Kun karkuri koirat "katoavat"

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Kun karkuri koirat "katoavat"

ViestiKirjoittaja Sanat » 25.01.2023 16:51

Eläinten talteenottopaikoissa on usein todettu ongelmia, sekä eläinten kohtelussa että asiattomasti eläinten lopettamisessa tai luovuttamisessa liian aikaisin eli ennen kuin 14 vrk tulee täyteen. Yleensä näitä paikkoja pitää yksityinen henkilö kunnan valtuuttamana. Tai jokin yhdistys, jopa eläinsuojeluyhdistys voi olla talteenotto paikkana. Jos tällainen yhdistys asiaa hoitaa voi ajatella että asiat hoidetaan kuten pitääkin. Mutta heilläkin on apuna yksityisiä ihmisiä jotka sitten eivät toimikaan lain mukaisesti.

Tällaiseen olen törmännyt kun yhdistyksen apuna toimiva henkilö oli aikeissa anastaa karanneen koiran. Selvitin asiaa ja tuolla alueella oli useampi karannut koira kadonnut löytymättä koskaan. Tuntui että vain ne löytyivät jotka itse palasivat kotiin! Tällä yhdistyksen apuhenkilöllä on käytössä useampi loukutushäkki ja ei ole muita kiireitä kuin etsiä karanneita koiria. Yhdistys kehottaa pyytämään tätä henkilöä loukuttamaan koiraa mutta kovin harvoin on loukkuja vapaana, kun omatoimisesti riittää loukutettavaa.
Olen tästä henkilöstä ilmoittanut yhdistykseen mutta yhä saa jatkaa toimintaansa. Seuraa aktiivisesti Facen sivuja kadonneista ja jollei koira palaa itse, jää koira "kadoksiin"

Lisäksi ihmettelen onko eläinsuojeluyhdistyksellä oikeutta päättää että koiraa ei ole heidän mielestään etsitty riittävästi ja siksi koiran löytyessä/joku löytäjä vie koiran löytöpaikkaan se omitaan yhdistykselle eikä palauteta omistajalle. Ongelma kun on jo siinä miten näyttää toteen riittämätön etsintä ja mikä määrä sellaista on.
Sanat

Re: Kun karkuri koirat "katoavat"

ViestiKirjoittaja Mella M » 25.01.2023 17:29

Onko sinulla mitään konkreettisia todisteita vai ihanko vain arvailet? Mistä tiedät niin tarkasti, että mitä joku tekee, mutta et tunnu tietävän yhtään mihin ne koirat päätyvät.
Mella M

ViestiKirjoittaja Sanat » 28.01.2023 16:23

On tarkkaa tietoa ja tekemiset näkyy ja kuuluu! On myös yllätetty ko. henkilö rysän päältä, hakee koiran jos joku laittaa faceen löytyneen, eikä ota omistajaan koskaan yhteyttä. Tämän henkilön takana toimivalla yhdistykselläkään ei ole puhtaat jauhot pussissa, varsinkaan kun ko. henkilö saa yhä jatkaa ilmoituksesta huolimatta.
Kyseisellä alueella kadonneista koirista tehty pidemmältä ajalta tiedustelut ja suurimmaksi osaksi vain omatoimisesti palanneet koirat ovat päätyneet omistajille takaisin. Vain vanhat ja ongelmaiset on palautettu omistajille yhdistyksen toimesta.

Jos löytökoiraa voi pitää edes hetken kotonaan ja tarkastaa ilmoitukset kadonneista ja ottaa suoraan omistajaan yhteys niin varmimmin se päätyy sinne mistä on lähtenytkin. Ei ilmoitusta faceen.
Sanat

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.01.2023 21:05

Miltä tämä kuulostasi: jos löydän irto koiran, otan se talteen ja vien eläinlääkärille joka lukee sirun ja koiranomistaja löytyy! Ei ole vaikea rasti.
Vieras

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 30.01.2023 12:34

Ne joilta eläimiä vaan jatkuvasti "karkaa" tapaa olla niitä paikkoja joista eläimen on pelkästään hyvä päästä pois. Normaali lemmikkinsä kadottanut itse laittaa ilmoituksen kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja etsii eläimensä, vaikka etsijäkoiran avulla. Eikä niitä eläimiä alvariinsa ole pitkin kyliä itsekseen. Ja on tietysti siruttanut sen, jotta löydettäessä koti löydetään heti.

Ja sitten on ne toisenlaiset kodit. Joissa eläimenpito on sellaista, että on uusi koti on pelkästään eläimen onni. En tunne myötätuntoa näitä omistajia kohtaan, sori siitä :evil:
Kissimyyr6

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 30.01.2023 12:47

Kyssäri: kun kerran on yllätetty ihan rysän päältä, niin kai on tehty poliisille tutkintapyyntö varastatetusta koirasta? Kun kerran on todisteet ja tilanne selvä. Mitä poliisi sanoi?

P.S. Minä en ole tekemisissä koirien kanssa ylipäätään, ei siis henk. koht intressiä asiassa.
Kissimyyr6

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 03.02.2023 09:34

Nyt näyttää ilmoittajakin kadonneen. LIekö sitten pahat eläinsuojeluihmiset varastaneet ja myyneet orjaksi Nuubiaan... :roll:
Kissimyyr6

Paluu Rekisteröimättömät