Ketju ihmettelyille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja aunet » 27.07.2023 09:29

Tuossapa aamutuimaan koirien kaa hautuumaan kuppeella mietin, että haistaako koirat maan alla olevat vainajat? Kaiken järjen mukaan näin on, kun miettii eism. miten ruumiskoira toimii. Ja minkälainen käsittämätön kapistus koiran nenä on. Ja mitä ne miettii siinä vaiheessa, kun ovat vainunneet maan alla mätänevän ihmisen? Onhan ihmisen haju kuitenkin aivan eri kuin jonkin muun lajin, ihmisen kanssa koira on kuitenkin oletettavasti koko elämänsä viettänyt. Tämmöstä kevyttä tuli mieleen.
aunet

ViestiKirjoittaja Umac » 27.07.2023 12:43

Kyllä haistaa, missä kohti hajoamisprosessia ja olosuhteet huomioiden, se toinen juttu.
Koirat ovat kuitenkin onnistuneet haistamaan vainajia, jotka haudattu 5-15 vuotta sitten ja ruumiit on löydetty.
(Poliisiammattikorkeakoulu, Olli Karvonen 5/2021)
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja aunet » 27.07.2023 13:35

Juu tiedän että haistaa, mutta mitäpä niiden päässä liikkuu, jos viedään hautuumaalle ja koko tienoo haisee enemmän tai vähemmän kalmalle. Eihän sellainen hajujen sekamelska ole kaiketi normaalia koiralle, kun puhutaan ihmisruumiista. Tai vaikkapa eläinten hautuumaat? Ja siis ihan tavallisia ei hajuille ehdollistettuja koiria tarkoitan.

Eipä siksi että koiria tieten tahtoen sinne vietäisikään, ilmeisesti ei ole edes sallittuakaan kaikkialla. Kakarana muistan että serkkuni kanssa lähes joka päivä kuljettiin isolla hautuumaalla koirien kanssa, kun se oli ainoa turvallinen reitti kulkea toistemme luo. Ja koirat oli välillä irtikin siellä. Ja huomautuksena, että tämä tapahtui 70-luvun lopulla, jolloin oli ihan normaalia pitää koiria irti milloin missäkin.
aunet

ViestiKirjoittaja aunet » 29.07.2023 18:12

Eipä voi kun taas jälleen ihmetellä, miten on mahdollista että Suomen kaltaisessa maassa edelleen kasvatetaan turkiseläimiä. Eläinrääkkäystä karkeimmillaan. Aihetta sivuten eläinfilosofin kirjoitus:
https://yle.fi/a/74-20042935
aunet

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.07.2023 19:42

Tuli telkkarissa vastaan kuvia Aurajoesta. Alkoi naurattaa että miten oikeasti kukaan voi Aurajokea ihailla ja pitää jotenkin kauniina ja ihanana paikkana? Oikeasti? Eivät ehkä paremmasta, puhtaammasta, oikeasti kauniista joesta tiedä? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... urku_2.jpg
Vieras

ViestiKirjoittaja miksi oi miksi » 30.07.2023 21:41

Työpaikan keittiössä ihmetyttää kaksi asiaa ja ei en kysy suoraan heiltä.
1. Työpaikalla kaikki juovat kahvia paitsi yksi ihminen joka juo teetä. Kaikki tietävät tämän, myös teenjuoja. Joka päivä kahvitauolla tämä teenjuoja menee keittiöön, ottaa hanasta 2-litraisen vedenkeittimen täyteen vettä ja kiehauttaa sen. Sitten ottaa siitä yhden 2 dl kupillisen ja kaataa loput pois. Sama seuraavalla kahvitauolla.
Joskus olen ystävällisesti laittanut vedenkeittimeen valmiiksi noin 5-6 dl vettä ja kiehauttanut sen hänelle valmiiksi, niin ei. Hän täyttää sen ensin täyteen ja kiehauttaa uudelleen täysinäisenä. Miksi? Onko tässä joku Juttu?

2. Miksi jotkut ihmiset lykkää haarukat, lusikat ym astianpesukoneeseen leveä osa alaspäin? Jonka jälkeen se on hyvin pian täynnä eikä siellä puhdistu yhtään mikään. Yäk.
miksi oi miksi

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 31.07.2023 14:26

Mitä voi tehdä, kun mun työkaveri ei vie kissaansa eläinlääkäriin, vaikka kissa on ilmeisesti sairas? En ole kissaa itse edes nähnyt, nyt mennään kuulopuheiden varassa.

Eli kissa on 13-15-vuotias maatiainen, joka on joskus ilmaiseksi saatu. Se taisi olla leikattu jo, kun työkaveri sen sai. Se on kuulemma jo jonkun aikaa pissaillut minne sattuu. Työkaveri kyseli minulta asiasta jo pari kuukautta sitten ja oli varma, että kissa pissailee kiusallaan :roll: Kehotin viemään lääkäriin, mutta hänestä se ei voi olla kipeä. Nyt viikonloppuna kissa oli kuulemma ollut tuskaisen oloinen ja se näyttääkin huonolta, turkkiakaan ei enää ole pesty eli kissa näyttää takkuiselta. Ehdotin taas eläinlääkäriä ja kaivoin hänelle ellien numeroita ja ajanvarauslinkkejä. Yritin sanoa, että varaa nyt aika edes eutanasiaan, jos et viitsi hoitaa. No, ei työkaveri ole mitään aikaa varannut :evil: Hän sanoo, että ei se ehkä enää kipeä olekaan, on jo nukkunutkin. Ei kyllä ilmeisesti enää syökään mitään. Mielessä on jo eläinsuojeluilmoituksen teko, mutta toisaalta en edes ole nähnyt kissaa enkä tiedä työkaverin osoitetta, joten ehkä näillä spekseillä on paha tehdä ilmoitusta.

Käsittääkseni tässä on kyse lähinnä nuukuudesta eli kissaan ei viitsi laittaa rahaa edes lopetuspiikin verran. Mielessä jopa kävi, että hän yrittää saada minut tarjoutumaan maksajaksi, mutta tiedän, ettei hänellä ole pula rahasta, vaan halusta käyttää sitä kissaan. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Umac » 31.07.2023 18:48

Jos järkipuhe ei auta niin näkisitkö kissan itse?
Toisaalta, emme voi millään kontrolloida toisten tyyliä hoitaa eläimiään. Varsinkaan ns. työkaveri-tasolla.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Dacrest » 31.07.2023 20:18

miksi oi miksi kirjoitti:Työpaikan keittiössä ihmetyttää kaksi asiaa ja ei en kysy suoraan heiltä.
1. Työpaikalla kaikki juovat kahvia paitsi yksi ihminen joka juo teetä. Kaikki tietävät tämän, myös teenjuoja. Joka päivä kahvitauolla tämä teenjuoja menee keittiöön, ottaa hanasta 2-litraisen vedenkeittimen täyteen vettä ja kiehauttaa sen. Sitten ottaa siitä yhden 2 dl kupillisen ja kaataa loput pois. Sama seuraavalla kahvitauolla.
Joskus olen ystävällisesti laittanut vedenkeittimeen valmiiksi noin 5-6 dl vettä ja kiehauttanut sen hänelle valmiiksi, niin ei. Hän täyttää sen ensin täyteen ja kiehauttaa uudelleen täysinäisenä. Miksi? Onko tässä joku Juttu?

2. Miksi jotkut ihmiset lykkää haarukat, lusikat ym astianpesukoneeseen leveä osa alaspäin? Jonka jälkeen se on hyvin pian täynnä eikä siellä puhdistu yhtään mikään. Yäk.

