Tenniskyynärpää

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Tenniskyynärpää

ViestiKirjoittaja kipua » 05.10.2022 17:53

Muistan ketjun jo aloittaneeni ja tulin lukemaan saamiani vastauksia, mutta ilmeisesti tein sen jo peepeen aikana, koska täältä ei löydy. Uusi kysely siis, oletko ko vaivasta kärsinyt ja miten pääsit eroon, jos pääsit?
Pari kk itselläni kestänyt ja pahenee vaan, vaikka olen huomioinut ja ollut rasittamatta. Ollut buranakuureja ym. Nyt vahvempi kuuri, fyssarille ja jos ei auta niin saikkua (toimistosta).
Kipu tuolla kyynärpään "luussa" vihloo täydessä levossakin niin, että huomaamattani irvistelen. Kuin puukkoa työnnettäisiin :cry:
kipua

Re: Tenniskyynärpää

ViestiKirjoittaja piku » 05.10.2022 17:56

Säännöllinen venyttely, kipugeelit, sellainen kiristyssidemäinen tuki ja tiettyjen asioiden välttely. Kun koitin aloittaa padelin, ekasta kerrasta tennikyynärpää teki näyttävän paluun ja oli ilonani monta kuukautta.
piku

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 06.10.2022 07:30

Ette oo tosissaan, voiko tää kestää useamman kuukauden. 4-5 iikkoa olen lillutellut kipugeelejä ja syönyt särkylääkkeitä, kerran on teipattu, mutta tosiaan kun levossakin särkee. Alkaa kipu mennä jo korvien väliinkin. Eilen oli tosi paha päivä, viikonloppuna luulin että alkaa jo helpottamaan. Töissä toimistossa ollut koko ajan. Tuntuu että kädestä on kadonneet viimeisetkin voimat tässä reilun kuuklauden aikana :(

antakaa nyt joku jotain toivoa vai onko tää elinikäinen vaiva?
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja punkkip » 06.10.2022 09:25

Vähintäänkin pitkäkestoinen ja yleensä kai myös uusii helposti. Suosittelen shockwave- (paineaalto---?) hoitoa.
punkkip

ViestiKirjoittaja piku » 06.10.2022 10:15

^^Mulla toki vaikutti myös fyysinen työ, ei päässyt parantumaan ja en kehdannut saikutella kun kaikkea vaivaa on ollut. No sitten menikin polvi ja kun sitä saikutin, parani käsikin. :D Mutta uusii helposti.
piku

ViestiKirjoittaja Vieras » 06.10.2022 10:25

Mulla ei tarida olla tenniskyynärpäätä, mutta voin sanoa käsikivuista että ne voi kestää helposti vaikka koko loppuelämän :D
Oikea ranteeni kipeytyi työharjoittelussa 20v sitten, eikä ole vieläkään hyvä. Samoin kyynärpääni on kipuillut jo 3-4 vuotta.
Vieras

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 06.10.2022 10:55

No ompa "ihanaa" :o tässä tänään jo mietin että pitäskö jäädä kotiin, mutta katsotaan nyt tää viikko loppuun ainakin, ei ole kuin huominen jäljellä. Kyynärtuen tilasinkin jo.

Neuloa ei kai sitten sais lainkaan...? Dääm :(
Hovarontti

ViestiKirjoittaja MJK » 29.12.2022 19:43

Fysioterapeutille joka antaa jumppaohjeet. Sitten pitää viitsiä jumpata kolmisen kertaa päivässä muutama viikko niin sillä lähtee.
Mulla vaihtui ohjelma aina parin viikon välein ja 3 ohjelmaa kaikkinensa.
MJK

ViestiKirjoittaja Darre » 29.12.2022 20:53

Mulla oli noin kymmenen vuotta sitten sitkeä työperäinen tenniskyynärpää. Kävin fyssarilla, jumppasin, pidin töissä epikondyliittitukea, mutta se mikä lopulta auttoi oli akupunktio ja tulineulahoito. Kyynärpää on jo pitkään ollut oireeton, mutta täysin parantunut se ei ole, vaan muistuttelee olemassaolostaan jos kannan jotain painavaa.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 30.12.2022 07:34

Lähes puolisen vuotta oli päivittäisiä särkyjä, sitten ei välttämättä enää kuin jos rasittaa paljon, tulee nostoissa tai muussa virhe asentoja. Luulin että ollaan jo selvillä vesillä, mutta sitten alkoi lumentulo ja lumityöt ja takapakkia tuli heti toipumiseen. Viheliäinen vaiva. Luultavasti oireilee lopun ikää aina välillä jollain tavalla.

Itsellä neuominen ärsytti vaivaa entisestään, mutta jotenkin en voinut olla neulomattakaan, paitsi kun sattui ihan sikana.

Nyt olin kipeänä ja en oikeastaan tehnyt muuta kuin nukkuin, hain juomista ja kävin vessassa, joten käsikin oli totaali levossa noin viikon. Nyt ei ole enää samalla tavalla kipuja. (koputtelee maalaamatonta puuta)
Hovarontti

ViestiKirjoittaja savolainen » 30.12.2022 14:48

Miehellä ollut kummassakin kädessä jo vuosikausia, ei auta mitkään parin viikon jumpat ja venyttelyt, seuraavaksi kokeilee botoxia mikä olisi se viimeinen keino ennen leikkauksia, joissa niissäkin tulos voi olla yhtä tyhjän kanssa.
savolainen

ViestiKirjoittaja MJK » 30.12.2022 16:20

ei auta mitkään parin viikon jumpat ja venyttelyt

Ei varmasti pari viikkoa autakaan, mulla kesti 6vk ja joka päivä 3 kertaa tein liikkeet jotka siis vaihtui 2 viikon välein. Moni sanoo ettei parane jumpalla mutta tosiasiassa tekee jumpat vain fyssarin vastaanotolla ja muutaman kerran kotona. Ja sittenkin jos on taipumusta uusia niin pitäisi vahvistaa koko ajan tiettyjä lihaksia.
MJK

ViestiKirjoittaja kipua » 30.12.2022 16:27

Enpä ole enää edes yrittänyt levossa pitää. Teen mitä teen ja välillä kipu on pahempi, sitten taas siedettävä. Fyssarilla en lopulta edes käynyt enkä saikkuakaan ottanut. Enkä syönyt sitä vahvempaa lääkekuuriakaan. Mutta kai tämän kanssa pärjää.
kipua

ViestiKirjoittaja savolainen » 30.12.2022 19:20

MJK kirjoitti:
ei auta mitkään parin viikon jumpat ja venyttelyt

Ei varmasti pari viikkoa autakaan, mulla kesti 6vk ja joka päivä 3 kertaa tein liikkeet jotka siis vaihtui 2 viikon välein. Moni sanoo ettei parane jumpalla mutta tosiasiassa tekee jumpat vain fyssarin vastaanotolla ja muutaman kerran kotona. Ja sittenkin jos on taipumusta uusia niin pitäisi vahvistaa koko ajan tiettyjä lihaksia.

Pointti on siinä, että sinä kerrot, että jumppaa joo ja sillä lähtee, ihan kuin se olisi joku fakta, ei ole.
savolainen

Paluu Rekisteröimättömät