Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Umac kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=RS5aI8zdHAY
Jackson Galaxy puhuu tässä videossa kohdassa 2 ja 3 aiheesta. Kolmosessa (kohdassa 6 min tasan) petting induced aggression on overstimulation. Hyvin kuvailtu aihe, imo. Noh, jos norjalainen ei anna selkeitä merkkejä kuitenkaan niin toki hanlampaa. Mutta kuvailu oli kaikkinensa niin aiheeseen osuvaa, että otin tuon tähän.
muoks: vitos- ja kutoskohta status and terrtorial- aihetta. Mielenkiintoisia juttuja!
Fran kirjoitti:Kissimyyr6, mistä sä sen käsityksen sait että Mella asuu minikodissa? Alkuperäisessä tekstissähän sanotaan, että oltiin huoneessa, johon ei ollut väliovea, ja samassa lauseessa, että oli tarkoitus kantaa koirat huoneeseen, johon on ovi. Viestissä myös kerrotaan kissan seuraavan Mellaa ja hänen koiraansa ulkoillessa. Siitä, ja Mellan aikaisemmin laittamasta kissakuvasta selviää ettei kissan ulkoilu ole vain lyhyitä valjasteluja.
Itselle tuli tilanteesta mieleen se, että kissa voisi hyvin viihtyä aikuisessa kodissa ainoana eläimenä. Kaikki ei vain perusta kavereista. Mun aiempi kissa tuli kodista, jossa oli iso ja pieni koira. Pentujen saamisen jälkeen emo alkoi hyökkiä pikkukoiran ja omien kotiin jääneiden pentujen päälle, ja se lopetettiin. Myöhemmin taloon jäänyt pentu sai pennut, ja sille kävi samoin. Se alkoi hyökkiä pikkukoiran ja sisaruksensa päälle. Iso koira sai olla rauhassa. Kissalle löydettiin uusi koti isojen koirien kaverina, ja siellä ei enää ongelmia ollut ja kissa ja koirat oli parhaita kavereita. Joskus siis kodinvaihto voi olla hyvä ratkaisu. Toki uudelle omistajalle pitää rehellisesti kertoa miksi kissalle haetaan uutta kotia.
Mella M kirjoitti:Tätä on sattunut pari kertaa aiemmin, mutta kissa on luovuttanut heti, kun sille on karjaissut, että nyt loppu.
SEVKA kirjoitti:Tää ei liity aloittajan ongelmaan, vaan tuohon kommenttiin, että lähtökohtaisesti kissalle on liian iso stressi vieraat koirat. Mun toinen kissa tuli mulle 1,5-vuotiaana ja pelkäsi alussa mun koiria lähes hysteerisen paljon. Pysytteli makkarin sängyn alla useamman päivän, sen jälkeenkään ei kestänyt edes makkarin portille tulevia koiria. Mutta kun huomasi, etteivät nämä täysin oudot ilmestykset häntä syökään, se totesikin, että ne ovat kivoja ja sitten hän päätti rakastaa niitä koko sydämestään. (Harmillisesti nykyiset koirat eivät hänestä kauheasti välitä.) Nykyään hän rakastaisi myös kaikkia hoitokoiria ja on iki-ilahtunut, jos joku hoitokoira tykkää hänestä, nuolee häntä ja sallii hänen nukkua vieressään.
Toinen, pennusta asti ollut kissani (edellisen sisko) suhtautuu vähän välinpitämättömämmin koiriin ja on hieman varovaisempi hoitokoiria kohtaan, mutta ei sekään niistä erityisemmin stressaannu. Että kyllähän kissat tottuu sellaiseen elämään, mihin ne pennusta totuttaa. Ja voi tosiaan käydä niinkin, että aikuinenkin kissa tottuu ihan erilaiseen elämään kuin ajattelisi.
Myrkkymuratti kirjoitti:Vaikka kissan käytökselle ehkä on löydettävissä selityksiä (stressaava tilanne jne.) niin siinä mielessä se ei minusta ole "normaalia", että useimmat kissat ei kuitenkaan stressaantuneinakaan käyttäydy noin hyökkäävästi. Enkä itse haluaisi pitää lemmikkiä, jonka koen arvaamattomaksi, ja jonka käytöstä joudun jännittämään. Joten ymmärrän hyvin pohdintasi kissan kohtalosta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa