Osoitteen virheellisyys / väestörekisterin tiedot

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Osoitteen virheellisyys / väestörekisterin tiedot

ViestiKirjoittaja Suomessa » 17.02.2023 10:57

Muutin pari vuotta sitten ja tein normaalin osoitteenmuutoksen. Jostain syystä, jota eivät Väestörekisterikeskuksessakaan tienneet oli osoitteeksi tullut "Suomentie 100" sijaan "Suomentie 100 as 1". Tällaista osoitetta ei koskaan ole ollut olemassakaan.
Ilmoitin asiasta rekisteriin heti kun sen huomasin ja se siellä korjattiin oikeaksi.
Ja nyt, edelleen, siellä sun täällä palvelussa on Väestörekisteristä aikanaan napattu tieto, että "Suomentie 100 as 1" ja sitten sanovat ettei osoitteenmuutosta voi itse tehdä, kun saavat suoraan rekisteristä tiedot :D On muuten ärsyttävää tällainen, mutta ei taida olla muita keinoja kuin yksitellen koittaa aina ilmoittaa oikea osoite paikkoihin.

Ja tästä toiseen asiaan, milloin olet viimeksi tarkistanut väestörekisteri-tietosi? Ihmeesti siellä tuntuu virheitä olevan. Puolisollani näkyi edelleen omistustiedoissa kiinteistö, joka myytiin jo 3 vuotta sitten. Yhteinen kiinteistö ja omissa tiedoissani sitä ei enää ollut, miehen "omistuksessa" näkyi edelleen. Pyytämällä sen sentään sai pois.
Suomessa

Re: Osoitteen virheellisyys / väestörekisterin tiedot

ViestiKirjoittaja Thirteen » 17.02.2023 12:49

Mulla sama juttu eli virallisissa jutuissa osoitteena tuo Suomentie 1 as 1. Asumme rintamamiestalossa ja ilmeisesti tähän on joskus muinoin kaavailtu kahta asuntoa, kenties näin ollutkin. Muuten ei haittaa mutta joskus joku taho ei tunnista osoitetta ilman tuota as 1:stä. Esim. puhelinoperaattoreiden palveluissa kuuluvuusaluetta etsiessä tuli viimeksi eteen.
Kohti ääretöntä ja sen yli!
Buzz Lightyear
Thirteen

ViestiKirjoittaja Suomessa » 17.02.2023 14:11

Sepäs se. Osoitteen muutos oikeaksi onnistui helposti ja hyvin väestörekisteriin, muuttivat sen heti kun soitin ja kerroin ettei tässä ole koskaan useampia asuntoja ollut, eikä virallinen osoitekaan ole tuo ollut, ei milloinkaan 100 vuoden aikana :D Mutta ongelma nyt sitten se ettei noiden tiettyjen tahojen järjestelmissä osoitteet ei ole päivittyneet. Eikä kaikkiin voi itse vaihtaa osoitetta koska "saamme tiedot suoraan..."
Suomessa

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 17.02.2023 14:27

Minulla on sama ongelma. Muutin jo kaksi vuotta siten eikä uusi osoite ole päivittynyt useampaan paikkaan. Moni instanssi ei ollenkaan ota vastaan itse ilmoitettuja osoitteenmuutoksia, koska he kuulemma saavat ne väestörekisteristä. Mutta eivätpä ole saaneet :( Entisen asunnon uusi asukas heittää kaikki minun postini suoraan roskiin, mikä hänelle toki suotakoon, mutta jotenkin ärsyttävää!
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Umac » 18.02.2023 07:31

Eilen tsekkasin omat tietoni, kaikki kunnossa!
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.02.2023 08:04

Valkosipulisilakka kirjoitti:Minulla on sama ongelma. Muutin jo kaksi vuotta siten eikä uusi osoite ole päivittynyt useampaan paikkaan. Moni instanssi ei ollenkaan ota vastaan itse ilmoitettuja osoitteenmuutoksia, koska he kuulemma saavat ne väestörekisteristä. Mutta eivätpä ole saaneet :( Entisen asunnon uusi asukas heittää kaikki minun postini suoraan roskiin, mikä hänelle toki suotakoon, mutta jotenkin ärsyttävää!