1. Vedenkeittimissä on minimimäärä, ehkä laittaa varmuuden vuoksi täyteen? Ettei tule kiehautettua liian tyhjänä.
2. Tätä en ymmärrä, kun ei ne siellä puhdistu. Toisaalta säästää omia sormia likaantumasta kun tiputtaa koriin varresta kiinni pitäen.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 01.08.2023 18:11

Vanha mies, tulee bussiin rollaattorilla, haisee aina virtsalta, on selvästi pissannut housuunsa tai muuten valunut. En tunne, en tiedä missä tai miten asuu. Silleen järissään, että osaa kulkea itsenäisesti, mutta tuo hygienia. Ei vaikuta humalaiselta.

Vanha nainen, usein hyvin humalassa, kaupungilla, istuu bussipysäkillä juoden kaljaa. Hänellä samaa ongelmaa, virtsannut housuunsa. Aina samat vaatteet päällä. Koditon? Käytös usein aggressiivista. Joskus paremmassa kunnossa.

Ja näitä riittää. :(
Iidis79

ViestiKirjoittaja miksi oi miksi » 01.08.2023 18:24

Vedenkeittimessä on joo minimimäärä, joka on tuossakin keittimessä selvästi merkitty, 5 dl ja siinä on siis merkkiviiva. Olen aina sen yli laittanut vettä ja kiehauttanut sen valmiiksi, niin hän kaataa sen kuuman veden päälle hanasta kylmää että tulee keitin täyteen ja kiehauttaa uudelleen :D
miksi oi miksi

ViestiKirjoittaja piku » 07.08.2023 18:31

Ajoin tänään kylän läpi kirjastoon ja vanha mies istui ja nojaili talon seinään rollaattorinsa vieressä ja viinapullo kädessä, joku nainen jutteli sille. Ajoin takaisin ja mies makasi yksin maassa. Heitin auton parkkiin ja lähdin katsomaan, kun kävelin kohti, muutama ihminen kulki ohi ja kaksi pysähtyi. Kysyin että onko sille soitettu apua ja vastasivat "eiku se sanoi ettei se tarvii apua". Toinen vielä kertoi että se asuu kylällä ja on tottunut dokaamaan. Katsoin miestä ja totesin että ei kai sitä voi tuohonkaan jättää, jos on niin naamat että nukkuu kadulla, ei ehkä selviä rollan kanssa himaan. Soitin 112 ja poliisit kävivät korjaamassa talteen.

Se ihmettelyn aihe, mikä HELVETTI ihmisiä vaivaa? Vanha mies makaa helteessä ja jengi kyselee siltä lupaa soittaa apua. Se soitto vei minulta minuutin ja toinen minuutti paloi kun poliisit soittivat ja kysyivät tarkemman sijainnin. Hätäkeskuksen luvalla en jäänyt odottelemaan edes. Jessus.
piku

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 10.08.2023 15:23

miksi huoltomiehet eivät vaivaudu kertomaan aikataulujansa?
miksi se on niin vaikeaa vastata kysymykseen "monelta olet tulossa, jotta olen kotona koiran vuoksi"

mulla on lapsesta asti ollut aina olo, että ne tulee ja menee miten huvittaa. tänään piti putkimiehen tulla asentamaan vesikalusteet sun muut kuntoon. no eipä ole näkynyt. olisin voinut mennä nukkumaan päivällä, kun väsytti, mutta odottelin kuitenkin sitä putkaria. eihän siinä, mulla oli vapaapäivä joten mitään isompia järjestelyitä se ei eilen vaatinut.

mä en koskaan päästä henkilöitä kotiini ilman, että olen paikalla. ja ihan joka kerta kun olen joutunut asioimaan tilanteesta heidän kanssaan, niin aina heille tuntuu olevan hankalaa se aikataulun kertominen. ei vastata mitään tai vastataan jotain tosi epämääräistä, kun kysytään monelta tulet. näissä keskusteluissa yleensä aikataulu sitten selviää vasta, kun sanoo, että "vastassa on 45 kg koira joka ei todellakaan tykkää, että sen reviirille mennään, ja tulee rytinällä ovelle huutamaan, en ole kotona ja vieras koira voi AINA purra". en mä halua pelotella ihmisiä koirillani, kun ei ne koskaan ole mitään tehneet, mutta eivätpä he anna vaihtoehtoja. aivan varmasti heillä on jonkinlainen hemmetin aikataulu mitä tekevät päivän aikana.

miksi se aikataulun kertominen on edelleen näin vaikeeta tänä päivänä! en kestä. enää ei tartte keskustella huoltomiehen kanssa siitä, että käskevät koiran köyttämään patteriin, sellasenkin ehdotuksen olen kuullut joskus ysärillä ja ripitin äijän eläinsuojelulaista ja mahdollisista vahingoista omaisuudelle, koiralle ja hänelle itselleen ja kysyin miten innokkaasti hän korvaa vahingot. sitten alkoi aikataulu löytymään. miksi sen vaan pitää olla näin vaikeaa? mulle on ihan sama mitä mun koirasta luullaan, olkoon ihmisiä syövä peto, mua vaan ottaa päähän, että "monelta olisit tulossa, jotta voin olla kotona, kun siellä on koira vastassa" -kysymykseen ei voida vastata, vaan pitää lypsää se vastaus maalaamalla piruja seinälle ja kertomalla, että vieras koira voi aina purra.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 11.08.2023 06:48

^Samaa olen itsekin joskus miettinyt. Meille ei tule kukaan, ellei olla itse kotona. Koiria on monta, muutama laumanvartija joukossa. Onneksi aika harvoin tarvitsee ketään tilailla (koputan puuta!) mutta kuitenkin. :twisted:

^^ Hyvin tehty, piku!
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Mella M » 11.08.2023 07:53

miksi oi miksi kirjoitti:

Siis leveä osa alaspäin, eli se osa millä syödään ja varsi ylöspäin? Mä olen ainakin ymmärtänyt, että monet laittaa ne siksi niin päin, että kun kone on pessyt tiskit, niin ne on kätevä nostaa varresta pois, eikä tarvi sormila koskea siihen osaan millä syödään. Näin itsekin teen. Ja kyllä ne noinkin puhdistuu, tosin pitää vähän katsoa, ettei lusikat mene "lusikkaan" ja muutenkin että siellä on vähän erilaisia aterimia yhdessä lokerossa, etteivät ole limittäin.
Mella M

ViestiKirjoittaja MJK » 11.08.2023 08:09

miksi huoltomiehet eivät vaivaudu kertomaan aikataulujansa?

Yksi syy on varmaan se, että heidän hommansa on sellaisia ettei välttämättä tiiä kauanko siinä menee...siis että milloin pääsevät edellisestä paikasta lähtemään.
MJK

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 11.08.2023 09:19

^ Totta kyllä tuokin. Mutta itse tykkään jos saan edes jonkinlaisen about- arvion kellonajasta.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja msk » 11.08.2023 10:46

Meillä ei edellisessä asunnossa myöskään aluksi meinattu pystyä huoltoyhtiöstä kertomaan kellonaikoja huoltoimenpiteistä. Annettiin vain aikavälys, esim. 11.8.-15.8.
No se ei nyt ihan käynyt koska talossa oli vahtiva rottweiler.
Piti rautalangasta vääntää, että en mitenkään kykene olemaan monta päivää poissa töistä ja päivystämään että koska sieltä mahdetaan tulla.
Ja jos en ole paikalla, niin tervemenoa vaan. Sisälle pääsette mutta olette siellä sitten rottweilerin saaliina niin kauan kunnes tulen kotiin.
Ihan saatte valita että kykenettekö antamaan tarkan kellonajan, että osaan olla kotona vai haluaako huoltomiehet mieluummin olla rottweilerin seurana meillä mahdollisesti montakin tuntia.
Päädyimme siihen että sovitaan tarkka kellonaika, että osaan olla kotona.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 11.08.2023 11:20

