - niissä mulla on iho aina aivan loistavassa kunnossa ilman mitään rasvoja tai öljyjä. Sisäilman kostutin voisi toki auttaa, mutta rasvoista on vain hetkellinen apu. Lisäksi käsityöläisenä kädet kuivaa entisestään. Mä käytän paljon ihan vaan pelkkiä öljyjä, joita mulla on kaikenlaisia kun teen niistä saippuaa. Usein se on kookosöljyä, mutta käytän myös ihan pelkkää kaakaovoita (saa esim. Tokmannilta) tai sheavoita. Ne on kiinteässä muodossa pussissa, mutta kun hieroo käsiin niin sulavat kyllä. Nuo apteekin voiteet on musta aika turhia, enemmän tuntuvat vain emulsioilta, joista ei ole kuin aivan todella hetkellinen hyöty, paremmin toimii jopa sinisessä pullossa oleva Nivea.
Mella M

ViestiKirjoittaja Aei » 03.02.2023 17:48

Moni apteekin voide onkin litkua. Decubal ei. Lääkäri määräsi sitä atoopikkotyttärelle ja minäkin kokeilin ja ensimmäinen rasva jolla sain korppuihoni kuntoon. Muuta en osaa suositella.
Aei

ViestiKirjoittaja Ul.rika » 04.02.2023 00:45

Apteekista myivät minulle sellaisen kuin CeraVe-käsivoiteen. Minulla auttoi, mutta useamman kerran päivässä pitää laittaa. Onneksi se kuivuu, ja imeytyy nopeasti, eikä jää pahaa tahmaisuutta. Minullakin käsipäälliset halkeilivat, punoittivat, sormien päät haavoilla, ja kynsien reunat kuivia tikkuja täynnä. Nyt on jo paremmat, mutta toinen putkilo pitää ostaa piakkoin.
Ceradermia en ole kokeillut.
Toinen kohtalaisen hyvä on Garnierin handnourish, jonka löysin Cittarista. Paksuhko, imeytyy nopeasti, ei jää tahmaiseksi joten voi kesken työpäivänkin laittaa. Sitten tulee se kuuluisa Mutta. Se haisee aivan järkyttävälle! Ei ole parfymoitu, mutta haisee jollekin kemikaaliseokselle. Sen hyvä puoli on, että kuivuessaan lakkaa haisemasta.
Parashan olisi, jos voisi käsivoiteen jälkeen laittaa ne puuvillahanskat käsiin, että voide saisi rauhassa imeytyä ja iho parantua. Mutta tuolla CeraVella nyt pärjään tämän talven, uskoakseni.
Ul.rika

ViestiKirjoittaja MJK » 04.02.2023 09:15

Meillä moni töissä vannoo tämän nimeen https://okeeffesco.fi/tuotteet/okeeffes-working-hands/

Minä itse en taas koe sitä mitenkään erikoisen hyvänä. Mulla auttaa melkein rasva kuin rasva kunhan vain muistaa rasvata.

Niin ja kasvoille käytän LV:n tuotteita. Ne on minusta hyviä ja tuoksuttomia.
MJK

ViestiKirjoittaja Ul.rika » 04.02.2023 09:28

Minulla on tuotakin, ja varmasti olisi hyvä. Siitä vain jää käsiin sellainen kummallinen kalvo tms. Ei rasvainen, mutta muuten häiritsevä. Tämä taas on vain minun oma ongelmani kun haluan käsivoiteen imeytyvän nopeasti, ja käsien olevan sen jälkeen pian "käytettävissä."
Ul.rika

ViestiKirjoittaja DeepForest » 04.02.2023 10:18

Itselläni ainoa kunnolla toimiva voide on ollut Bodyshopin hamppukäsivoide. Se haisee omaan nenään pahalle, mutta on ollut niin toimiva että olen käyttänyt lemusta huolimatta. Talvella kädet siis kuivavat niin, että halkeilevat verille.

Hyvänä kakkosena tulee Laveran Repair hand cream. Kaikki apteekin voiteet olen varmaan elämäni aikana testannut ja todennut toimimattomiksi.

Ja naamaani lätkin nykyään oikeastaan ainoastaan Dermosilin puolukkakasvorasvaa. Se on harvoja voiteita, mitkä eivät kiristä tai kirvele.
DeepForest

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.02.2023 13:21

Tuota hamppuvoidetta nyt muistankin kehutun.
Eilen selailin eri vaihtoehtoja, ja aloin miettiä myös lanoliinivoidetta. Dermosilillä on ainakin.
Ja varmaan jotain lampaan "rasvalangasta" tehtyjä yötumppuja . Ts joissa on lanoliinia vielä jäljellä.
Joku Dermosilin kasvovoide on myös kokeilussa, mutta sekin ärsyttää silmiä, siis vaikka en edes laita sitä silmien ympäristöön.
Tokmanilla oli pienessä pumppupullossa joku tyrnivoide, ja se ei ärsyttänyt yhtään. Mutta en löydä sitä sieltä enää, enkä muista merkkiä. En kyllä löytänyt mitään vastaavaa millään haulla.
Tietenkään, kun löytyy joko sopiva, niin eikö se kohta poistu markkinoilta.
Toisaalta pitää alkaa käyttää auringonsuojan sisältävää voidetta jo, kun alkaa olla auringonvaloa, ja silmienbympärystät ja luomet pitää voida suojata.
Muistaakseni joku Avenen sk 30 voide kävi, myös Nivean kasvoille tarkoitettu auringonsuojavoide. Niveassa on jännää se että osa Nivean tuoteista käy, ja osa ei.
Pitäisi viitsiä jaksaa ryhtyä kosmetiikkasalapoliisiksi, ja alkaa selvittää että mikä/mitkä aine/et ärsyttävät niin ei tulisi näitä hutiostoksia, kasvorasvojen suhteen ei niin väliä vaikka tuleekin huti, ne kun voi käyttää vaikka jalkavoiteena. Mutta niitä puhdistustuotteita ei oikein voi hyödyntää muualle.
Vieras

ViestiKirjoittaja maaku » 06.02.2023 13:32

Karkkipäivä -blogin pitäjä oli saanut kuivat kätensä kuntoon kerrostamalla käsiin vesimäistä kosteuttajaa (esim. Xyliderm) ja päälle rasvaisempaa voidetta: https://blogit.terve.fi/karkkipaiva/par ... vat-kadet/
maaku

ViestiKirjoittaja TlGER » 06.02.2023 14:03

Decubal Repair. Käytän sitä kantapäihin ja ne ovat pehmeät kuin vauvan peppu.
TlGER

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.02.2023 20:37

Päädyin ostamaan käsivoiteeksi Neutragenaa, olikohan se Neutragenaa, no, en viitsi mennä kaivelemaan laukkua, mutta farmaseutti suositteli kyllä jotain Avenen cical...mitäliejotaki käsivoidetta, mutten raskinnut ostaa. Ei se maksanut kuitenkaan kuin jotain 15€, ja nyt ottaa päähän. Mutta noita rasvoja on nyt niin paljon, ettei huvita kauheesti ostaa mitään ainakaan kalliimpia, kun menevät monet hukkaan, kun eivät joko tehoa, tai sitten ne ei sovi, vaan ärsyttävät.
Pitää ostaa sit sit seuraavalla kauppakäynnillä, jos/ kun tuo Neutragena ei auta, sitä on kyllä aiemmin jossain kehuttu. Apteekin valikoima oli melko rajoittunut, enkä viitsinyt tilata jotain yhtä rasvaa erikseen jostain. Täytyy katsoa sit kun tilaa kasvoille lisää tuotteita. Nyt mulla on tilattu kokeiluun lisää Jorgoben tuotteita. Mutta aurinkosuojatuotteita niillä ei kai ole. Aiemmin olen käyttänyt sitä musta mähnää kuorintaan, ja jotain valkoista teetä sisältävää kasvovoidetta, mikä sopi hyvin.
Se kuorinta-aine käy mulla T-alueelle, mutta esim posket melkein "paloi" sillä.
Tilasin samalla Ordinaryn salisyylilitkua, jos se auttaisi nenän ja leuan huokosiin. Voi olla mahdollista ettei sekään käy. Diy-versiota salisyylivoiteesta en viitsi alkaa kokkaamaan, muistan sellaisen ohjeen ( en tarkalleen miten paljon mitäkin) siitä jenkki Lääkärit ohjelmasta.
Olen käyttänyt nyt pidempään vauvan puhdistuspyyhkeitä kasvojen putsaamiseen, mutta eivät ilmeisesti ole riittävän tehokkaita, ja kaikki kokeilemani varsinaiset kasvopyyhkeet ärsyttävät silmiä. Ostin siis puhdistukseen Jorgoben misellivettä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Dacrest » 10.02.2023 06:50

Käytän kasvojen puhdistukseen Lidlin Cien ruusuvettä. 150ml pullo maksaa ~3,5e. On "kausituote", löytyy välillä hyllystä.

Samasta kaupasta Nature's Best -hiustenhoitotuotteet ovat hyviä ja edullisia, osa jopa curly girl -metodiin sopivia (eivät sisällä hiuksia kuivattavia aineita tai silikonia). Pullojen/purkkien hinnat 3-5e.
Itsellä käytössä shampoo, hiusmaski ja pumppupullossa oleva 'hair repair cream'.
Viimeksi mainittua käytän päivittäin hiuksia kosteuttamaan ja vähentämään pörröisyyttä/sähköisyyttä, toimii samalla myös kevyenä muotoilutuotteena. Tästä on tullut luottotuote jota ilman en enää osaisi olla.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja piku » 10.02.2023 07:10

Vieras kirjoitti:Käsivoide etsinnässä, mun kädet on tosi pahassa kunnossa, enkä oikein keksi mitä kokeilla.

Mutsi osti meille tätä, jopa lapsen lievästi atooppiset kädet ovat huippuhyvässä kunnossa.

https://www.oloapteekki.fi/bioderma-ato ... CkQAvD_BwE
piku

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.02.2023 17:51

Uusimmat suositukset: Filorgan päivä- ja yövoide, meikkipohjaksi Bare Mineralsin tuotteet
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.02.2023 16:13

Ihan kovin tyytyväinen en siihen Neutrogenan voiteeseen ole, mutta on siitä nyt vähän apua ollut. Enemmän kuin Ceradermista. Oisko ollut enemmän jos olisi aloittanut käytön aiemmin, koska kovin hyvin se ei vaurioita korjaa, mutta jkv kumminkin, silti tänä aamuna vaihteeksi kuoriutui toisen peukalonpään nahat. Mutta vain vain yksi sormi nyt siis. Muuten esim rystysten nahka on vähän parempi, ja sormien sisäsivujen nahka ole enää niin kipeä ja paksuuntunut kuin aiemmin. Päiväkäyttöön se ei ole ihan kätevä koska kestää imeytyä aika pitkään. Ostin nyt hätävaraa päiväkäyttöön ihan vaan Pirkan käsivoiteen, koska se on muistaakseni toiminut jossain määrin, ja kai tää talvi kohta loppuu ja iho paranee. Acoa mietin, mutta en muista miten se toimi, muistan vain että olen käyttänyt. Valikoima kun on rajallinen, että pitäis tilata netistä, ja postikulut on aika isot jos tilaa jonkun yhden tuubin.
Ensitalveen pitää varautua paremmin ja ajoissa, ja hankkia kokeiluun noita tämän ketjun suositelluista . Mutta tämä talvi oli vaikein mitä koskaan, ja jäi tehohoidon aloitus turhan myöhään . Mähän pidin sisälläkin välillä merinovillahanskoja, kun sormien sisäsivut oli niin ärtyneet ja arat. Ei voinut käyttää edes puuvillahanskoja kun niissä on saumat mitkä sattui.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mea » 15.02.2023 06:14

Minulla ei ole minkäänlaista kuivan ihon ongelmaa, mutta suosittelen jotain muuta. Uusin ihastus sekä hiuksiin että suihkuun: Ida Warg!

Aivan ihana suihkumousse: https://www.kicks.fi/ida-warg/conscious ... ula-200-ml
Korput valkaisut hiukset pehmeiksi ja ihana tuoksu ja pullo: https://www.kicks.fi/ida-warg/hiukset/h ... l-f5477028 sekä sama hoitoaine

Ja sitten ilman tätä ei olla. https://www.kicks.fi/briogeo/hiukset/hi ... ask-237-ml
Mea

ViestiKirjoittaja Purrfect » 15.02.2023 23:41

Pitääpä pitää tuo Ida Warg- vinkki mielessä, oon meinaan jossain nettikaupassa niitä joskus katsonut, mutten vielä kokeillut kun en ollut varma onko hyväntuoksuisia vai lupaavatko vaan :D. Suihkumousseja rakastan, tulee aina hyvälle mielelle niiden kanssa, ihan eri fiilis kuin perus suihkugeelillä
Purrfect

ViestiKirjoittaja Mea » 16.02.2023 03:03

Eivät ne ihan Body Shopille pärjää, mutta minun nenääni kyllä ihana tuoksu. Ja todella silkkinen suihkumousse, rakastan!
Mea

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.03.2023 14:58

Tälle http://eleven.fi/ihonhoito/kasvojen-hoi ... wcB#109529 vahva suositus , huokoset ovat ihmeesti pienentyneet, ja talin eritys rauhoittunut. En oisi uskonut. Toki olen käyttänyt myös misellivettä ( Jorgobe) että voi olla sekin mahdollista että toimivat yhdessä.
Nyt pitää vaan löytää kasvoille sopiva aurinkosuojatuote, koska salisyylihappo herkistää auringolle. Tarkoitus ei silti ole käyttää sitä jatkuvasti, vaan kuureittain, luulen. Täytyy katsoa miten tilanne muuttuu, kun lopettaa käytön. Olen käyttänyt sitä kyllä nytkin oikeastaan vain joka toinen ilta.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.03.2023 14:59

Oho, linkki lyheni itsekseen, kyseessä siis Ordinaryn salisyylihappovalmiste.
Vieras

ViestiKirjoittaja smörgen » 07.03.2023 10:15

^Kiitos vinkistä, täytyy seuraavalla tilauskerralla ottaa tuota. Multa suositus Ordinaryn hualuronihapposeerumille.
Hyvä muistutus myös aurinkosuoja! Tarvitsisin jonkun vahvalla suojauksella olevan puikon, jota olisi helppo lisätä päivän mittaan. Nyt sitä jo alkaa tarvita.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Kaktus2 » 07.03.2023 13:44

Aloittajalle kuiviin käsiin suosittelisin kokeilemaan ACO foot cream rich. Laittaa yöksi käsiin paksun kerroksen ja puuvillakäsineet päälle.

Itse en kosmetiikaa hirveästi käytä, mutta huulirasvaa kuluu. Oma suosikkini on Yves Rocherin värilliset huulirasvat. Saa vähän väriä kosteutuksen ohella ja ihana tuoksukin. Kumma kyllä jotkut huulirasvat tuntuvat vain kuivattavan huulia enemmän, mutta noista edellämainituista on vain hyviä kokemuksia.
Kaktus2

ViestiKirjoittaja MJK » 07.03.2023 17:47

Tarvitsisin jonkun vahvalla suojauksella olevan puikon, jota olisi helppo lisätä päivän mittaan.

Dermosililta ainakin löytyy ihan hyvä 50 suojakertoimella.
MJK

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.04.2023 15:14

Nyt aktivoitui auringonsuojatuoteongelma.
Nimenomaan kasvoille tarkoitettu.
Ostin tällä vkolla Avenen kosteusvoidetta, missä sk 30, mutta eihän sekään sopinut. Muistaakseni mulla oli tuota samaa aiemmin, joka tapauksessa joku Avenen suojakertoimellinen päivävoide, enkä muista että se olisi ärsyttänyt.
Nyt tämä ostamani tuote teki ihan samaa, kuin niin moni muukin kosmetiikkatuote, silmät ärsyyntyvät.
Ja kyllä , käytin sitä myös luomille, koska mulla on mm silmien alla pigmenttimuutoksia ( mitkä pitäisi käydä ihan näyttämässä).

Nyt pitää löytää joku vaihtoehtoinen tuote, ja haen arkikäyttöön ihan vain suojakertoimellista kosteusvoidetta, mitä voi lisäillä pitkin päivää, ja mikä ei ole kovin raskas, ts rasvainen.
Varsinainen suojavoide sitten käyttöön, jos tulee enemmän oltua auringolle alttiina. Mutta pihapuuhasteluun saa riittää kosteusvoide.
Kuinka helposti eri tuotteista olisi saatavissa kokeilukokoisia pakkauksia, kun ei tämä nyt oikein vetele, että joutuu ostamaan tuubi toisensa perään tuotteita joita ei kuitenkaan voi käyttää. Ei tuo nyt ostamani mikään huippukallis ollut, jotain n30-35€, mutta ei sekään sovellu käytettäväksi.

En tiedä yhtään mitä pitäisi seuraavaksi yrittää.
Ideoita?
Vieras

ViestiKirjoittaja MJK » 09.04.2023 08:25

En tiedä yhtään mitä pitäisi seuraavaksi yrittää.
Ideoita?

Oletko LV:n tuotteita kokeillut?
MJK

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.04.2023 12:41

En ole kokeillut.
Olisivat ainakin edullisia, ettei harmita niin paljon jos ei sovikaan. Kosteusvoidetta sarjassa ei vaan ollut kuin sk15:lla. Pitää nyt ostaa se ja myös aurinkovoide.
Yhtenä vaihtoehtona olisi myös Favora, mutta koska osa perusvoiteistakin ärsyttää, niin en tiedä. Orionin tuotteita kun ovat.
Sitten löytyi kovasti kehuttu La Roche Posay , mikä vaikutti hyvältä ja lupaavalta, kunnes luin arvosteluja, joissa joku valitti silmien kirvelyä. Joo, enpä kokeile.
Ja jotain muitakin merkkejä katsoin, esim yksi oli kai Vichy, osassa puolestaan oli kielletty käyttämästä silmien ympäryställe.

Taidan ottaa tuon Favoran nyt kokeiluun, ja miettiä tarvittaessa sitten lisää vaihtoehtoja. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitsisi kokeilla enää.
.
Kiitos suosituksesta.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.04.2023 12:45

Ei kun siis LV:n.
Vieras

ViestiKirjoittaja MJK » 10.04.2023 08:32

Kosteusvoidetta sarjassa ei vaan ollut kuin sk15:lla.

Se 15 suojakertoiminen päivävoide on muuttunut nyt 20:ksi. Voi olla vielä jossain kaupoissa sitä vanhaa jäljellä.

Mähän en pysty tuoksuyliherkkyyden takia käyttään mitään muuta kuin LV:tä ja se dermosilin puikko (aurinkosuoja siis) käy myös, mutta ei muut dermisililtakaan. Olen kokeillut pian melkein kaikki merkit ja vaikka ovat tuoksuttomia niin silti niissä on joku ominaishaju jota en siedä. Nyt mulla on sitten se LV:n 50 suojakertoiminen alkanut kirveleen ja tekeen kasvoihin punoitusta että en voi käyttää siitäkään enää kuin 30 alle kertoimisia...Siinä 30:ssä ei ole samaa ainetta kun siitä ei tule oireita.
MJK

Seuraava

Paluu Rekisteröimättömät