Onko keltainen nauha/hihna tuttu juttu?

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Onko keltainen nauha/hihna tuttu juttu?

ViestiKirjoittaja Umac » 30.11.2022 16:09

Olen itse nähnyt näistä jonkun satunnaisen uutisen vuosia sitten. Mutta ns. katutilanteessa en ole nähnyt mitään rusetteja koirilla, keltaisia hihnoja taas hyvinkin runsaasti. Kiitos Flexin, sellainen meilläkin on. Ei siksi, että haluaisimme kertoa keltaisella värillä jotain kanssakulkijoille vaan siksi, että nauha on erottuva ja ko. brändin tiettyä kokoa olevaa Flexiä ei saa muun värisenä.

Miten muilla, käyttääkö joku, toimiiko, tiedätkö jonkun käyttävän ja onko kampanjat tuttuja?

https://fi-fi.facebook.com/groups/709200625843177/ Anna tilaa - keltainen nauha, Fb-sivut
https://annatilaakeltaiselle.wordpress.com/ Anna tilaa keltaiselle - sivusto
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

Re: Onko keltainen nauha/hihna tuttu juttu?

ViestiKirjoittaja msk » 30.11.2022 16:17

Olen kuullut asiasta kyllä mutta en ole koskaan nähnyt.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja TlGER » 30.11.2022 16:20

On tämä joskus ennenkin noussut pp:ssä esille, turhaa pelleilyä mun mielestä. Ei tule tapahtumaan ikinä, että kaikki alkaisivat kyylätä jotain remmien värejä ja opetella värikoodeja, eikä sellaiselle ole tarvettakaan, koska jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen tajuaa kyllä, että sitä omaa mussukkaa ei pidä päästää suin päin sinkoamaan vieraiden koirien iholle, vaan jos haluaa moikkailla, niin voi ensin kysyä luvan.
TlGER

ViestiKirjoittaja Hurtta » 30.11.2022 16:33

Normaalijärki vaan on vääjäämättömästi vähentynyt viimeisten vuosikymmenten aikana.

Koiraa voidaan tutkia tuhansilla euroilla koska se näyttää ”huonolta” ja eläinlääkärit ei osaa eikä ymmärrä, mutta ruoka on sitä halvinta markettipaskaa ja sitäkin annetaan vähän.
Entä jos koittaisi parempaa ruokaa ja sopivaa määrää?

Pitää olla keltainen remmi koska ei pentuna voinut tehdä muuta kuin hapettaa koiraa kun joku käveli samaa tietä koiran kanssa. Entä jos olisi sosiaalistanut itsensä ja koiransa?

Vika kaikkeen on aina muissa, ei koskaan itsessä.
Toki nykyinen koiramateriaali on myös heikkolaatuisempaa, sekä rakenteellisesti että hermorakenteeltaan, mutta siihenkin auttaa kasvattajan ja pennun valitseminen huolella, mutta pashaa on paljon tarjolla.
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja TlGER » 30.11.2022 17:48

Hurtta kirjoitti:
Pitää olla keltainen remmi koska ei pentuna voinut tehdä muuta kuin hapettaa koiraa kun joku käveli samaa tietä koiran kanssa. Entä jos olisi sosiaalistanut itsensä ja koiransa?

Ei se sosiaalistaminen vaan kaikille auta. Ja onhan sekin aika tyypillistä, että pentuna kaikkien kanssa juttuun tuleva ei enää aikuisena pidä iholle tulevista vieraista koirista. Mutta ei siihen keltaista remmiä tarvita, vaan sen, että jokainen pitää huolen omasta koirastaan.
TlGER

ViestiKirjoittaja Hurtta » 30.11.2022 19:01

Totta tuokin, mutta todellisuudessa paljon vähemmän on niitä aggreja koiria.

Mä käyn säännöllisesti koiravahtina Keski-Euroopassa ja siellä on todellakin poikkeus että koira on kiinni, saati että se edes silloin olisi aggre. Useimmin ongelma on riistavietti ja huikentelevuus. Sitten kun on oikeasti varottava koira, niin eikö se omistaja ole suomalainen :D

Aikoinaan Nixissä (Chamonix) alkoi kampanjointi koirien kiinnipidosta ja ongelma oli tasan ja vain sillä suomalaismimmillä, joka sen kamppiksen takana oli. Ei sitten tullut kiinnipitopakkoa ja koirat saa edelleen köllötellä ravintoloissa pöytien alla.

Täällä olisi itsellä puolittain pissat housussa kun viereisen pöydän alla makailee beussi ja rwu, Suissessa ihan normia ja voit omasi kanssa mennä ongelmitta viereiseen pöytään vaikka omistaja onkin juuri sillä hetkellä tiskillä tai vessassa ja pöydässä vain käsilaukku ja tai lapset.

Pointti on siinä että koirat on ihan samoja, ihmiset ja asenteet on eri.
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Purrfect » 30.11.2022 19:36

Itselläni ei koiraa ole ollut vuosiin, mutta tällä alueella näkyy olevan melko paljon koiria. Kahdella olen nähnyt keltaisen rusetin remmissä, pisti silmään kun muistan PP:stä lukeneeni joskus mitä se merkitsee.

Sivuhuomiona, PP:n vuoksi en kyllä lähes ikinä pyydä saisiko rapsutella vastaantulevaa koiraa, niinkuin joskus ennen saatoin tehdä, ennenkuin valaistuin että on kamalaa ja ärsyttävää kun ihmiset tunkee iholle/haluaisi rapsuttaa kun ulkoiluttaa koiraa, pysyköön kaukana häiritsemstä moiset kiusankappaleet :lol: ! Olen siis pysynyt kaukana. Paitsi jokin aika sitten tein syntiä ja uskaltauduin kysymään saako ostoskärryssä olevaa minibullia rapsutella, ja onneksi sai, koirakin oli aivan täpinöissään pussaamassa kun sai rapsuja :D .
Purrfect

ViestiKirjoittaja Umac » 01.12.2022 04:03

Ap tarkoitus on ollut monipuolisempi kuin vain merkki aggresta: sairaat, toipilaat, juoksuiset, koulutettavat jne.
Kanadasta lähtöisin, milloin lie? 2000-luvun alusta tjsp.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja piku » 01.12.2022 09:50

Hurtta kirjoitti:Mä käyn säännöllisesti koiravahtina Keski-Euroopassa ja siellä on todellakin poikkeus että koira on kiinni, saati että se edes silloin olisi aggre. Useimmin ongelma on riistavietti ja huikentelevuus. Sitten kun on oikeasti varottava koira, niin eikö se omistaja ole suomalainen :D

Asuin joskus Italiassa ja kyllä ainakin siihen maahan mahtui aggrea koiraa, yleensä onneksi remmissä, muutama vapaanakin.

Keltaisesta hihnasta olen kyllä kuullut, mutten älyäisi tuollaisia katsoa. Sen sijaan en koskaan päästä koiria vieraan luo ottamatta ensin jotain kontaktia omistajaan.
piku

ViestiKirjoittaja MJK » 01.12.2022 18:19

Mä käyn säännöllisesti koiravahtina Keski-Euroopassa ja siellä on todellakin poikkeus että koira on kiinni, saati että se edes silloin olisi aggre.

Eihän niistä koirista tulisikaan toisille agressiivisia jos ne saisivat olla pennusta asti vapaana mutta kun ne pitää täällä suomessa ja monessa muussa maassakin olla kiinni niin eihän ne opi kohtaamaan toisia koiria..

Ja kysymykseen onko keltainen nauha tuttu niin on mutta en ole nähnyt niitä täällä käytettävän enkä välttämättä kiinnitä huomiota kun en joka tapauksessa päästä omiani kenenkään luo.
MJK

ViestiKirjoittaja kualcc » 02.12.2022 09:46

En nyt ihan pitäisi koirien irtipitoa oikotienä onneen. Toki se auttaa jos koira pennusta lähtien pääsee harjoittelemaan lajitovereiden lukua ja sosiaalisia taitoja toisten koirien kanssa, mutta kaikki koirat eivät ole luonteeltaan sellaisia että ns. negatiivisemmat luonteenpiirteet (esim. arkuus tai aggressiivisuus) vaan jotenkin jäisi muodostumatta kun koiria pitäisi vaan irti keskenään. Jos koiralla on lyhyt sytytyslanka, niin se tulee olemaan sitä aina. Toki luonnetta voi koulutuksella muokata ja asioiden sietämistä harjoitella, mutta sitä perimmäistä ominaisuutta ei voi poistaa ja se koira voi räjähtää ihan milloin sillä sattuu mittari riittävästi täyttymään.

Mutta enihuu, itse aloituksen kysymykseen. Tiedän keltaisen nauhan/hihnan tarkoituksen, mutta en ole koskaan nähnyt sellaisia käytettävän.
kualcc

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 02.12.2022 17:05

tiedän tarkoituksen, mutta ei niitä ole näkynyt.
tai ne jotka olen nähnyt niin olen mieltänyt vain heijastimeksi remmissä.

itse automaattisesti vaan kierrän kaikki, koska se on helpompaa. harvemmin ne vastaantulevien koirien remminpäät on kartalla mitä heidän koiransa siellä ilmentää. en jaksa kuunnella "ei tää koskaan ennen.." tarinoita. kun varmasti se on joskus ennen ilmentänyt jo jotain.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Birdy » 02.12.2022 19:16

Keltaisia nauhoja saa ripustella, jotka haluaa. Tavalliset tallaajat ei sitä tunnista, eikä tarvitse tunnistaakaan.

Mua ei kiinnosta muiden koirien keltaiset hihnat ja henkiset ongelmat. Ihmisten ilmoilla pitää pystyä liikkumaan kenenkään traumatisoitunutta sutturaa väistelemättä. Enkä päästä vierasta koiraa omieni luo.
Birdy

ViestiKirjoittaja Claymore » 06.01.2023 00:21

Joskus 7 vuotta sitten tullut nähtyä viimeksi. Mies joka ulkoilutti bokseria kävelykeppien kanssa oli lykännyt koiran hihnaan keltaista nauhaa. Annettiin tilaa suosiolla ja vaihdettiin suuntaa toisaalle. Koira vaikutti tosi reaktiiviselta niin viitsitty testata mitä tapahtuu kun osutaan kohille. Nykyään asutaan sen verran syrjässä ettei täällä moisia kohdalle osu ja saa kulkea ihan rauhassa ettei kukaan edes tule vastaan.
Claymore

Paluu Lemmikit