Olen siinä mielessä Lehtosen kanssa samaa mieltä, että sairaaksi jalostettujen rotujen tilanteesta ja sen parantamisesta ei mielestäni koskaan voi puhua liikaa, enkä myöskään pidä siitä että joissakin roduissa on ihan normaalia suihkia tai töpöttää koiran turkkiin/ihoon ties mitä aineita että koirasta saa paremman värisen tai karvasta oikeamman tuntuisen/muotoisen. Lasken sen itse vilpin yrittämiseksi, mutta en tiedä miten tarkkaan tuomarit seuraavat näitä juttuja ja miten niihin sääntöjen valossa tulisi suhtautua. Ilmeisesti ainakin hiuslakan käyttö on kiellettyä, mutta muistan kerran vuosia vuosia sitten messarissa villiskehän laidalla nähneeni semmoisenkin tapauksen, että nainen lotrasi käsiinsä kokista ja puristeli koiran turkkia ympäriinsä ja sitten föönasi perään. Varmaan jotain karvan tekstuurin parantamista sekin oli, tai jotain.
Mulle ei kuitenkaan auennut, että mitä tekemistä Lehtosen mielestä on siististi pukeutumisella tämän koirien kohtelun/terveyden kanssa. Hän on kuvannut takaa päin ilmeisesti jonkun rodun kasvattajaluokan koiria esittävää naisporukkaa, joista kaikilla on siistit mekot/jakkupuvut päällä, mutta ne eivät ole mitenkään värikoodatut tai tyrkyt tai muuten mitenkään erityisen huomiota herättävät vaatteet. Teki mieli kysyä, että mitä hän tällaisilla vaatekuvilla haluaa kertoa, mutta en kehdannut sitten kysyäkään, kun Lehtosen vastaukset ihmisten kommentteihin ovat olleet tyyliä "en ole vastuussa sinun kuvanlukutaidostasi".