Kirjoittaja Ninni » 09.10.2023 09:36
Mun mielestä nämä "puhelimen saa äänettömälle" - mieltä olevat ovat hieman itsekeskeisellä asenteella liikkeellä.
Tai että viestin tai postin vastaanottajan vastuulla olisi kaikki.
Sähköpostin voi kirjoittaa yöllä, mutta lähettää vasta päivällä.
Tärkeät asiat, jotka on hyvä saada ensimmäisenä tietoon aamulla, voi laittaa yöllä, tai laittaa yöllä se sähköpostin ajastus lähtemään aamulla.
Itse tosiaan en koko ajan tarkistele esim. puhelinta, ja usein se jää laittamatta äänettömälle vahingossa.
Äkkiä oppii, kun muutaman kerran heräilee, mutta en menisi ihan niin pitkälle, että voi rimputella ja näpytellä varsinkaan turhia asioita kenelle tahansa, ja milloin tahansa.
Sähköposti alkaa jotenkin menettää myös suosiotaan, olen huomannut. Ei varsinkaan liiku mitään ketjukirjeitä ja vitsihuumoriviestejä, mitä ennen vanhaan oli.
Sähköposti monella tulee korvista ulos työn tai muun kautta, joten olen alkanut välttää sähköpostia ylipäätään. Tuntuu, että se todella joitakin häiritsee.
Toisilla on myös digi-ajan adhd tai joku, ja se kun näkee että merkki on puhelimessa, niin kiusaus lukea ja suorastaan vaikeus olla lukematta sitä heti* on suuri.
On tarpeetonta kiusata ketään millään tarpeettomalla pa*kalla, järjettömiin kellonaikoihin, vain siksi että "ainahan sen voi jättää lukematta".
* korjasin, tulipa ensin hassu lause .