^ Just näin, tiukka linja! :D Ja toki on sellaisia ihmisiä kelle ei ole mitään väliä moneltako huoltoporukka tulee, ei koiranomistajia eikä työssäkäyviä. Joten toivotaan ymmärrystä meille koirallisille.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.08.2023 11:46

Olen myös repinyt hiuksia päästäni tuon takia, kun kotiin tulevat korjaajat, sähkömiehet tms eivät "tiedä yhtään" etukäteen, milloin tulevat. Eikä edes pelkästään koirien takia, vaan siksi että itse teen etätyötä ja hoidan puhelimitse vaitiolovelvollisuuden alaisia puheluita, niin en minä todellakaan voi lopettaa puhelua siksi että oho, nyt meille tuli putkimies, käyn avaamassa oven, enkä etenkään voi jatkaa puhelua heidän kuullen. Ylipäätään joku ihme oletus tuntuu olevan, että aina kun he simsalabim tupsahtavat pihaan, niin joku on kotona :D
Viimeksi kysyin arviota kellonajasta, eivät osanneet sanoa yhtään. Kysyin tulevatko aamu- vai iltapäivällä, tai että jos nyt ilmoittaisivat edes 10 minuttia ennen tuloa, niin alkoi selittää kuin vähä-älyselle, että kun he eivät tiedä milloin edellisessä paikassa saavat työn valmiiksi, niin eivät osaa sanoa. Totesin että kai te nyt keskustasta lähtiessänne tiedätte että olette nyt meille tulossa, niin jospa soittaisitte silloin?? Eihän se nyt niin mene että lähtevät summissa ajelemaan johonkin suuntaan ja juuri talon kohdalla päättävät että hoks, mennäänpä nyt tuohon taloon. Vihdoin tajusivat, ja sain asiallisen soiton, että me lähdetään tästä nyt tulemaan, ollaan vartin päästä siellä.

Vieläkin enemmän ihmettelen kyllä niitä "ammattilaisia", jotka ei tule ollenkaan vaikka lupaavat. Kerran piti saada sähkömies tekemään saunan muutokset. Ensimmäinen kävi, lupasi tilata tarvittavat osat ja tulla torstaina. Ei koskaan tullut, eikä koskaan enää vastannut puhelimeen. Toiselle soitettiin ja lupasi tulla tiistaina, ei koskaan tullut, mutta vastasi puhelimeen, että tuleekin perjantaina. Silloin ei tullut, eikä vastannut enää puhelimeen. Kolmas lupasi tulla keskiviikkona ja tiesi vielä tarkan ajankin kello 13, ei koskaan tullut. Emme soittaneet perään. Ja näitä vastaavia on paljon, eri ammatin edustajia. Miten kehtaavat? Ymmärrän että jos on isompia asiakkaita niin ne menevät kotitalouksien edelle, mutta silloin ei hitto vie luvata tulla ja lopulta kadota ilmaan. Olisi täysin ok jos sähkömies sanoo että nyt on kuulkaa niin paljon töitä että en voi luvata mitään, soitelkaa kuukauden päästä jos olisi hiljaisempaa. Ja voisimme silloin koittaa saada jonkun muun. Mutta tuo turhaan odottaminen on niin raivostuttavaa.
Niin toivon, että tällaisille "ammattilaisille" karma kostaa, ja joku tekee heille saman tempun. Pankkivirkailija lupaa tehdä asuntolainapaperit valmiiksi ensi viikolle, ja sitten ei koskaan enää vastaakaan puhelimeen. Tai kun ovat lähdössä ulkomaille, niin eivät saakaan passia ajoissa koska ei sitä asiaa nyt vielä ole ehdittykään hoitaa, on tässä ollut muuta. Tai menevät ravintolaan ja tilauksen jälkeen odottavat 1-2 tuntia kunnes selviää, että ei siellä olekaan enää kokkia paikalla :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.08.2023 11:53

Tiibetinhelmi kirjoitti:^ Just näin, tiukka linja! :D Ja toki on sellaisia ihmisiä kelle ei ole mitään väliä moneltako huoltoporukka tulee, ei koiranomistajia eikä työssäkäyviä. Joten toivotaan ymmärrystä meille koirallisille.

Joskus kerrostalossa koirattomana asuessani sanoin huoltomiehelle että saa tulla tekemään vessanpöntön vaihdon keskiviikkona tai torstaina kun olen kotona ,tai perjantaina saavat tulla omilla avaimilla sisälle. Tiistaina aamulla kun tulin yövuorosta klo 7.30 niin olivat jo käyneet sinä aamuna :shock: Sekin ylläri ja vastoin sopimusta tuleminen oli toki parempi kuin jos olisivat tulleet vaikka klo 8, kun olisin kuorsannut sikeästi korvatulpat korvissa, ilkosillani olohuoneessa olevalla sängyllä.
Vieras

ViestiKirjoittaja ei ole totta » 11.08.2023 11:56

Mella M kirjoitti:

Siis leveä osa alaspäin, eli se osa millä syödään ja varsi ylöspäin? Mä olen ainakin ymmärtänyt, että monet laittaa ne siksi niin päin, että kun kone on pessyt tiskit, niin ne on kätevä nostaa varresta pois, eikä tarvi sormila koskea siihen osaan millä syödään. Näin itsekin teen. Ja kyllä ne noinkin puhdistuu, tosin pitää vähän katsoa, ettei lusikat mene "lusikkaan" ja muutenkin että siellä on vähän erilaisia aterimia yhdessä lokerossa, etteivät ole limittäin.

Täysin epäloogista käytöstä, huonommalla pesutuloksella varmistetaan ettei kosketa puhtain käsin siihen osaan millä syödään? Onko joku oikeasti näin ylihygienikko? Miten sellainen saa lautaset pois astianpesukoneesta kun ei niihin voi koskea kun niihin tulee ruokaa jota syödään? Tai lasit, ettei tule koskettua lasin reunaan joka tulee suuta vasten juodessa? Voi elämä taas.
ei ole totta

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 11.08.2023 12:21

ihanaa :mrgreen: kiitos kaikille huolto- sun muu henkilö vertaistuesta.
kyllä mäkin ymmärrän, että aina ei voi antaa aikataulua, mutta kyllä nyt ammattilainen sen verran osaa kertoa kokemuspohjallaan! tai sitten sovitaan se kiinteä aika, jota noudatetaan. ei luulisi olevan vaikeaa.

tänään putkari tuli, kysyin kauanko menee, niin olen jaloista pois. hän sanoi 2h, naapurini osasi kertoa, että 1h50min meni, kun soittelin lenkiltä hänelle, että joko reitti kotiin on selvä vai teenkö pitemmän lenkin vielä. eli varsin hyvin tuossakin osattiin kertoa se aikataulu.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Mella M » 11.08.2023 12:46

ei ole totta kirjoitti:
Mella M kirjoitti:

Täysin epäloogista käytöstä, huonommalla pesutuloksella varmistetaan ettei kosketa puhtain käsin siihen osaan millä syödään? Onko joku oikeasti näin ylihygienikko? Miten sellainen saa lautaset pois astianpesukoneesta kun ei niihin voi koskea kun niihin tulee ruokaa jota syödään? Tai lasit, ettei tule koskettua lasin reunaan joka tulee suuta vasten juodessa? Voi elämä taas.

Juu, kyllä. Siis paljon loogisempaa on lähes suuttua siitä, että joku tekee omassa kodissaan ihan toisin kuin sinä haluat :D Mutta arvaa mitä, mä just tyhjensin astianpesukonetta ja ihan sinua varten laskin mun täydestä aterinlaatikosta ne aterimet, joissa on huono pesutulos ja niitä oli, ei yhtään. Että mitähän tässä nyt siis pitäisi tehdä? Kääntää ne jatkossa ihan sinun mieliksi toisin päin? Ja mitä ylihygieenikkoon tulee, niin sitä mä en kyllä ole, mutta esim. ihan vieraitakin ajatellen, niin musta nyt vaan on kiva, ettei esim. ruokaveitsen terään jää sormenjälkiä. Ja mitä lautasiin tulee, niin nekin saa astianpesukoneesta aivan helposti niin, ettei tarvi koskea kuin pohjaan ja reunoihin. Jatkossa sinun kannattaa ehkä olla vain tekemisissä ihmisten kanssa, joilla on sellainen astianpesukone, missä aterimet laitetaan siihen ihan omaan tasoon silleen lappeelleen, niin ei turhaan kiukuta.
Mella M

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 11.08.2023 13:03

viewtopic.php?f=12&t=614&start=90#:~:text=miksi%20huoltomiehet%20eiv%C3%A4t%20vaivaudu%20kertomaan%20aikataulujansa%3F%0Amiksi%20se%20on%20niin%20vaikeaa%20vastata%20kysymykseen%20%22monelta%20olet%20tulossa%2C%20jotta%20olen%20kotona%20koiran%20vuoksi%22

Tämä on kyllä alituinen ärsytyksen aihe! Meillä oli ilmoitettu, että tänään alkaen klo 11 kaikissa asunnoissa kierretään ja tarkastetaan kylpyhuoneiden ja keittiöiden tilanne suunnitteilla olevaa remppaa varten. Ilmoituslapussa ihan erikseen luki, että jos asunnossa on eläimiä, asukkaan on oltava paikalla. No, mulla on kolme koiraa, joista kaksi luultavasti vain haukkuisi, mutta kolmas on sellainen, että uskon, että sillä kyllä kantti kestäisi ihan purra. Ja koska se on iso ja kovaa pureva koira, niin siinä voisi käydä köpelösti. Niinpä olin aamulla töissä, mutta menin yhdeksitoista kotiin odottamaan niitä remppamiehiä (nämä olivat tarkkaan ottaen suunnitteluporrasta). Odottelin ja odottelin, aika kului. Meillä on pienkerrostalo, 10 asuntoa, ja taloyhtiöön kuuluu toinen samanmoinen. Tuohon naapuritaloon on näköyhteys, eikä missään näkynyt ketään. Meidän rapussa ei liikkunut kuin joku asukas. Olin kirpaisevalla tavalla tietoinen, että minun pitäisi olla töissä eikä kotona odottamassa kylppäritarkastusta. Kun kello meni yli yhden, päätin lopulta soittaa ilmoituslapussa olleeseen numeroon ja kysyä, ovatko he tulossa. Ei napannut ajatus odotella samalla tavalla kello neljään asti. Puhelimeen vastattiin, että juu, olivat katsastaneet naapurirapusta kaksi asuntoa ja se riitti, lopuissa ei käydä. Minua harmitti aika lailla, olin hukannut pari tuntia arvokasta työaikaa kotona päivystämiseen.

Asian ainut positiivinen puoli on se, että siivosin keittiön hyvin tarkastusta pelätessä :D En muutoin ole mikään tiskipöydänjynssääjä.
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Onpa selityksiä » 11.08.2023 14:07

Mella M, alkup.kysymys koski työpaikan keittiötä ja ei ole tullut mieleenkään alkaa kytätä onko veitsissä tai haarukoissa sormenjälkiä ja jos olisikin niin mitä sitten? Ne voi tyhjentää sieltä kuka vaan ja millaisilla käsillä vaan ja onneksi ei ole hysteerikkoja. Eikä kukaan tuo omia haarukoita ja lusikoita kotoa siksi että joku on koskenut työpaikan haarukoihin :D Voihan sitä kuvitella näkevänsä kaikki bakteerit lusikoissa mutta turhaa kuvittelee. Joka tapauksessa ei ne siellä alassuin runtattuina puhdistu millään ison työpaikan koneessa, sekin on turhaa kuvitelmaa. Enkä ole ainoa joka ne kääntää oikein päin.
Onpa selityksiä

ViestiKirjoittaja Mella M » 11.08.2023 14:52

Ai tämä oli sinulle nyt ihan ongelma. Mä olen aina luullut, että semmoiset ihmiset, jotka saa parisuhteessa nalkutettavaa mm. astianpesukoneen täytöstä, on vähän legendaa, mutta totta se taitaa olla, ihan sydämenasia joillekin. Mua ei vois kyllä vähempää kiinnostaa mihin järjestykseen joku astiat sinne koneeseen laittaa kuhan laittaa ja joskus muistaa laittaa sen päälle. Tämä on se mikä siellä työpaikan keittiöissä varsinkin välillä tuppaa unohtumaan. Ainakin siis niissä kahvihuoneissa.

Ja en mä tiedä, niillä työpaikoilla missä minä olen ollut, on ollut aivan tavalliset keittiöt ja aivan tavallisen kokoiset astianpesukoneet. En tiennyt, että tässä puhuttiin siis jostain aivan erilaisista astianpesukoneista kun tuosta po. viestistä sai sen käsityksen, että kyseessä olisi joku taukohuoneen astianpesukone, missä jokainen laittaa ne lusikkansa ja haarukkansa itse sinne koneeseen. Tosin olen mä sellaista suurtalouskeittiönkin konetta käyttänyt, viimeksi tänä kesänä ja sinnehän ne kaikki menee ihan miten sattuu muutamaksi minuutiksi ja niissä pesutulos kyllä jää usein huonoksi, koska kaikki on limittäin ja päällekäin.

Ja jatketaan vielä sen verran, että kun yrität kovasti "sheimata" mua, että olisin joku ylihygieeninen, niin ehkä kyse on enemmän tavasta ja siitä, että musta se astianpesukone on kivempi tyhjentää, kun voi tarttua niistä kahvapuolista. Ei mua työpaikalla kiinnosta miten päin siellä mikäkin härveli on ollut, syön jopa ruokaloissa, missä lautaset ei ole aina ihan täysin puhtaat. Mua ei myöskään siellä työpaikalla kiinnosta miten kukakin sen koneen täyttää, kun se ei ole mun keittiö eikä mun astianpesukone eikä mua itse asiassa kiinnosta se kotonakaan. Olen vain hemmetin tyytyväinen, jos joku muu on sen tehnyt, koska se on aina multa pois. Ihan hirveän yksinkertaista. En kyllä tiedä, miksi tämä sinua kiukuttaa.
Viimeksi muokannut Mella M päivämäärä 11.08.2023 15:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Mella M

ViestiKirjoittaja Hupsista » 11.08.2023 15:07

Kyl kyl, kaikilla muilla on ongelmia ja vieläpä nalkutusta parisuhteessa, ei sillä jonka mielestä esim. ruokaveitsen terään ei saa jäädä sormenjälkiä :D
Hupsista

ViestiKirjoittaja Mella M » 11.08.2023 15:13

Niin ja ajattele, kun en saa niistä sormenjäljistäkään mitään hepulia, musta on vaan kivempi, ettei niitä ole. Oikeastaan aika hauskaa miten paljon sinun maailma nyrjähti tästä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Tai sitten » 11.08.2023 15:25

Kyllä kyllä, minun maailmani nyrjähti, vaikka sinähän tässä yrität keksiä koko ajan vain uutta tökittävää, alkamalla ilveillä mm.parisuhteesta vaikka kyse oli työpaikan pesukoneesta. Onko sinulla parisuhde työpaikalla vai ajattelitko että parisuhdevittuilu osuisi paremmin? Harmi kun ei osu ollenkaan, on vain hauska seurata miten et pysty lopettamaan ;)
Tai sitten

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät