Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mella M kirjoitti:Erimielisyys riitelystä![]()
Myrkkymuratti kirjoitti:Keskustelu muuttuu riidaksi siinä kohti, kun mukaan astuu molemmilla suuttumuksen (kiukun, raivon..) tunteita. Yksipuolinen rähjääminen tai mököttely ei vielä ole riita, mutta voi helposti johtaa riitaan.

Biarritz kirjoitti:
Riitely on mielestäni kovaäänistä ja raivokasta kiistelyä, molempien osapuolten taholta ja sitä että kumpikaan ei suostu minkäänlaiseen kompromissiin. Kun kompromissi saavutetaan, riita loppuu.
Hurtta kirjoitti:Joko me ollaan tosi kummallisia, tai sit vaan hyvin sopivia.
Käytännössä on 24/7 symbioosi, joitain tunteja lukuunottamatta.
Kohta 8v jaettu jokseenkin joka hetki, kun mä oon töissä, ollaan yhdessä, kotona yhdessä, lomalla yhdessä jne.
Paskalla sentään käydään yksin
Toki me voidaan olla saman talon eri kerroksissa ja puuhata omia juttujamme, muttei kuitenkaan olla sen kauempana.
Kesällä saa vähän enemmän etäisyyttä kun mä meen kalaan, mutta aika näköetäisyydellä silloinkin.
Mutta ei me riidellä, harvoin tarvii mistään edes ”keskustella”. Ääntä ei koroteta kuin koirille jos joku tekee jotain todella sopimatonta.
Umac kirjoitti:Ihmiset tosiaan riitelee hyvin erilaisilla ja hyvinkin vahingoittavilla tavoilla, pitämättä ääntäkään. Eli äänekkyys tai äänettömyys ei itsessään riitä määrittelyksi. Pelkästään henkisen väkivallan alta löytyy mm. mykkäkoulu:
https://nollalinja.fi/mika-on-vakivalta ... gIwEvD_BwE
Vieraampi kirjoitti:Osa on vastannut kysymykseen osa on kerotonut, että heillä ei riidellä.
piku kirjoitti: Itsehillintää olen koko parisuhteen ajan (yli 22 vuotta) treenannut, edistyminen on hidasta mutta varmaa, eläkkeellä olen sitten varmaan jo ihan zen.
msk kirjoitti:Vieraampi kirjoitti:Osa on vastannut kysymykseen osa on kerotonut, että heillä ei riidellä.
Ja joku tulee kertomaan sen ihan kuin sitä ei jokainen osaisi tästä ketjusta lukea.
Sinä et kertonut omasta puolestasi kumpaakaan.
akka kirjoitti:Riitelynä pidän sellaista erimielisyyttä, jossa tunteet nousevat pintaan ja purkautuvat ulos.
48h kirjoitti:akka kirjoitti:Riitelynä pidän sellaista erimielisyyttä, jossa tunteet nousevat pintaan ja purkautuvat ulos.
Meidän suhteessa riidat on aika raastavia. Mies oppi lapsuuskodissaan että riidan tarkoitus on sanoa eli huutaa kurkku suorana toiselle niin paha loukkaus kun ikinä keksii. Voittaja on se joka saa sanottua niin pahasti ettei toinen kykene sanomaan mitään enään. Riita on vaan riita eikä siinä sanottuja asioita pidä ottaa tosissaan ja anteeksi ei tarvi pyydellä koska ei sanoja tarkoittanut. Riitaa ei tarvitse puhua jälkeenpäin selväksi vaan riidan jälkeen elämä jatkuu normaalisti.
Vieras kirjoitti: Omasta mielestäni eri mieltä oleminen ei ole riitelyä.
ap
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa