Kummallisuuksia, ja/tai peräti älyttömyyksiä

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Kummallisuuksia, ja/tai peräti älyttömyyksiä

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.10.2022 14:09

Aivan tolkuton joulukalenteri.
http://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkeli ... 95a0a7c878
Kenelle tulee edes mieleen moinen, eihän tuo ole millään mittarilla järjissään olevien idea.
Tossa on porukallakin pupeltamista, ja vaikka jakaisi koko vuoden ajalle. Joulukalenterina tota ei varmaan, tai toivottavasti, minkäänmoinen poppoo yritä saada kulutettua.
Vieras

Re: Kummallisuuksia, ja/tai peräti älyttömyyksiä

ViestiKirjoittaja Umac » 29.10.2022 03:36

Täysin överi, ehkä isohkon firman käyttöön korkeintaan?
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 29.10.2022 04:09

Sana "tolkuton joulukalenteri" kuulostaa minusta mainiolta! En pitänyt tuota niin täysin pähkähulluna ideana. Paitsi että ei se ole mikään joulukalenteri jos se pitää itse askarrella. Itse en ostaisi enkä suosittelisi lapsiperheelle, mutta tosiaan jollekin firmalle, miksei.
Mea

ViestiKirjoittaja TlGER » 29.10.2022 12:45

Joo, toi voisi olla ihan kiva idea työpaikalle, riittäisi isommallekin porukalle. Tuskin tuota kukaan pelkkään omaan käyttöön hankkii (ja tuskin tuota on edes sitä tarkoitusta varten alettu myydä), johan noi karkit ehtisi kuivua ja kivettyä ennen kuin niitä ehtisi syödä. Älytöntä sen sijaan on se, että nykykersoille pitää joulukalenterit olla pullollaan leluja tai karkkia, varsinaisten joululahjojen lisäksi. Ei riitä enää kivat kuvat tai pieni pala pahaa saksalaista suklaata, kuten minun nuoruudessani.
TlGER

ViestiKirjoittaja Outi.I » 29.10.2022 13:46

Minun nuoruudessani joulukalenterin luukuissa oli vain kuvia. Mahtaisi olla nykylapsille järkytys.
Tuo laatikkokalenteri on älytön.
Outi.I

ViestiKirjoittaja Mella M » 29.10.2022 15:26

Mä en taas ymmärrä mitä pöyristeltävää tuossa on. Eihän noita laatikkoita tarvi avata tai varsinkaan tyhjentää sinä päivänä kun luukun avaa. Itse en tuollaista silti toki hankkisi, koska tod näk tuossa olisi vain pari laatikollista sellaisia karkkeja, jotka musta olisi oikeasti hyviä (en siis lukenut juttua tarkemmin, että voiko tuossa mitenkään vaikuttaa siihen, millaisia karkkeja siellä on). Jossain työpaikan kahvihuoneessa tuo vois toimiakin tai vähän isommassa taloudessa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 30.10.2022 04:20

^^ :mrgreen:
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Helmi* » 26.11.2022 06:33

Mä ostan joka vuosi kannatuksen vuoksi partiolaisten joulukalenterin ja se riittää kyllä mulle. :D
Viimeksi muokannut Helmi* päivämäärä 26.11.2022 08:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmi*

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.11.2022 07:41

Mulla taasen on se yksi ja sama partiolaisten kalenteri muoveissaan esillä jo kuudetta vuotta :D
Noin muuten otsikon aiheeseen, niin tuntuu että minusta on kyllä tullut jotenkin tyhmä kun jatkuvasti tulee eteen kummallisuuksia, jos ei peräti älyttömyyksiä!
Niitä tosin ei viitsi kirjoittaa tänne, kun heti on joku ihmettelemässä että miten tuo on muka kummallista :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 26.11.2022 15:20

Minä ostin fazerin patukkajoulukalenterin, en tiedä onko sekin ihan älytön mutta oli liian houkutteleva olla ostamatta, kun kosmetiikkakalenteriin ei ollut varaa :D
Purrfect

ViestiKirjoittaja TlGER » 26.11.2022 17:31

Törmäsin tässä jokin aika sitten käsitteeseen imetyskoru. Kaikkea sitä.
TlGER

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.11.2022 17:36

Mulla ei ole vielä mitään joulukalenteria hankittuna, viimevuotinen teekalenterix2 oli sen verran pettymys, että saman merkkistä en osta (English Teashop), enkä ainakaan Nordqvistiä, mikä ainakin aiemmin oli esanssivettä teeöitynä.
Nordmania(?) mietin. Tykkään aidoilla mauilla maustetuista teistä, mutta viimeiset kaksi ostamaani mansikkateetä ovat niin pliisuja, että ei oikein huvita testailla lisää.
Ja kalenteriteen kuuluu olla pussiteetä!
Vieras

ViestiKirjoittaja kari k » 26.11.2022 17:58

Vieras kirjoitti:Mulla ei ole vielä mitään joulukalenteria hankittuna, viimevuotinen teekalenterix2 oli sen verran pettymys, että saman merkkistä en osta (English Teashop), enkä ainakaan Nordqvistiä, mikä ainakin aiemmin oli esanssivettä teeöitynä.
Nordmania(?) mietin. Tykkään aidoilla mauilla maustetuista teistä, mutta viimeiset kaksi ostamaani mansikkateetä ovat niin pliisuja, että ei oikein huvita testailla lisää.
Ja kalenteriteen kuuluu olla pussiteetä!

Pukka-teet on minusta ainakin selkeästi parempia kuin esim. Nordqvistit. Tuolla olisi kalenteriakin tarjolla:
https://www.ruohonjuuri.fi/products/puk ... tFEALw_wcB
kari k

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.11.2022 18:00

Pitää varmaan kokeilla sitä. Kiitos!
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 26.11.2022 18:28

Noita Pukkan teepusseja mulle yksi tuttu suositteli kun oli hänen lemppareita, mutta mua häiritsi kovasti se lakritsinjuuren maku melkeen joka maussa. Toki se on siinä antamassa ikäänkuin makeutta ettei tarvitsisi hunajaa/sokeria, mutta omaan makuun se maistui liian vahvasti.

Toki jos se makeahko lakritsijuuren maku ei haittaa, se varmasti onkin oikein hyvä vaihtoehto!
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.11.2022 19:22

Verenpaineet varmaan nousee, jos päivittäin vetää sitä. Tai sitten oikeasti ei.
Mulle käy kyllä, olen aiemmin tykännyt silläkin maustetusta.
Viimevuotisia kalenterinb pusseja jäi käyttämättä aika paljon, kun en tykännyt yhtään, olivat jotain haudukkeita, eikä teetä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.11.2022 23:54

Yogiteekalenteri on vaihtoehto ja sievä kuin mikä, semmoista alan availla tuota pikaa, mukana myös päivän mietelauseet
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.11.2022 13:39

Vaihtoehtoja, kiva.
Ehkä hankin taas erilaisia, joka tapauksessa ainakin kaksi, toinen aamuun, toinen iltaan, koska yllätykset ovat kivoja. Viìme jouluna tuli tehtyä sekin erehdys, että ostin molemmat samaa, tosin aikaisempina jouluina olin pitänyt niistä English Teashopin kalentereista.
Nordman= Forsman, se on jotenkin jäänyt mieleeni Nordmanina, ja sinä pysyy. Forsmanin kalenteria siis harkitse(i)n.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mea » 27.11.2022 21:22

Eikä, en ole tajunnut että voisi hankkia aamu- ja iltajoulukalenterin! Loistoidea. (Tosin minun tapauksessani ei teekalenteri, koska oma kummastumiseni on että joku pystyy sellaista juomaan.)
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 28.11.2022 04:20

Minä lunastin jo meille kolmelle Veikkauksen kalenterit. Viime vuoden satsilla sai puolet hinnasta kompensoitua.
Ja kyllä, koira valkkasi omansa tökkäämällä sitä ja me sitten omamme.
Onhan tää mennyt omalla tavalla turhankin pimeäksi touhuksi :ugeek:
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 28.11.2022 06:16

Meillä on Fazerin patukkakalenteri, lakritsikalenteri, teekalenteri, puurokalenteri ja kissannamikalenteri. Jokohan nuo alkais riittää...? :mrgreen:
(lis: Teekalenteri on Nordqvistiltä, tarttui matkaan kun käytiin popupmyymälässä hakemassa mustaa ja vihreää jouluteetä, ja Forsmanilta kans toinen läjä, voi tehdä vertailevaa tutkimusta kummalla on parempaa :D. Norqvistin kalenteriversiossa taitaa olla vähiten rooibosta kun äijä ei siitä pidä, ja muutenkin aamulla teen pitää olla oikeaa teetä eikä mitään yrttihaudukkeita että saa silmät auki...)
Viimeksi muokannut Titaanijäärä päivämäärä 28.11.2022 06:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja msk » 28.11.2022 06:23

Olenko kummallinen kun meillä ei ole yhtään joulukalenteria :mrgreen:
Enkä ajatellut hankkiakaan.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Helmi* » 28.11.2022 08:29

^et ole kummallinen. Ne joulukuun päivät menevät muutenkin niin vauhdikkaasti, että kuka tässä ehtii kalenterin luukkuja aukoa, stressi voi tulla siitäkin! :D
Helmi*

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 28.11.2022 09:28

Kun tämä meni nyt kalenreista puhumiseksi, onko kukaan nähnyt tänä vuonna myynnissä Lidlin kissakalenteria? On sopivasti repeytyvä materiaali, ja namit on sen verran hyviä, että kissat tykkäävät repiä ne sieltä ihan itse. Mutta tänä vuonna en ole vielä nähnyt myynnissä :(
Kissimyyr6

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.11.2022 11:00

Nooh, kalentereillahan tämä koko ketju alkoikin.
Onko kukaan muuten hankkinut sitä aloituksen kalenteria?
Hetken illalla mietin, että onkohan se jotenkin kummallista hankkia aamuksi ja illaksi eri kalenterit, mutta ehkäpä ei. Juon kuitenkin teetä aamuin illoin(ja päivisin, mutta pari kalenteria saa riittää).
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 28.11.2022 11:10

Minusta aamulle ja illalle oma kalenteri kuulostaa varsin kivalle, etenkin teekalenterissa. Jos joisin enemmän teetä, varmasti itsekin harkitsisin!
Purrfect

ViestiKirjoittaja Fran » 28.11.2022 13:02

Mulla on vain yksi kalenteri. Se, jos joku on kummallista. Ennätys on 5 kalenteria :mrgreen:
Fran

ViestiKirjoittaja Mella M » 28.11.2022 13:20

Mullakaan ei ole joulukalenteria. Lapsena ja vielä nuorena aikuisena mulla oli aina, mutta nykyään en oikein ymmärrä sen pointtia. Tavarakalentereissa (esim. kosmetiikka, nukkekoti yms.) on se ongelma, että siellä on aina jotain sellaista mitä en just halua tai tarvi ja itse asiassa myös makeiskalenterissa (suklaa ja muut makeiset) ihan sama juttu. Turhaa tavaraa monimutkaisessa paketissa mun mielestä :shock:
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.11.2022 13:28

Mä tykkään niistä pienistä ylläreistä. Ja juon teetä joka tapauksessa, niin samalla ne siinä menee. Toki, enemmän pahviroskaa ja sillee.
Ostin niitä nättejä English Teashopin kalenterieita osin sillä mielellä, että käytän ne uudelleen, mutta silloin yllätysmomentti jää puuttumaan, joten olen sit ostanut uudet. Ne kauneimmat ( valkoiset) olen kuitenkin säästänyt, jatkokäyttöä ajatellen.
Vieras

ViestiKirjoittaja Fran » 28.11.2022 13:46

Musta joulukalenteri on hyvä tapa säännöstellä herkut :D Yleensä avaan luukut arkena töiden jälkeen ja viikonloppuna aamupalaa syödessä.
Fran

Seuraava

Paluu Rekisteröimättömät