Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mea kirjoitti:Dacrest kirjoitti:pentujen teettäminen rahan takia, käyttäen uroksia joita on helpolla ja halvalla saatavissa (omat koirat ja kasvatit).
Yleisesti ottaen, olisiko se niin paha asia jos haluaisi elää koiranpentuja teettämällä? Tai saada sivutuloja siten? Jos toiminta olisi sillä tavalla eettisesti kestävää, että käyttäisi vain terveeksi tutkittuja koiria eikä tekisi pentuja samalla nartulla liian usein. Olisi kennelnimi ja rekisteröisi pennut. Minä en koiramaailmasta hirveästi mitään tiedä, mutta tuntuu että kaikki pennuttaminen, joka ei vie rotua eteenpäin, on hirveä rikos. Minulle olisi ihan unelma-ammatti olla koirankasvattaja, jos sellaista ammattia nyt edes on, ja jos olisi taitoa. Varmaan työlästä, ei siinä, mutta olisi siinä ihanatkin puolensa. Ja riskejä olisi tietysti, mutta niinhän kaikessa yrittämisessä.
Mea kirjoitti:Puhelimessa oltiin ihan asiallisia, tosin minua ei hirveästi tentattu, ja pentu luvattiin siltä istumalta.
Hurtta kirjoitti:Eli paperitonta takakonttipentua takavalotakuulla tulee edelleen sen verran että sillä elättää perheen.
Cooneja tekevät myös…
Hurtta kirjoitti:Kissoja, coonit tuntuu olevan hyvin kauppaansa tekeviä tällä hetkellä. Eiköhän rotu vaihdu kissoissakin muodin mukaan.
Periaate heillä on ollut aina että sitä kasvatetaan mikä kuumimmin tekee kauppansa.
Outi.I kirjoitti:Umac Sinä laskit vain tuloja. Ensinnäkin siinä sinun 1400 eurossasi on ALV, kasvattajan henkilökohtaisista tuloista menevä vero, koirien tilojen rakennus/kuoletus/korjaus osuus, koirien ruokinta, uusien koirien hankintakulut, eläinlääkärikulut, kasvattajan eläkemaksu yrittäjänä ja paljon muita yrittämiseen liittyviä kuluja.
Juu suuria voi olla tulot, mutta suuria on tulonhankintamenotkin (ammattimaisella) koirankasvattajalla.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa