Koirapulina

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Koirapulina

ViestiKirjoittaja msk » 30.08.2022 15:38

Meillä koira sai muutamankin tardakin (silloin ei ollut muuta) mutta niistä ei ollut mitään hyötyä.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Jasmike » 30.08.2022 16:31

Joo uskon kans että jokaisen on vaan kokeiltava se omalle kohdalleen että toimiiko vai ei.

Minäkin sain tänään käsiini tuon Skogsterin kirjan, mielenkiinnolla alan lukea sitä heti kun vaan ennätän. :)

Ja onnittelut Nelthille!

msk:n Reinolle toivotaan hyvätapaisia vastaantulijoita {peukku} Pentujen ja nuorten koirien kanssa on aina vähän stressi siitä ettei sattuisi mitään ihan karmean kamalia juttuja jotka vie koiraa jotenkin väärään suuntaan. Huh, onhan siinä pentuajassa vaan oma hommansa... mutta palkitsevaakin toki, onneksi! Paljon, paljon tsemppiä msk:lle ja kaikille joitten elämä täyttyy tällä hetkellä pennunkasvatuskiireistä!
Jasmike

ViestiKirjoittaja msk » 30.08.2022 16:43

Mulla on tyssännyt Skogsterin kirjan lukeminen kun näyttää taas näkä vaihtelevan silmissä eikä mulla ole oikein sellaisia laseja joilla näkisin lukea ilman päänsärkyä.
Parhaimmillaan luen ilman mitään laseja mutta nyt on taas tällainen vaihe.

Toivotaan tosiaan ettei Reinolle tule huonoja kokemuksia toisista koirista.
Kiitos tsempeistä! :)
Onhan tämä rottweilerpennun kanssa ajoittain mielenkiintoista :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 31.08.2022 08:24

Näin unta että oli sellanen erikoinen ajokoira. Pienenmpi ku suomenajokoira, mutta väritys oli mielenkiintoinen. Se oli sellanen hauen värinen ja olikin nimeltään hauenajokoira tai kaislikonajokoira en tiiä. :mrgreen: Sellanen vähän niinku ruskeahko saksanseisoja, mutta vielä vihertävää väriä ja pilkkuja tai laikkuja.
Iidis79

ViestiKirjoittaja msk » 31.08.2022 09:04

:mrgreen:

Joskus muistan mietityn että kuinka paljon koiria lähistöllä asuu?
Meillä ei ole tämän n. 900m pitkän tien varrella montaa naapuria ja heillä on yhteensä
5. Yhdellä perheellä on sekarotuinen koira, toisella 2 valkoistapaimenkoiraa ja kolmannella berni ja cockeri.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Nelth » 31.08.2022 10:45

Hauen värinen koira olis pähee. :mrgreen:

Kiitokset onnitteluista!

Joku tais rotukyselyketjun puolella kommentoida, että heidän naapurustossaan on cockeri-invaasio. Täällä tuntuu kanssa olevan paljon cockereita ja toisaalta myös vesikoiria. Olen kehno erottamaan rotua lyhyeksi ajetuista vesikoirista, mutta väittäisin ison osan olevan lagottoja ja jokunen perro joukossa. Muut rodut onkin sit edustettuina lähinnä yksittäisinä yksilöitä tai yksittäisillä ihmisillä parina samanrotuisena. Niin sanottuja voimakoiria (staffeja, amstaffeja, pittityyppisiä sekoituksia yms.) oli jokunen vuosi sitten kovin runsaasti, mutta jostain syystä niitä ei tällä hetkellä katukuvassa kauheesti näy.
Nelth

ViestiKirjoittaja msk » 31.08.2022 11:17

Lagotot ovat yleensä vähän kevyempiä ja jotenkin "pidempiraajaisia" kun perrot.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Jasmike » 31.08.2022 12:08

Cockereita hankitaan nykyään paljon cavalierejen sijaan.
Jasmike

ViestiKirjoittaja Umac » 31.08.2022 12:23

msk kirjoitti:Joskus muistan mietityn että kuinka paljon koiria lähistöllä asuu?

