Vaatteet rippijuhliin ja vinkkejä kengistä

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Vaatteet rippijuhliin ja vinkkejä kengistä

ViestiKirjoittaja Hukassa » 22.02.2023 08:24

Nyt kun ei aikoihin ole juhlia ollut niin on hakusassa miten minnekin kuuluu pukeutua. Eli rippijuhliin menossa tässä keväällä, eivät ole kotioloissa vaan vuokratussa juhlatilassa ja vieraita melko paljon. Kuinka hienosti kuuluu pukeutua, miten itse pukeutuisit? Lähinnä jotain mekkoa mietin mutta olemassa olevat on ehkä liian hienoja, ehkä pikemminkin kesähäihin sopivia.

Ja sitten on kenkäongelma. Korkoa ei kengissä saa olla ja ballerinoja en halua. Kesäjuhlissa olen käyttänyt sandaaleja mutta tähän vuoden aikaan ehkä ei. Siis millaiset "lättänät" kengät olisi kivat ylipäätään juhlakengiksi mekon kanssa, vinkkejä? Vai voisiko laittaa vaan saapikkaat?
Hukassa

Re: Vaatteet rippijuhliin ja vinkkejä kengistä

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 22.02.2023 08:43

Kuinka keväällä ne on?

Saapikkaat laittaisin jos ois vielä niin viileä, että voisi laittaa "talvimekon", muuten ottaisin jotkut sisäkengät mukaan. Jos siis "kesämekko" keli, niin mekkoon sopivat kengät. tykkään itse gladiaattori sandaaleista, ne parhaat liimattiin kasaan useampaan otteeseen, kunnnes totsin ettei enää toinna, mistään en löytänyt toisia samanlaisia.

Kukaan ei kiellä pukemasta housujakaan, kivat siistit housut, näyttävä pusero ja jakku päälle, varsinkin jos on vielä viileää.
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Hukassa » 22.02.2023 09:36

Taisivat olla ihan huhtikuun ekoina päivinä eli kovin lämmin ei liene. Mitään juhlakelpoisia housuja minulla ei ole enkä toisaalta hankikaan kun ei sellaisille oikein ole käyttöä.
Kiitos sandaalivinkistä, pitää googlettaa
Hukassa

ViestiKirjoittaja tunika » 24.02.2023 02:11

Kesämekkoa voi justeerata asusteilla vuodenaikaan sopivammaksi. Tunika-pituisen alle voi pukea housut tai legginsit. Olkaimellista kesämekkoa olen käyttänyt talvellakin pukemalla alle pitkähihaisen t-paidan. Kankaisia kauluspaitoja on vaikea saada sopimaan kesämekon pariksi, mutta trikoot näyttävät usein hyviltä. Aika yllättävätkin vaatekappaleet näyttävät yhdessä hyviltä, kannattaa sovitella.
tunika

ViestiKirjoittaja Hukassa » 24.02.2023 08:34

Legginsit ja T-paita eivät ole mielestäni juhlavaatteita. Mutta käyn ostamassa jonkun "talvisemman" mekon ja vilkaisen löytyykö jo sandaalivalikoimaa kaupoista ja sillä mennään. Nuo gladiaattorisandaalit oli ihan kivat, kiitos vinkistä!
Hukassa

ViestiKirjoittaja Hukassa » 28.02.2023 21:12

Ottaa päähän. Testasin kaupassa ihania nilkkureita joissa 3 cm korko ja haaveilin että ne olisi ok. Ei ollut ja tiesihän sen jo ennen sovitusta mutta kun sitä niin toivoo. Yhtään siedettäviä täysin korottomia kenkiä en ole löytänyt.
Hukassa

ViestiKirjoittaja TlGER » 28.02.2023 23:16

Tungen myös samaan aiheeseen kenkäjuttujen kanssa. Mä aina kerran vuodessa eli synttärinä pukeudun mekkoon (ei siis mitään iltapukua, mutta semmonen jolla kehtaa mennä yökerhoon jne), ja kun vuodenaika on sellainen, että tulee vettä tai on vähintään kylmä, niin ihan millään heppoisilla ei viitsi lähteä liikenteeseen. Tähän mennessä olen mennyt adidaksen lenkkareilla, jotka toki on toimiva valinta asun kuin asun kanssa, mutta viime vuonna alkoi jo tosissaan kyllästyttää :mrgreen: Eli mikä vaihtoehdoksi? Maiharit tietty on toinen joka paikkaan sopiva, mutta toisaalta ehkä liian talviset mekkoon yhdistettynä. Ja nekin liian mielikuvituksettomat!
TlGER

ViestiKirjoittaja MJK » 01.03.2023 17:27

Eli mikä vaihtoehdoksi?

Ehdotan saappaita....niitähän on monenlaisia, mokkaisia, nahkaisia, koroilla ja ilman jne.
MJK

ViestiKirjoittaja TlGER » 01.03.2023 17:37

^Tosiaan... Mä en oo moneen vuoteen ajatellut, että saapasmallisia kenkiä on edes olemassa, koska ei ole ollut toiveitakaan, että varret mahtuisi, mutta nykyäänhän ne menisi.
TlGER

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2023 18:09

Nilkkureita kyllä löytyy monenkorkuisillia koroilla, ohuilla vuorilla ja tietty paksummalla.
Löytyy hyvinkin siroja ja vähän ronskimpia.
Mulla esmes on yhdet hyvinkin sirot, ja ihan matalat, oisko joku n sentin kanta, ohut vuoriset, jotka on kuitenkin sillei vähän ronskimmat, kun niissä on niittejä, remmejä ja solkia. Enkä sellasia nyt ole kelleen ehdottomassa, mutta ihan vaan esimerkkinä. Olen käyttänyt niin hameen mekon kuin housujen kanssa.

Jos ballerinat ei kiinnosta, niin vaihtoehtoina avokkaat, joissa usein on kylläkin korkoa, tai sitten jotkut asialliset kävelykengät. Esim loaferit, ovat lähes aina matalia.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2023 18:59

Siitäkin huolimatta että ballerinat eivät tule aloittajalle kyseeseen, niin linkkaan mun omat. Jos joku muu kaipaa ideoita. Ne mun hyvin samanlaiset, jollei samat eli nämä http://bellissima.fi/collections/juhlak ... lmukoriste.
Ne mun on aivan järjettömän hyvät jalassa, ei väsy eikä kipeydy jalat yhtään, ovat matalat, mutta niissä on pehmusteet pojissa, ja pohja on riittävän tukeva, ei sellainen olemattoman ohut littana, missä mun jalat kipeytyy.
Ovat vaan jo useamman vuoden vanhat, että ihan samoja ei ehkä löydy, Gaborin kengät kuitenkin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Hukassa » 01.03.2023 19:08

Olen ongelmallinen siinä että en siedä ballerinoja enkä kävelykenkiä ja ne kai on sitten ainoita "juhlakenkiä" joita voisin tähän vuodenaikaan käyttää :D Yksiäkään oman tyylisiä en ole nähnyt ja tuntuu tosi typerältä maksaa kengistä jotka on omasta mielestä kamalat. Ja korkoa tosiaan ei saa olla edes sitä muutamaa senttiä niin se rajoittaa erittäin paljon.
Täytyy kaivaa ne omat saappaat jostain, jos ovat vielä kunnossa niin pakko laittaa ne.
On minulla tallella myös muutamat korolliset juuri minun tyyliset kengät jotka on vaan niin ihanan näköiset jalassa. Mutta en voi niitä pitää varmasti enää koskaan.
Hukassa

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2023 19:34

Linkkaan vielä vähän mallia niittinilkkureihin. Pitää unohtaa tyystin näiden korko, ja mun kegissä on sirompi kärki, ei kuitenkaan mikään piikkikärki. Eikä mikään cowboybootsin tyylinen .
http://www.aliexpress.com/item/10050032 ... c65b76a-39

Mulla ne Gaborin ballerinat on luottokengät, kun ne on tosissaan niin hyvät jalassa. Mulla on oikeestaan aina juhlissa korolliset kengät osan aikaa, koska tykkään kokkareista ( ja kengistä) ja vaihdan sitten ballerinat kun ei enää kykene pitään korollisia ja/tai ohutpohjaisia.
Tai jos/kun on paljon istumista, niin koroillakin pärjää aika hyvin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Hukassa » 01.03.2023 20:07

Tuollaisia niittityylisiäkin katsoin, mutta niissäkin oli muutaman sentin korot. En ole koskaan pitänyt korkkareita muuta kuin juhlissa ja nyt kun se ei vaan enää onnistu niin kyllä ottaa koville. Koko kroppa ja jalat näyttäisi ihan erilaiselle edes niissä kolmen sentin koroissa. Mutta ei vaan jalat kestä. :cry:
Hukassa

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2023 20:15

Onko täällä mitään sinnepäinkään, on ainakin joitain matakakantaisia
http://www.palmrothshop.com/collections/kengat-1
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 01.03.2023 21:37

Jos jalat kovin ongelmalliset, niin varmaan laittaisin jotkin juhlavamman näköiset tennarit, esim. kullanväriset tai kivasti kuvioidut ja niihin satiininauhat. Itse toki ottaisin superglitteriset, koska olen melkoinen glitterharakka :D .
https://www.kenkamaailma.fi/naiset/tama ... 378030965/

Kuvioituja loafereitakin tosiaan löytyy monenmoista nykyisin
https://www.kenkamaailma.fi/naiset/andr ... 859220020/

Vintrolla on muutes metallinhohtoisia maihareita ihanissa väreissä, mutta hintakin toki sen mukainen :/ .

Pakko vinkata vielä mun omat lempparit, joita käytän ihan arkena mutta yhtä hyvin menisi juhliinkin, ostin joskus puoleen hintaan kotimaisesta nettikaupasta. Tottakai vaaleanpunaisena, eikä kuva tee näille kyllä oikeutta... Todella mukavat jalassa, ei jalat pahemmin väsy edes Ikeakierroksella, eikä varpaat hiostu kun ilma kiertää rei'istä :D . Ten points muutoinkin tosi laadukas merkki.
https://tenpoints.se/collections/womens ... 4225630255
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2023 22:50

Noi tenpointsit on ihanat, tietysti vaaleanpunaisina. Voi voi, ja mä tarvisin matalat vaaleanpunaiset kengät yhteen juhlamekkoon , vaaleanpunainen second hand veska mulla onkin, ja valitettavasti second hand avokkaat joissa liian korkeat korot, ne jalassa pystyy istumaan.
Vieras

ViestiKirjoittaja Hukassa » 02.03.2023 08:36

Jaloissa ei ole muuta ongelmaa kuin että korkoa ei siedä yhtään. Pienissä kesän juhlissa, vaikka synttäreillä käytän tennareita mutta jotenkin vierastan sitä ns pasemmissa juhlissa. Pitäisi varmaan nyt vaan päässä saada muutos aikaan kun yhtään kivan näköisiä matalia kenkiä ei tunnu olevan :D
Hukassa

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 02.03.2023 09:56

Purrfect, millainen lesti noissa Tenpointsin kengissä on? Ne ois ihanata, mutta itsellä korkea jalkapöytä ja varpaat tarvii leveys tilaa, niin mietin että toimisko tälläseen typerään jalkaan joka keksii tehdä rakkulat aina varpaisiin ....
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Purrfect » 02.03.2023 15:55

Hovarontti kirjoitti:Purrfect, millainen lesti noissa Tenpointsin kengissä on? Ne ois ihanata, mutta itsellä korkea jalkapöytä ja varpaat tarvii leveys tilaa, niin mietin että toimisko tälläseen typerään jalkaan joka keksii tehdä rakkulat aina varpaisiin ....

Alustukseksi: Mun jalkaan esim. Janan H-lestiset on olleet kohtalaisen sopivia yleensä, perus G-lesti ei mahdu, ja varpaat tarvii korkeussuunnassa ja leveyssuunnassa tilaa, myöskin rintava jalka.

Nuo Ten Pointsin kaikki Pandora- mallit on käsittääkseni juurikin sitä vähän leveämpää lestiä, eikä ainakaan mun varpaat ole noissa rutussa ohuella sukalla, paksua en muista olenko käyttänyt.
Noista oma koko oli pituudesta ehkä jopa vähän väljä, toki sekin voi antaa lisätilaa. Käytän lisäksi joustavia kengännauhoja, ettei tarvitse nauhoja aukoa kun pukee jalkaan, kovin tiukalla kengällähän se ei edes olisi mahdollista.

Suosittelen kyllä kokeilemaan jos jossain on sovitettavana, tuolla niiden sivuilla lukeekin mitkä mallit on leveämmällä lestillä :) .

Mulla on haaveissa Ten Pointsin umpikärjelliset Maya-sandaalit kesäksi sitten joskus, kun rahavirrat kasvaa :D .

Ps. Kenkäliike.fi näkyy olevan synttärialekoodi tänään, -30% alea normihinnoista sillä. Koitan pitää itseni kasassa ja olla menemättä edes vilkasemaan :lol: :lol:
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 02.03.2023 16:21

Glitterilenkkareita ;) , kuvassa pinkit, löytyy muitakin värejä.
http://www.dillards.com/p/steve-madden- ... /512823717
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 02.03.2023 16:33

Vieras kirjoitti:Glitterilenkkareita ;) , kuvassa pinkit, löytyy muitakin värejä.
http://www.dillards.com/p/steve-madden- ... /512823717

Oijoi, onneksi nuo on yleensä normaalia/kapeaa lestiä, ettei mahtuisi jalkaan! Se on säästänyt multa pitkän pennin :lol: :lol:
Purrfect

ViestiKirjoittaja Kaktus2 » 03.03.2023 14:03

Juhlakenkäongelma täälläkin. Juuri tilasin alesta Minna Parikan ihanat glitteriset matalakantaiset kengät ja jouduin palauttamaan :( Hirveän kovaa materiaalia ja kärjestä kapeneva malli. Ei sopinut ollenkaan minun jalkaani. Olen todennut, että netistä ei juurikaan kannata kenkiä ostaa, kun eivät ne koskaan ole passelit kuitenkaan. Välillä olen kenkäkaupassakin sovittanut puolen kaupan valikoiman, ennen kuin on löytynyt edes jotenkin sopivat.

Vaikea löytää sirolla, mutta matalalla korolla olevia kenkiä (ns. kitten heel). Sen verran olen jalkavaivainen, että yhtään korkeampaa korkoa kuin pari senttiä en pysty käyttämään. Sitten taas matalakantaiset kengät tuppaavat olemaan mallia 'mummo' ja lisäksi näyttävät Hessu Hopon jalkineilta, kun kengännumero on nykyään noin 40.

Ainoat juhlakengät, jotka minulla tällä hetkellä on, ovat Riekerin sandaalin ja avokkaan välimuoto. Ihanan pehmeät jalassa, mutta vähän turhan kesäiset talven juhliin. Aika moniin juhliin olen mennyt tällaisissa tanssitossuissa: https://www.dancemakers.fi/tuote/bloch-kreikkalainen-sandaali-s0407l/ Nuo ovat niin pehmoiset, että kyllä jaksaa bilettää. Olenkin ajatellut, että pitäisi mennä tanssitarvikeliikkeeseen kokeilemaan kenkiä. Luulisi lattari- tai lavatanssikenkien olevan mukavat jalassa.
Kaktus2

ViestiKirjoittaja Hukassa » 03.03.2023 14:50

Juuri se kun paljon on mummo-mallia tai sitten ihan perusballerinaa ja vielä rusetilla. :roll: En siedä rusetteja, en glitteriä, blingblingiä tai muutakaan erikoisuutta. Mutta en halua myöskään mummoilla tai käyttää "lasten kenkiä". Olemassaolevat juhlakenkäni on niin yksinkertaisen tyylikkäät, mustaa nahkaa ja siinä se. Mutta niissä on se korko eli en voi enää niitä käyttää. En vain ole vielä raaskinut heittää poiskaan. Ihmettä taidan odottaa ja sitten ne ovat vaan suolaa haavoihin kun kaapissa osuvat silmiin.

Mutta ongelmani on ratkennut eli tilasin netistä mekon jonka kanssa tyylillisesti sopii vähän maiharityyppiset tasapohjaiset kengät jotka löytyy ennestään. Sillä mennään. Ja jos ei mekko tule ajoissa niin en mene koko juhliin :roll:
Hukassa

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.03.2023 15:15

Onko esim vaikka nää http://www.speci.fi/GABOR-FASHION-85116 ... -ballerina tyyliltään mummomaiset tai muuten epämieluisat?
Kun ballerinoissakin on kyllä myös vähän vähemmän tyttö-/mummomaisia. Ei paljon mutta kuitenkin.
Mulla taas juhlakengissä pitää olla joku juju, ihan "sileet" perusavokkaat/ballerinat ei ole mun juttu, usein se tarkoittaa remmejä ja solkia, ja välillä kaksvärisiä, tai eri nahkalaatujen yhdistelmää. Mäkään en tykkää ruseteista, ja noissa mun Gaboreissa on riittävän erilainen se "rusetti" .
Olen nyt etsinyt niitä vaaleanpunaisia juhlakenkiä, ns pinkki ei käy. Noi linkatut nilkkurit kyllä on tosi tosi ihanat, mutta ehkä ne ei ole mun mieleen oikein juhlakengät.
( tennareita tai lenkkareita en kyllä suostu käyttämään, ainakaan vielä, jos tilanne pahenee niin pitää sit katsoa)
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.03.2023 15:53

Tässä http://www.kenkamaailma.fi/naiset/gabor ... p/8416027/ on esim yhdet mistä itse tykkäisin, mutta kun ei ole värejä. ( muuten musta on aina ok, mutta kun tarvin vaal.punaiset. Erehdyin ostamaan mekon missä on tummansininen pohja, eikä siihen käy mustat kengät, tummansinisiä kenkiä kyllä löytyy, mutta en osta, koska en pidä sinisestä, eikä sinisille kengille ole muuta käyttöä)
Lähes kaikki pinkit ballerinat näyttää lähinnä voimistelutossuilta, tai sitten just joltain prinsessatossuilta)
,
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 03.03.2023 16:53

Zalandolla näkyy olevan noita Gaborin ballerinoja eri värissä, mutta väri taitaa olla enemmän nude kuin vaaleanpunainen :/
https://www.zalando.fi/gabor-ballerinat ... e-f11.html
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.03.2023 17:08

Kiitos, mutta on ne kyllä turhan nudet.
Sen sijaan mustia tuolla oli vaikka millä mitalla, myös sellaisia missä on paksumpi pohja, ja mikä on tosi hyvä myös jalkaan. Ehkä luovun vaal.punaisten etsimisestä ja ostan ne paksupohjaiset, koska mulla jo olevat on -syöty- korjauskelvottomiksi. Niillä on ( ollut) hyvä esmes kävellä hautajaisissa haudalle, kun pohja on riittävän paksu.
Kärsin sitten niiden vaal.punaisten korollisten avokkaiden kanssa, ja valitsen sen asun kenkineen vain sellaisiin tilaisuuksiin, missä ei juuri tarvitse kävellä tai seistä.
Vieras

Paluu Rekisteröimättömät