Meillä auttoi vasta se että aloin laittamaan edellisen asukkaan postit roskiin. Niin kauan (melkein vuoden) kun otimme postit talteen ja ilmoittelimme edelliselle asukkaalle niistä, ongelma ei poistunut. Vasta kun laitoimme postin roskiin, ja perään kyseltäessä vastasimme että ei ole tullut meidänkään laatikkoon, asia ratkesi. En tiedä mistä oli kiinni, mutta ilmeisesti edelliset asukkaat saivat jotenkin homman toimimaan.
Vieras

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 18.02.2023 11:22

Muokkasin etunimeäni 2021 ja se ei ole päivittynyt joka paikkaan. Esim joku DNA, vasta kun sain aspan yhteyden niin että oli oikea ihminen siellä niin saatiin vaihdettua nimi oikein. Norjalainen luottokorttiyhtiö käyttää vielä vanhaa nimeä kun sähköpostia heiltä saan.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 18.02.2023 11:25

Vieras kirjoitti:Meillä auttoi vasta se että aloin laittamaan edellisen asukkaan postit roskiin. Niin kauan (melkein vuoden) kun otimme postit talteen ja ilmoittelimme edelliselle asukkaalle niistä, ongelma ei poistunut. Vasta kun laitoimme postin roskiin, ja perään kyseltäessä vastasimme että ei ole tullut meidänkään laatikkoon, asia ratkesi. En tiedä mistä oli kiinni, mutta ilmeisesti edelliset asukkaat saivat jotenkin homman toimimaan.

Pitäs laittaa ruksit nimen ja osoitteen päälle ja "ei asu täällä enää" ja takas postiin. Ja postiin aspaan ilmoitus jos ei sillä mene perille. Edelliselle asukkaalle ei kannata ilmoittaa vaikka tietäisikin hänet ja hänen uuden asuinpaikan. Tai sitten tuo että laittaa vaan roskiin. Siitä voi aiheutua ongelmia edelliselle asukkaalle jos jotain oikeesti tärkeää ei mene perille, kuten autonvero tai jokin muu virallisen tahon määräys.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Helmi* » 18.02.2023 23:31

Ei tulisi mulle mieleen heittää kenenkään posteja roskikseen. Toivoisin, ettei munkaan posteja kukaan heittäisi roskikseen.
Helmi*

ViestiKirjoittaja Mella M » 19.02.2023 14:34

Ei mulle tulis mieleenkään heittää kenenkään posteja roskiin. En kyllä myöskään alkais selvittelemään ja ilmoittelemaan mitään edelliselle asukkaalle ellei olisi jotenkin tuttu. Laittaisin ruksin osoitelapun päälle ja kirjoittaisin, että ei asu täällä ja veisin postiin tai postilaatikkoon.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.02.2023 16:53

Sanoo sitten tuleeko mieleen, ja mitä tekee kun on yli vuoden tehnyt kaikki temput mitä on keksinyt ;)
Ihan vapaasti saa jokainen täällä viedä posteja ruksit päällä postiin vaikka loppuelämänsä, minä en sellaiseen kuitenkaan alkaisi. Ei tulisi mieleenkään.
Kyllä siinä löytyy sitten se into ilmoittaa tarvittaviin paikkoihin kun posti ei löydä enää mitään kautta omaan laatikkoon. Näin kävi myös meillä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 19.02.2023 16:59

Meille tuli noin vuosi puolitoista sitten aivan outoa postia oudoilla nimillä ja firman nimillä. Noin 5-6 kirjettä palautettiin rastit ylivedetysti ja ei asu tässä osoitteessa-merkinnällä, siihen loppui. Ne olivat ns. viranomaispostia, mm. Veroista joten päivittyivät kyllä nopeasti. Sittemmin kävi ilmi, että saman kadun varrella, muutaman talon päässä, oli se uusi firma ja uusi perhe. Uudistuotannon taloja, mikä lie bugi tullut jossain kohti osoitteen perustamista.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 20.02.2023 17:32

Sitä vaan, että jos on tuttavalliset välit niihin edellisiin asukkaisiin, niin ne voivat ajatella, että "kyllähän se-ja-se" tuo ne vanhat postit heille perille vaikka ikuisuuden, eivätkä siis tee tarvittavia toimia itse postinsa kääntämiseksi. Varsinkaan jos mahdollisesti haluavatkin pakoilla vaikka jotain velkojaa. Vaikka vissiin velkojat saavat nykyään tiedot tavalla tai toisella.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.02.2023 08:04

Vähän pitää itsekin aikuisten ihmisten kyetä ottamaan vastuuta omasta elämästään.Ei ole toisten asia hoitaa posteja, vaan se pitää itse tehdä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 21.02.2023 10:04

Aika pitkään tähänkin osoitteeseen tuli vielä edellisten asukkaiden nimellä posteja. Mainoskuvastot yms turhakkeet roskiin, "oikeisiin" posteihin ne henkselit ja "ei asu tässä osoitteessa" kommentti kuoreen ja kuori postilaatikkoon on kaikille osapuolille toimivin tekniikka. Uuteen osoitteeseen ei todellakaan tarvitse alkaa posteja kiikuttaa vaikka se tietäisikin, mutta ei myöskään ole oikein kaikkea tärkeääkin postia roskiin tunkea. Joka paikkaan kun ei välttämättä heti muista uutta osoitetta muuttajakaan päivittää eikä siitä virallisesta osoitteenmuutoksesta tieto ihan kaikkialle valu ainakaan heti.
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.02.2023 10:50

Meille toimivin tekniikka oli laittaa postit roskiin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 21.02.2023 11:27

Itse olen kohdannut sen ongelman, että kaikki instanssit eivät tosiaankaan ota vastaan osoitteenmuutosilmoitusta. Konkreettisena esimerkkinä S-pankki. En saanut asiaa hoidettua viestillä enkä paikallisen Prisman asiakaspalvelupisteessä, vaan asia pitäisi hoitaa ihan S-pankin konttorissa, joita on kaupungissa vain yksi ja se on auki asiakaspalveluun noin klo 10-15 arkisin. Onnistuin jopa käymään tiskillä ja luulin hoitaneeni asian. No, nyt käynnistä on yli puoli vuotta eikä osoitteeni vieläkään ole päivittynyt järjestelmään. Yhteishyvä-lehti mennee vieläkin väärään osoitteeseen. Otanko taas palkatonta vapaata käydäkseni pankin tiskillä? Miten tämä on tehty näin vaikeaksi?
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Vaikeaksi tehty » 21.02.2023 11:52

^ Sama ongelma. S-Pankkiin ei saa osoitetta muutettua. Ilmoitin että meillä on matkaa lähimpään toimipisteeseen 152 kilometriä emmekä siellä käy, ei auttanut. No, siellä on edelleen vuosia sitten vanhentunut osoite ja olkoot sitten niin.
Vaikeaksi tehty

ViestiKirjoittaja Vaikeaksi tehty » 21.02.2023 11:57

Omituisinta on se että joillekin sivuille vaaditaan vahva tunnistautuminen pankkitunnuksilla ja siltikään et pysty omaa osoitettasi muuttamaan. Wtf? :D
Vaikeaksi tehty

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 21.02.2023 13:22

Minä korotan: Helsingissä joskus sai lipukkeen jolla sai hammaslääkäripalvelua, osana jonojen purkua. Sillä hammaslääkäriasemalla oli kirjoitettu mun etunimi väärin, ja kerrottiin ettei sitä voi korjata, kun se tulee suoraan väestörekisteristä. Kyse oli siis nimenomaan kirjoitusvirheestä jota ei koskaan ole ollut missään muualla (edes oikeasti siellä väestörekisterissä), ei mistään nimenvaihdoksesta tms. Mielenkiintoista :?
Kissimyyr6

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 24.02.2023 19:06

Suomessa kirjoitti:Muutin pari vuotta sitten ja tein normaalin osoitteenmuutoksen. Jostain syystä, jota eivät Väestörekisterikeskuksessakaan tienneet oli osoitteeksi tullut "Suomentie 100" sijaan "Suomentie 100 as 1". Tällaista osoitetta ei koskaan ole ollut olemassakaan.
Ilmoitin asiasta rekisteriin heti kun sen huomasin ja se siellä korjattiin oikeaksi.
Ja nyt, edelleen, siellä sun täällä palvelussa on Väestörekisteristä aikanaan napattu tieto, että "Suomentie 100 as 1" ja sitten sanovat ettei osoitteenmuutosta voi itse tehdä, kun saavat suoraan rekisteristä tiedot :D On muuten ärsyttävää tällainen, mutta ei taida olla muita keinoja kuin yksitellen koittaa aina ilmoittaa oikea osoite paikkoihin.

En lukenut muita kommentteja, mutta itselläni oli vuosia sitten vastaava tapaus. Osoitteemme on "Suomentie 5A", mutta jostain syystä toisinaan tulee postia osoitteella Suomentie 5A as 1. Asutaan rivitalossa, jossa asunnot on 5A, 5B, 5C jne eli ei voi olla asunto 1 kun sellaista ei ole :roll: En muista mistä tätä joskus kysyin, mutta (jos en nyt ihan p*skaa puhu) tuo as 1 tulee nimenomaan väestörekisterin tiedoista :?:
Ärsyttää, kun osoitteemme ei ole 5 as 1 :evil: :mrgreen:

Pitääkin käydä katsomassa, mitä väestörekisterikeskukseen on kirjattu.
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

Paluu Rekisteröimättömät