Jos otan tästä talolta säteen joka suuntaan, otetaan vaikka 100m, niin saan summaksi yht. 10 koiraa kun Ukko lasketaan mukaan. Jos laittaisin siihen 50m lisää, summa kasvaisi heti useammalla koiralla. Tätä se on tiheästi asuessa! :mrgreen:
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Ambba » 31.08.2022 12:47

Meidän taloyhtiössä on vajaa 40 asuntoa ja ainakin vielä kesällä omien 3 koirani lisäksi 13 muuta koiraa. Pari on kyllä varmaan nyt muuttanut pois kun ainakin piha-aidat on otettu pois kahdesta asunnosta mutta en tiedä varmuudella. Naapuritalojen en jaksaisi edes laskea. Aika paljon on chihuja ja kultsuja sekä yllättävän paljon myös settereitä (irkkuja ja gordoneja) siihen nähden ettei ne ole kovin isolukuisia rotuja. Ehkä joku kasvattaja asuu tässä lähellä.
dku Sirrion -15, chiu Nezumi -18, chiu Y'ffre -21
Ambba

ViestiKirjoittaja msk » 31.08.2022 18:12

Kysyin mieheltä äsken että lähteekö huomenna mukaan PK-tottistreeneihin? Ne ovat aina keskiviikkoisin.
Kohta tajusin että ne treenithän ovat menossa parhaillaan. Tänään on keskiviikko.
Luulin että on tiistai :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Helmi* » 01.09.2022 13:36

^ :D Sitä sattuu!!
Helmi*

ViestiKirjoittaja msk » 12.09.2022 10:30

Olin viime yönä shelttimummon kanssa agilitykilpailuihin menossa.
Ekana huomasin että mulla ei ollut ollenkaan rintaliivejä, ne piti lähteä hakemaan kotoa koska niitä ei löytynyt kisapaikalla olevista loputtomista rekkijonoista joissa oli vaatteita henkareissa.
Sitten olimme taas kisapaikalla mutta Nupulla ei ollut hihnaa. Se meni pissimään yhdelle radalla hyppyesteen viereen. Se oli niin pieni että kannoin sen pois radalta kämmenelläni.
Jossain vaiheessa mietin, että olisikohan kuitenkin pitänyt harjoitella edes vähän ennen kisoja?
Ja ettei Nuppu osaa välttämättä ainakaan putkeen mennä.
Me olimme -Team Mummot-
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mea » 16.09.2022 08:28

Teinköhän pienen virheliikkeen... Ensinnäkin meidän trimmaaja on muuttanut toiselle puolen Turkua, ja päätin urheasti trimmata nämä tämän kerran itse. Tuloksena kolme variksenpelätintä. No ei se vielä mitään, mutta trimmaaja on aina leikannut kynnet. Nyt päätin että vien kaikki neljä Petelle - yhtä aikaa. Jos minusta ei kuulu tiistain jälkeen niin en ole selvinnyt hommasta. Ehkä olisi pitänyt viitsiä ajaa ja viedä kaksi kerrallaan?! Peten koiratarvike on kuitenkin suhteellisen lähellä (7 km). Nykyään koirat painavat muutaman kilon tarkkuudella saman kuin minä, joten saatan lentää perässä kuin leppäkeihäs, kun ne lähtevät menemään ja tietysti kaikki eri suuntiin. En kuljeta kaikkia neljää yhtä aikaa hihnassa kuin yhdessä poikkeuksessa, eli kun tullaan eräältä pitkältä metsälenkiltä niin siinä on viimeiset 400 metriä tietä jossa kulkee autoja, ja siinä otan kaikki kiinni. Ne kulkevat kauniisti rivissä kyllä, siinä tilanteessa. Mutta tuskin parkkipaikalla ja kaupassa! Eli jos kaikki ovat mukana niin ollaan metsässä ja kaikki ovat irti, tai sitten ollaan menossa koirapuistoon ja ne osaavat itse juosta autosta puistoon ja takaisin irrallaan. Mitäköhän tästä tulee.
Mea

ViestiKirjoittaja Helmi* » 16.09.2022 08:41

^Yrittänyttä ei laiteta! Onnea matkaan! :D
Helmi*

ViestiKirjoittaja Nelth » 16.09.2022 08:43

Mea kirjoitti:Teinköhän pienen virheliikkeen... Ensinnäkin meidän trimmaaja on muuttanut toiselle puolen Turkua, ja päätin urheasti trimmata nämä tämän kerran itse. Tuloksena kolme variksenpelätintä. No ei se vielä mitään, mutta trimmaaja on aina leikannut kynnet. Nyt päätin että vien kaikki neljä Petelle - yhtä aikaa. Jos minusta ei kuulu tiistain jälkeen niin en ole selvinnyt hommasta. Ehkä olisi pitänyt viitsiä ajaa ja viedä kaksi kerrallaan?! Peten koiratarvike on kuitenkin suhteellisen lähellä (7 km). Nykyään koirat painavat muutaman kilon tarkkuudella saman kuin minä, joten saatan lentää perässä kuin leppäkeihäs, kun ne lähtevät menemään ja tietysti kaikki eri suuntiin. En kuljeta kaikkia neljää yhtä aikaa hihnassa kuin yhdessä poikkeuksessa, eli kun tullaan eräältä pitkältä metsälenkiltä niin siinä on viimeiset 400 metriä tietä jossa kulkee autoja, ja siinä otan kaikki kiinni. Ne kulkevat kauniisti rivissä kyllä, siinä tilanteessa. Mutta tuskin parkkipaikalla ja kaupassa! Eli jos kaikki ovat mukana niin ollaan metsässä ja kaikki ovat irti, tai sitten ollaan menossa koirapuistoon ja ne osaavat itse juosta autosta puistoon ja takaisin irrallaan. Mitäköhän tästä tulee.

Ai että tästä viestistä syntyi välitön mielikuva neljästä koirasta, jotka äkkää Petellä jokainen jotain KIVAA - ja tietty eri ilmansuunnissa. :mrgreen: Ei mutta, kuulostaa siltä, että joudut raportoimaan kokemuksesta. :D
Viimeksi muokannut Nelth päivämäärä 16.09.2022 08:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Nelth

ViestiKirjoittaja Mea » 16.09.2022 08:44

:mrgreen: Raportoin jos en itse ole neljänä palasena!
Mea

ViestiKirjoittaja msk » 16.09.2022 08:48

Kuulostaa mielenkiintoiselta :mrgreen:
Hyvin se menee, onhan ne kuitekin kaikki aikuisia, tottelevaisia koiria.
Pientä säätöä voi ehkä olla :D
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Umac » 17.09.2022 02:25

Mea kirjoitti::mrgreen: Raportoin jos en itse ole neljänä palasena!

Ai kauhee mitä mielikuvia! :mrgreen:
Hyvin se menee, murahdat ne ruotuun. Tottahan se on, että tuo vaatii jo hallitsemista jnk verran.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 17.09.2022 06:31

Onko Mea vielä yhtenä kappaleena? :mrgreen:

Meillä koirat painavat (tällä hetkellä, kunhan pentu aikuistuu niin vielä suunnilleen 25 kg siihen lisää jolloin ne painavat lähes 60 kg enemmän kuin minä :mrgreen: ) 34 kg enemmän kuin minä.
Kyllä niiden kanssa käydään yhdessä ihan missä nyt käydäänkin. Pentu (oli se mikä tahansa) tietenkin monesti aiheuttaa omat kuvionsa kunnes oppii tavoille.

Saa nähdä tämän nyt kasvamassa olevan rwu:n kanssa, että minkälainen siitä tulee. Jos on viitteitä aggressioista muille uroksille niin sehän sitten muuttaa asian.
Kolmella viimeeksi olleella rottweileruroksella ei ole ollut, eivätkö ole reagoineet edes itselleen räyhääviin uroksiin.
Tämä nykyinen saattaa olla erilainen, aika näyttää. Jos on ns. vieraskoira-aressiivinen niin silloin sitä ei luonnollisestikaan talutella muun lauman kanssa yhtäaikaa ilman että se on itsekseen mulla tai miehellä. Ja loput koirat toisella.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mea » 18.09.2022 04:29

msk kirjoitti:Onko Mea vielä yhtenä kappaleena?

On, lähinnä koska meidän aika on vasta tiistaina. :D "Pientä säätöä" oli ehkä hieman kauniisti sanottu tulevasta showsta!
Mea

ViestiKirjoittaja msk » 18.09.2022 08:27

Innokkaana odotan raporttia :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mea » 20.09.2022 10:29

Puuuh! Joo, pientä säätöä! :D Ei vais, se meni yllättävän hyvin. Hankalin oli oikeastaan kultsu Onni, joka haukkuu aina lämpimikseen. Se pitää hirveää meteliä enkä saa sitä millään hiljaiseksi. Mutta kaikki kävelivät suunnilleen samaan suuntaan ja minä pysyin yhtenä palasena. En silti ota tätä tavaksi!
Mea

ViestiKirjoittaja msk » 20.09.2022 10:54

Hieno juttu! :D

Sujuisi aina vaan paremmin joka kerta jos ottaisit tavaksi :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Nelth » 20.09.2022 15:16

Suunnilleen samaan suuntaan. :lol: Ei mutta, kiva kuulla, että siellä ollaan vielä yhtenä kappaleena ja hermotkin ilmeisesti tallella! Äänekäs kultsu vähän yllättää, sillä oon kuvitellut noutajat sangen hiljaisiksi. (Tai noh, oma edesmennyt labbis oli, mutta toisaalta on mulla tällä hetkellä spanieli, joka on keksinyt jostain alkaa haukkua mm. leikkiessään ja vaatiessaan asioita. :? Vanhempi spanieli ei sitä ainakaan ole opettanut. )
Nelth

ViestiKirjoittaja msk » 22.09.2022 07:00

Lähdetään kohta Reinon kanssa kylälle käymään eläinlääkärin puntarissa.
Toivottavasti menee paremmin kuin viimeeksi. :D
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Umac » 24.09.2022 10:18

Ihmisellä täytyy olla jotain meneillään koko ajan: kiinnitin kännyn Ukon valjaisiin ja sai leikkiä pallon kanssa pihalla 15min.
SportTrackkerin asetus on polkujuoksu ja tuossa käppyrä ja matka minkä piirsi koiralle. Keskivauhdiksi ilm. hiukan yli 28km/h ja HUOM, on siis ihmisille tarkoitettu, tiedä miten vertailukelpoista koiran käytössä :D
Kuva
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Jasmike » 24.09.2022 10:48

^ Hei, tuohan on hauska!
Jasmike

ViestiKirjoittaja Ambba » 24.09.2022 11:31

Sirrionin kanssa päädyttiin lopulta mun vastahakoisuudesta huolimatta kastrointiin ja siitä on nyt noin viikko. Eturauhaseen liittämäni ongelmat poistui samantien, siitä olin yllättynyt. Luulin että siinä olisi jonkinlainen "siirtymäaika" kun hormoonit tasoittuu :shock: Mitään muita muutoksia en ole vielä tässä vaiheessa huomannut ja ihan samalla tavalla kuin ennenkin se lenkillä lennätti mut pusikkoon jonkun ihanan hajun perässä eilen illalla :D Sirrionilla ei olekaan ollut ikinä mitään yliseksuaalista käytöstä, sellaista normaalia urosmeininkiä vaan. Ei ole esim. ollut ongelma vaikka meillä treeneihin saa tuoda juoksuisia narttujakin. Tärppipäivinä siitä on huomannut että ajatukset on vähän muualla eikä tekeminen ole niin hyvää kuin normaalisti mutta ei se ole koskaan karannut tehtävästä narttujen luokse tai mitään. Turkki ei kai silleen ihan kovin pahasti voi piloille mennä kun herralla on pohjavillaton tikkukarva.

Jos tämä olisi jatkossakin positiivinen kokemus niin ehkä mun kastrointivastaisuus vähän lientyy ja pääsen yli Haurun leikkauksen jälkeensä jättämistä traumoista :D
dku Sirrion -15, chiu Nezumi -18, chiu Y'ffre -21
Ambba

ViestiKirjoittaja msk » 24.09.2022 11:46

Ambba kirjoitti:. Turkki ei kai silleen ihan kovin pahasti voi piloille mennä kun herralla on pohjavillaton tikkukarva.

Ei varmaan :mrgreen:
Tosin meillä tuli huonoturkkiselle (pohjavillattomalle, rottweilerilla kuuluu olla pohjavillaa) nartulle tosi hyvä turkki ja paksu pohjavilla :D
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

EdellinenSeuraava

Paluu Lemmikit