Koiranäyttelyjen aikataulut?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Koiranäyttelyjen aikataulut?

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 25.06.2024 19:58

Biarritz kirjoitti:
tuistit kirjoitti:Saako näyttelyyn viedä koiran joka ei osallistu näyttelyyn (on rokotettu)?

Riippuu täysin näyttelystä, joissain saa, toisissa ei. Tämä usein kerrotaan aikataulukirjeen mukana tulevissa säännöissä.

Onko se yleensä niin että sisällä pidettäviin ei saa, ulkona esim jollain raviradalla saa.
Iidis79

ViestiKirjoittaja turisti myös » 25.06.2024 20:31

Kiitos. Vihdoin löysin aikataulukirjeenkin :)
turisti myös

ViestiKirjoittaja dinah » 26.06.2024 15:57

Noista näyttelyyn osallistumattomista koirista: usein saa jos perheen toinen koira on mukana näyttelyssä (hoitajan löytäminen kotona voi olla vaikeaa), mutta aniharva näyttely haluaa paikalle pelkästään katsomaan tulevien koiria.
dinah

ViestiKirjoittaja MJK » 26.06.2024 16:22

dinah » 26.06.2024 15:57

Noista näyttelyyn osallistumattomista koirista: usein saa jos perheen toinen koira on mukana näyttelyssä (hoitajan löytäminen kotona voi olla vaikeaa), mutta aniharva näyttely haluaa paikalle pelkästään katsomaan tulevien koiria.

Kyllä se turistikoirien tuonti näyttelyihin on yleensä kielletty ihan tilojen riittävyyden kannalta eli joo, yleensä ulkonäyttelyihin saa ottaa turistikoiran mukaan mutta halleihin/sisänäyttelyihin yleensä ei.
MJK

ViestiKirjoittaja sesssi » 26.06.2024 16:29

En ottaisi huvikseni mukaan koiraa näyttelyyn ellei olisi pakko. Turhaa riskeerata kennelyskän tai muitten pöpöjen saamisella, varsinkin talvisaikaan niitä levitetään tehokkaasti näyttelyissä.
sesssi

ViestiKirjoittaja dinah » 27.06.2024 14:55

Noo, viimeiset 15 vuotta isoja ulkonäyttelyjä järjestäneenä: ei ole ikinä annettu lupaa pelkästään katsomaan tulleiden koirille olla paikalla… Yleisöstä varmaan lähes kaikki ovat paikkakuntalaisia ja voivat hyvin jättää sen koiransa kotiin.
dinah

ViestiKirjoittaja hattisvattis » 27.06.2024 17:49

Mulla on ollut pitkän matkan näyttelyissä mukana koira joka ei itse osallistu näyttelyyn. Onneksi koiran pääsyä ei ole ikinä kielletty, olen esittänyt sen rekisteri- ja rokotustodistukset aivan samoin kuin näyttelyyn osallistuvan koirankin aina silloin kun niitä on kysytty (ja ennen kysyttiin aina). Olisikin hankalampi rasti jos ei toista koiraa päästettäisi alueelle :o Silloin olisi varmaan pakko jättää näyttely väliin osallistuvaltakin koiralta, mutta onneksi niin ei ole jouduttu koskaan tekemään eikä toivottavasti koskaan joudutakaan. Vai onko tähän asiaan tullut nyt uusi sääntö?
hattisvattis

ViestiKirjoittaja MJK » 28.06.2024 08:38

hattisvattis » 27.06.2024 17:49

Mulla on ollut pitkän matkan näyttelyissä mukana koira joka ei itse osallistu näyttelyyn. Onneksi koiran pääsyä ei ole ikinä kielletty, olen esittänyt sen rekisteri- ja rokotustodistukset aivan samoin kuin näyttelyyn osallistuvan koirankin aina silloin kun niitä on kysytty (ja ennen kysyttiin aina). Olisikin hankalampi rasti jos ei toista koiraa päästettäisi alueelle :o Silloin olisi varmaan pakko jättää näyttely väliin osallistuvaltakin koiralta, mutta onneksi niin ei ole jouduttu koskaan tekemään eikä toivottavasti koskaan joudutakaan. Vai onko tähän asiaan tullut nyt uusi sääntö?

Tämä on siis ihan näyttelykohtaista, kuten aiemmin jo sanoin niin yleensä ulkonäyttelyihin voi ottaa turistikoiran mutta sisänäyttelyyn ei ja tämä siis yleensä. Lukee näyttelyn tiedoissa.
MJK

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 28.06.2024 09:00

Aikanaan kun näyttelyissä tuli paljonkin kierrettyä, niin pääsääntöisesti sisänäyttelyissä oli "turistikoirat kielletty". Yleensä ulkona oleviin näyttelyihin sai ottaa turistin mukaan

Muoks:
hattisvattis kirjoitti:Mulla on ollut pitkän matkan näyttelyissä mukana koira joka ei itse osallistu näyttelyyn. Onneksi koiran pääsyä ei ole ikinä kielletty, olen esittänyt sen rekisteri- ja rokotustodistukset aivan samoin kuin näyttelyyn osallistuvan koirankin aina silloin kun niitä on kysytty (ja ennen kysyttiin aina). Olisikin hankalampi rasti jos ei toista koiraa päästettäisi alueelle :o Silloin olisi varmaan pakko jättää näyttely väliin osallistuvaltakin koiralta, mutta onneksi niin ei ole jouduttu koskaan tekemään eikä toivottavasti koskaan joudutakaan. Vai onko tähän asiaan tullut nyt uusi sääntö?

Jos numerolappua ei ole kysytty, on tarkastajat saattaneet olettaa että myös tämä turistikoirasi tulee näyttelyyn.
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 28.06.2024 17:56

hattisvattis kirjoitti:Mulla on ollut pitkän matkan näyttelyissä mukana koira joka ei itse osallistu näyttelyyn. Onneksi koiran pääsyä ei ole ikinä kielletty, olen esittänyt sen rekisteri- ja rokotustodistukset aivan samoin kuin näyttelyyn osallistuvan koirankin aina silloin kun niitä on kysytty (ja ennen kysyttiin aina). Olisikin hankalampi rasti jos ei toista koiraa päästettäisi alueelle :o Silloin olisi varmaan pakko jättää näyttely väliin osallistuvaltakin koiralta, mutta onneksi niin ei ole jouduttu koskaan tekemään eikä toivottavasti koskaan joudutakaan. Vai onko tähän asiaan tullut nyt uusi sääntö?

näyttelilleasettajana olet itse vastuussa sääntöjen ja ohjeiden noudatamisesta tapahtumissa. aika kauan on jo ollut turistikoirat kiellettyjä melko useassakin näyttelyssä, niin ulkona kuin sisälläkin. joten aina kannattaa ne ohjeet lukasta läpi aikataulukirjeestä, niin ei sitten tule yllätyksenä, jos pääsy evätään. koiranäyttelysäännöissä ei kieltoa ole, ja näyttelyn järjestäjä saa itse päättää ottaako turisteja vai ei.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja aunet » 28.06.2024 18:27

Aikataulukirjeessä on asia mainittu ja jos ei ole, kannattaa tarkistaa asia näyttelyn sihteeriltä, ennen kuin ajelee "turistikoiran" kanssa mihinkään. Itse tarkoitan omalla kohdallani turistikoiralla omaa koiraani, joka ei jostain syystä esiinny, mutta minulla on myös esiintyvä koira. Harvoin on tällaisia tilanteita, aikoinaan saattoi olla pentukoira totuttelemassa mukana, silloin kun pentuluokkia ei ollut olemassakaan.

Sitten on nämä turistien koirat, joiden tuomista alueelle en ymmärrä. Vaikka raviradoilla tilaa tuhottomasti onkin, sitä ei koskaan ole liikaa kehän reunalla. Näytteilleasettajilla tulee olla helppo pääsy kehään ja sieltä pois, monella on useita koiria esitettävänä ja siinä ei esteenä enää turistikoiria kaivata. Eihän maatalousnäyttelyynkään mennä oman lehmän kanssa huvikseen. Sisänäyttelyihin ehdoton ei turistikoirille.
aunet

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 29.06.2024 21:11

^Tuo on kyllä aivan totta. Ai että nyt naurattaa tuo ajatus turistista näyttelyssä lehmänsä kanssa... :D

Tuli ilmoitettua pennut alkusyksystä näyttelyyn. En ole käynyt pian kahteen vuoteen, joten vähän jänskättää.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja hattisvattis » 30.06.2024 12:47

Noissa mun käymissä näyttelyissä ei ole koskaan satuttu kieltää muiden kuin arvosteltavien koirien tuomista näyttelyalueelle. Tottahan toki olen lukenut aikataulukirjeet ja muut näyttelyohjeet aina tarkasti etukäteen että tiedän minne olen menossa ja miten näyttelypäivään tulee varautua, minkä verran teen esimerkiksi eväitä mukaan vai onko alueella myytävänä ruokaa ja niin edespäin :) Näyttelyni ovat sitten ilmeisesti vaan sattuneet olemaan sellaisia. Sisänäyttelyissä en käy koskaan enkä missään suurissa näyttelyissä. Yleensä näyttelyt missä olen käynyt ovat olleet ryhmänäyttelyitä joten olisiko siinä selitys ettei näyttelyiden pienen koon takia ole katsottu aiheelliseksi rajoittaa alueella tulevien (tietysti rokotettujen) koirien määrää? Tilaa ja väljyyttä riittää hyvin kaikille eikä kehien reunallakaan ole ikinä näkynyt mitään kummempia tungoksia. Useamman koiran näyttelyttäjien teltat ja boksivirityksethän on ainakin noissa mun käymissä näyttelyissä ohjattu asettamaan tietyn matkan päähän kehistä kenttien reunoille muovinauhojen taakse. Tämä on ollut minusta tosi hyvä uudistus verrattuna siihen että joskus aikoinaan kehien reunat olivat täynnä kireitä ja kärttyisiä näyttelyasettajia boksitorniensa ja trimmipöytiensä kanssa. Joillekin kun ne näyttelytouhut vaikuttavat vielä olevan ihan elämää suurempaa totista kilpailua :lol: eikä pelkkää tuomariarvioinnin hakemista koiralle. :)
hattisvattis

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät