Uusi ruoka haussa koirille

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Uusi ruoka haussa koirille

ViestiKirjoittaja helmur » 15.08.2022 06:50

Nyt hintojen hurjan nousun takia olisi etsinnässä uusi ruoka mun kääpiöille. Syöty Barkings heads ankka ruokaa ja sopinut hyvin. Olisiko jotain halvempaa tiedossa? Ei kanaa kun mahat ei kestä._
helmur

Re: Uusi ruoka haussa koirille

ViestiKirjoittaja Eva » 15.08.2022 06:59

Olen ollut tyytyväinen Happy Dog -koiranruokaan. Aamulla annan lihakasvisseosta ja sitten iltapäivällä tai illalla koira syö noita nappuloita, kun siltä tuntuu
Eva

ViestiKirjoittaja helmur » 16.08.2022 06:47

Saakohan tästä mistään jotain näytepussia? Harmi kun on niin isot pakkaukset niin jos ei maistukaan,
helmur

ViestiKirjoittaja aunet » 16.08.2022 11:44

Vuosikymmeniä syöttänyt hyväksi havaittua merkkiä hiukka eri versioina riippuen koiran elämäntilanteesta, mutta kellään kokemuksia SMAAK-ruuasta?
aunet

ViestiKirjoittaja Helmi* » 17.08.2022 18:38

Minne nuo näytepussit on muuten hävinneet? Ennen niitä oli jaossa joka paikassa.

Mulla pikkukoirat syövät Dagsmarkin ruokia, oon tykännyt että ovat hyviä ja maistuvia. Meillä 50/50- ruokinta eli toinen puoli vaihtelevasti eri lihoja, raejuustoa, piimää ja öljyjä.
Helmi*

ViestiKirjoittaja helmur » 05.09.2022 06:14

Onko kokemuksia Joseran ruuista?
helmur

ViestiKirjoittaja msk » 05.09.2022 06:50

Meillä pentu on kasvattajan ohjeistuksesta syönyt nappulana Josera Kidsiä.
Ainakin sille on sopinut ihan hyvin, ei siis mitään ongelmia kakan koostumuksessa tai muussakaan.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Umac » 25.02.2023 12:38

Otin Odalta Laihiaa, säkki (9kg) tuli tasan 11 ovesta sisään kuten oli tilattu. Ukolle maistuu kaikki mutta nyt siis iän tuomana hiukan laihempaa ruokaa. Ns.talvikilo sulatellaan pois.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Outi.I » 25.02.2023 13:23

Meillä on syöty Dagsmarkin eri versioita siitä lähtien kun tuli markkinoille.
Nyt hain Tokmannilta Lappia pussin.
Koirat ovat syöneet halulla kaikkia tarjottuja eli Hämettä, Savoa ja Lappia. Hajnal söi pentuna Vimpeliä.
Outi.I

ViestiKirjoittaja piku » 25.02.2023 14:35

aunet kirjoitti:Vuosikymmeniä syöttänyt hyväksi havaittua merkkiä hiukka eri versioina riippuen koiran elämäntilanteesta, mutta kellään kokemuksia SMAAK-ruuasta?

Meillä syö toi toinen. Ei mitään vikaa, tosin tuolle on käynyt melkein kaikki mitä on annettu.
piku

ViestiKirjoittaja Purrfect » 25.02.2023 15:28

Koiran SMAAK-ruoasta ei tietoa, mutta kissat ainakin tykkäsi kovasti niiden märkäruoasta, eikä herkkävatsaisellakaan mennyt vatsa sekaisin siitä.
Purrfect

ViestiKirjoittaja TlGER » 25.02.2023 19:00

On kyllä koiranruokakin jumalattoman kallista nykyään. Mulla toinen syö mitä vaan, toiselle ei sovi kuin lähinnä Royal (Werraton sopi myös, kun sitä kerran ostin tarjouksesta). Mietin nyt edullisempaa vaihtoehtoa Joseran, Happy dogin ja Britin välillä, päädyin tilaamaan viimeiseksi mainitun, saa nähdä kuin käy.
TlGER

ViestiKirjoittaja aunet » 25.02.2023 20:42

Royalista vaihdettu nyt Britiin. Söivät yhden säkin em.ruokaa ja niimpä tilasin myös toisen. Oli Petellä tarjouksessa ja toivat kotiovelle saakka. Ei valittamista, hinta huomattavasti edullisempi kuin royal, onneksi ei ole mitään maha/iho-ongelmia ja ruoka maistuu muutenkin. Luultavasti samalla nyt jatketaan. On kyllä tosiaan hinnat pilvissä, ei ihan satasta viiti kuivaruokasäkistä maksaa kun sisällöt kuitenkin melko samoja. Eri asia sitten ruokarajoitteiset.
aunet

ViestiKirjoittaja msk » 25.02.2023 22:08

Rottweilerpiireissä on kuulunut kehuja Hau Hau Champion kanariisistä.
Otettiin nyt säkki kokeiluun. Meillä nuo syövät nappulan kanssa raakaa lihaa, kananmunia jne, kuivaruoka ei siis ole pääasiallinen ravinto.
Jos ei mitään ihmeellistä ilmaannu niin jatketaan tuolla.
17kg säkki maksoi alle 30 euroa.
Ei ole mitään hinkua ostaa kalliita nappulasäkkejä jos edullisempikin toimii ja sopii.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Helmi* » 26.02.2023 07:49

Meilläkin menee satunnaisesti tuota Hau Hauta. Mulle tuli joku kysely Haulta, että ostaisinko jos alkaisivat valmistaa sitä(kin) Suomessa. Olishan tuo kiva juttu!
Helmi*

ViestiKirjoittaja Umac » 26.02.2023 07:55

Outi.I kirjoitti:Meillä on syöty Dagsmarkin eri versioita siitä lähtien kun tuli markkinoille.
Nyt hain Tokmannilta Lappia pussin.
Koirat ovat syöneet halulla kaikkia tarjottuja eli Hämettä, Savoa ja Lappia. Hajnal söi pentuna Vimpeliä.

Joo minäkin olisin ottanut Laihiaa esim. S-marketista, jos olisi ollut. Kävin kyllä kurkkimassa. Oli loppu myös meidän Tokmannilta joten tällä kertaa Odan kuski kantoi kotiin asti.
Koira oli ihan intona mutta kun on ns. ahne niin on intona mistä vain.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja MJK » 26.02.2023 09:01

Mun wipukka ei aikoinaan suostunut syömään juuri muuta kuin tuota Hau Hau Championia. Ja hyvin toimi lihan kanssa.

Nykyiset voi syödä mitä vaan enkä ole koirissa nähnyt mitään eroa vaikka mitä söisivät, toki lihan kera (n.50/50). Nykyään menee siis Jahti&Vahti lammas-riisiä kun kotimaista taas on. Ennen kuin se muuttui täällä tehdyksi niin söivät Dagsmarkia ja Werratonta.
Tuosta J&V:stä on muistaakseni nyt mainostettu että saa pienemmissäkin pusseissa.
MJK

ViestiKirjoittaja Nelth » 26.02.2023 19:19

Etsin tässä taannoin omille koirille kypsennetyn kotiruuan rinnalle sopivaa nappulaa sillä ajatuksella, että voisi käyttää aktivoinnissa yms. Lisäksi olisi jokin napu varalla, jos liha pääsee loppumaan, pitää viedä yllättäen hoitoon, tarvitsee retkiruuaksi tms. Tuntuihan savotalta, kun en ole useampaan vuoteen juurikaan vilkuillut vaihtoehtoja. Toisen koiran maksasairaus rajoittaa vähän vaihtoehtoja (ei onneksi tarvitse kuitenkaan etsiä mitään erikoisruokaa).

Päädyin itse asiassa myös Hau Hau Championiin, mutta Kalkkunaa ja kauraa -versioon, koska sen sisältö on aika samanlainen kuin kotiruuankin. Pari pikkupussia on tullut pieninä määrinä kerrallaan jo syötettyä ja parina päivänä ovat saaneet pelkkään nappulaa. Näyttäisi sopivan hyvin molemmille koirille. Lisäksi pakko todeta, että onhan toi nyt kätevää, kun voi tarvittaessa napata nappuloita matkaan ja säilyvyys on erilainen kuin kotiruuassa. Lisäksi näyttäisi 1,5 kilon säkin saavan ainakin näillä nurkilla lähes joka Prismasta.

Hieman houkuttaisi ostaa 10 kg säkki, mikä olis kilohinnaltaan pari euroa halvempi, mutta 1,5 kilon säkki kestää meidän käytöllä (varsinaisen ruuan ohessa) noin kuukauden. En ehkä kuitenkaan viitsi varsinkaan tuon maksasairaan vuoksi takia ottaa isoa säkkiä härskiintymään, kun pakastimeenkaan ei mahdu.
Nelth

ViestiKirjoittaja neppis » 26.02.2023 23:35

aunet kirjoitti:Vuosikymmeniä syöttänyt hyväksi havaittua merkkiä hiukka eri versioina riippuen koiran elämäntilanteesta, mutta kellään kokemuksia SMAAK-ruuasta?

Olen Smaakin kalanappulaa antanut (vaaleanpunainen pussi), koirat tykkäsi kyllä. Haisee voimakkaasti kalalle, ja palautteista päätellen se on yllätys osalle ihmisiä että kalanappula haisee kalalle :D Tällä hetkellä näyttää olevan jotain saatavuusongelmia?

Itse näen asian niin, että nappularuualla koirat pärjää. Ja koiralle kannattaa ostaa sitä, mitä saa helposti ja mikä sille sopii.

Omat koirat on pääosin raakaruualla, mutta satunnaisesti syövät myös nappulaa. Lasken lisäravinteet lihan lisäksi, ja sen opettelu on myös avannut silmiä tuohon nappuloiden ravintosisältöihin, samoin kuin pakasteiden ruokavalmisteisiin. Vaikka miten mainostetaan että sopii kaikille ja saa kaikki tarvittavat vitamiinit, ei se vain ole fysiologisesti mahdollista.

Mutta, eipä nämä puutostiloihin kuole vaikka söisivät sitä kaupan väriaine-friskiesiä koko ikänsä :D Eli rennosti vaan! Ota sitä mitä saat helposti, mikä maistuu ja miltä maha vaikuttaa :)
neppis

ViestiKirjoittaja TlGER » 27.02.2023 16:21

Mä en muuten ymmärrä, miksi Zooplussan sivuilla ei voi olla mahdollisuutta hakea koiranruokia hintajärjestyksessä (ja fiksuinta olisi toteuttaa se kilohinnan mukaan), vaan kaikki merkit, joita on jumalaton määrä, joutuu käymään erikseen läpi.
TlGER

ViestiKirjoittaja Darre » 27.02.2023 21:54

Mulla on koirat olleet useamman vuoden 50/50 ruokinnalla (sitä ennen olivat toistakymmentä vuotta raakaruualla) ja nappulana on Dagsmark. Kahdella isommalla Savo, Lappi tai Häme ja pienellä seniorilla Eira tai Levi. Hyvin on maistunut ja koirat voivat erinomaisesti. Paitsi mitä nyt tällä hetkellä 8 v. sairastelee, mutta se ei johdu ruuasta.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Umac » 28.02.2023 04:43

Ehkä olin epäselvä, en tiedä onko sillä edes merkitystä mutta sekaruokin, olen aina sekaruokinnut, koirani. Eli nytkin se Laihia-säkin sisältö palvelee vain sitä papsun osuutta ruuassa. Mutta ehkä ketju onkin vain uudesta kuivamuonasta, en tiedä?
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja aunet » 28.02.2023 09:49

Neppis kirjoitti ettei koirat puutostiloihin kuole. Totta. Nykyään ns.markettinappulat ovat ihan samanveroisia erikoisliikkeiden ruokien kanssa (en tarkoita superhypoallergeenisiä). Hintakin on toki ylös tullut mutta ovat silti huomattavasti halvempia. Aiemmin saattoi laatuerot olla isojakin. Nopeimmin eron ruokien välillä huomaa paskakasojen koossa. Jos ne muuttuvat aivan mahdottomiksi kertoo se sen, että jotain nappulassa on vialla. Jos enemmän tulee ulos kuin menee sisään niin ei hyvä. Muut näkyvät erot tulevat kyllä myöhemmin jos on tullakseen, esim. turkin kunto. Omani syövät siis noin puolet muuta mutta nappulat on perustana. Ihan koirien koonkin vuoksi, jokin pienempi koira olisi helppo vielä vaikka pelkällä raaalla ruokkia. Useampi iso koira antaa jo haastetta ruokinnalle. Ja tietty käyttötarkoitus jos esim. kilpailee, metsästää tai on treenissä tai missä tahansa kuluttavassa tehtävässä.

Vuosikymmeniä sitten mulla oli berniuros. Koiristani tähän mennessä ainoa joka ronklasi ruokansa tai sitten ei syönyt ollenkaan. Kaikki mahdolliset senaikaiset nappulat koitin, lopulta ainoat mitkä jotenkuten kelpasi oli värinappula Frolic ja Luppa, joka kyllä silloin oli pelkkää sahanpurua. Nekin söi kun viskeli pitkin pihamaata. Söi sitten kotiruokaa milloin mitäkin, paistoin herralle myös pannaria usein, jota se vahti uunin vieressä. Niin vaan eleli 12-vuotiaaksi täysin terveenä ja loistavassa kiiltävässä turkissa.

Luojan kiitos yhdenkään koirani kohdalla en ole tarvinnut taistella allergioiden tai mahaongelmien kanssa. Mitään rakettitiedettä ruokinta ei ole, mutta sääliksi käy aloittelijoita, joilla ei voi vielä olla kokemusta mutta joita myyntimiesten on helppo jymäyttää. Esim.seniorinappulan nimellä myydään ikääntyville koirille omia ruokia. Ainakin aiemmin olivat pelkkää hiilaria ja energiat painettu alas, vaikka juuri vanha koira tarvitsee hyvää proteiinia ja samoin myös rasvaa. Mieluummin vaikka pentunappulaa vanhukselle kuin ns.senioriruokaa. Ja huonosyömäiselle voi antaa korkeaenergistä sen vähän minkä syö. Onhan näitä mistä valita, kun tietää mitä etsii. Hintapolitiikka suhteessa laatuun on vaan nykyään varmaan se, mikä eniten puhututtaa, kuten itselläkin.
aunet

ViestiKirjoittaja TlGER » 10.03.2023 14:10

Kestääpä muuten jumalattoman pitkään zooplus-tilauksen tulo, silloin kun tein sen tilauksen, niin ajattelin, että se olis voinut olla perillä tästä hetkestä katsottuna 2 viikkoa sitten, mutta ei kuulu vieläkään :evil:
TlGER

ViestiKirjoittaja Purrfect » 10.03.2023 14:50

TlGER kirjoitti:Kestääpä muuten jumalattoman pitkään zooplus-tilauksen tulo, silloin kun tein sen tilauksen, niin ajattelin, että se olis voinut olla perillä tästä hetkestä katsottuna 2 viikkoa sitten, mutta ei kuulu vieläkään :evil:

No ohho, onpa pitkään kestänyt toimitus, mulla minusta pisimmilläänkin mennyt alle 2 vkoa! Normisti tulee n. viikossa. Kannattaa olla aspaan yhteydessä mikä toimituksessa pielessä, johtuuko tuotepuutoksesta vai mikä mättää.

Minä tilasin Zooplussalta viimeksi maanantaina ja tuli tänään jo kotiinkin tilaus.
Purrfect

ViestiKirjoittaja TlGER » 10.03.2023 16:01

No mä ajattelin, että johtuu kuljetuslakosta. Tänään näköjään saapunut Vantaalle, saa nähdä, kuin monta viikkoa menee, että se ehtii Turkuun asti :roll: Yleensä on tosiaan mennyt niin, että kun maanantaina tilaa, niin perjantaina on perillä.
TlGER

ViestiKirjoittaja RJS » 10.03.2023 18:37

Onko kukaan syöttänyt koiralleen/koirilleen Planet Pet Societyn ruokaa?
RJS

ViestiKirjoittaja Helmi* » 11.03.2023 07:48

^Minä olen syöttänyt joskus vuosia sitten, eikä mitään pahaa sanottavaa. Hinta/laatusuhde on hyvä, ainakin tuolloin oli. Jos en väärin muista niin noista ruuista meni joku osuus eläinsuojelutyöhön.
Helmi*

ViestiKirjoittaja Vinkuintiaani » 14.03.2023 11:37

Onko kenelläkään käytössä Jahti ja Vahti? Millaista on nykyään, kun tuotanto Suomessa. Dagsmark on ollut käytössä, mutta J&V olisi huomattavasti halvempaa, etenkin tuon juniorin ruoka.
Vinkuintiaani

ViestiKirjoittaja aunet » 14.03.2023 11:57

Ei oo omaa kokemusta jahtivahista, mutta tuttavani syöttänyt vuosikaudet ko.ruokaa. Koiria neljä venakkourosta, sekaan mahtuu niin senioreita kuin kisakoiriakin. Liha ym.lisänä mutta pääasiassa nappula. Koirat loistokunnossa.
aunet

Seuraava

Paluu Lemmikit