Ketju ihmettelyille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja Fran » 11.08.2023 15:50

Jos ruokailuvälineet on normaalilikaisia niin ihan yhtä lailla ne puhdistuu kummin päin vaan. Vesi menee aterinkoriin ja lika liukenee veteen ja valuu korista pois. Jos taas aterimissa on ruuantähteitä niin ne ei mahdu korista pois. Enemmän on merkitystä sillä, ettei pistä samanmoisia aterimia samaan koloon ettei ne mee tiiviisti päällekkäin, ei sillä miten päin ne koriin laittaa.

Niille joille "syöntipää" korin sisällä on kauhistus, on varmaan ihan mahdoton ajatus tiskikone, jossa on ylhäällä oma taso aterimille. Siinähän ne on ahtaassa korissa kattoa vasten, ja vesisuihkukin tulee vain alhaalta eikä sieltäkään mahdu lika pois, jos ei aterinkoristakaan mahdu...
Fran

ViestiKirjoittaja Dacrest » 11.08.2023 16:44

*kiranas* kirjoitti:miksi huoltomiehet eivät vaivaudu kertomaan aikataulujansa?
miksi se on niin vaikeaa vastata kysymykseen "monelta olet tulossa, jotta olen kotona koiran vuoksi"

mulla on lapsesta asti ollut aina olo, että ne tulee ja menee miten huvittaa. tänään piti putkimiehen tulla asentamaan vesikalusteet sun muut kuntoon. no eipä ole näkynyt. olisin voinut mennä nukkumaan päivällä, kun väsytti, mutta odottelin kuitenkin sitä putkaria. eihän siinä, mulla oli vapaapäivä joten mitään isompia järjestelyitä se ei eilen vaatinut.

mä en koskaan päästä henkilöitä kotiini ilman, että olen paikalla. ja ihan joka kerta kun olen joutunut asioimaan tilanteesta heidän kanssaan, niin aina heille tuntuu olevan hankalaa se aikataulun kertominen. ei vastata mitään tai vastataan jotain tosi epämääräistä, kun kysytään monelta tulet. näissä keskusteluissa yleensä aikataulu sitten selviää vasta, kun sanoo, että "vastassa on 45 kg koira joka ei todellakaan tykkää, että sen reviirille mennään, ja tulee rytinällä ovelle huutamaan, en ole kotona ja vieras koira voi AINA purra". en mä halua pelotella ihmisiä koirillani, kun ei ne koskaan ole mitään tehneet, mutta eivätpä he anna vaihtoehtoja. aivan varmasti heillä on jonkinlainen hemmetin aikataulu mitä tekevät päivän aikana.

miksi se aikataulun kertominen on edelleen näin vaikeeta tänä päivänä! en kestä. enää ei tartte keskustella huoltomiehen kanssa siitä, että käskevät koiran köyttämään patteriin, sellasenkin ehdotuksen olen kuullut joskus ysärillä ja ripitin äijän eläinsuojelulaista ja mahdollisista vahingoista omaisuudelle, koiralle ja hänelle itselleen ja kysyin miten innokkaasti hän korvaa vahingot. sitten alkoi aikataulu löytymään. miksi sen vaan pitää olla näin vaikeaa? mulle on ihan sama mitä mun koirasta luullaan, olkoon ihmisiä syövä peto, mua vaan ottaa päähän, että "monelta olisit tulossa, jotta voin olla kotona, kun siellä on koira vastassa" -kysymykseen ei voida vastata, vaan pitää lypsää se vastaus maalaamalla piruja seinälle ja kertomalla, että vieras koira voi aina purra.

Tää on ärsyttävää. Viimeksi kun muutin kerrostaloon, otin ensimmäiseksi yhteyden isännöitsijään ja pyysin kertomaan myös huoltomiehille, että mulla on koira joka_puree jos sinne menee omilla avaimillaan.

Paria päivää myöhemmin näin huoltomiehen ja viesti oli kulkeutunut perille. Kertauksen vuoksi vielä kerroin, ettei se ole "ehkä saattaa purra", vaan satavarmasti puree. Sisälle ei ole mitään asiaa.
Huoltomiehen reaktio oli "hyvä että kerroit, ainahan me sisälle kuitenkin mennään, ei ne koirat koskaan pure". :shock:
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.08.2023 17:38

Vieras kirjoitti:Olen myös repinyt hiuksia päästäni tuon takia, kun kotiin tulevat korjaajat, sähkömiehet tms eivät "tiedä yhtään" etukäteen, milloin tulevat. Eikä edes pelkästään koirien takia, vaan siksi että itse teen etätyötä ja hoidan puhelimitse vaitiolovelvollisuuden alaisia puheluita, niin en minä todellakaan voi lopettaa puhelua siksi että oho, nyt meille tuli putkimies, käyn avaamassa oven, enkä etenkään voi jatkaa puhelua heidän kuullen. Ylipäätään joku ihme oletus tuntuu olevan, että aina kun he simsalabim tupsahtavat pihaan, niin joku on kotona :D
Viimeksi kysyin arviota kellonajasta, eivät osanneet sanoa yhtään. Kysyin tulevatko aamu- vai iltapäivällä, tai että jos nyt ilmoittaisivat edes 10 minuttia ennen tuloa, niin alkoi selittää kuin vähä-älyselle, että kun he eivät tiedä milloin edellisessä paikassa saavat työn valmiiksi, niin eivät osaa sanoa. Totesin että kai te nyt keskustasta lähtiessänne tiedätte että olette nyt meille tulossa, niin jospa soittaisitte silloin?? Eihän se nyt niin mene että lähtevät summissa ajelemaan johonkin suuntaan ja juuri talon kohdalla päättävät että hoks, mennäänpä nyt tuohon taloon. Vihdoin tajusivat, ja sain asiallisen soiton, että me lähdetään tästä nyt tulemaan, ollaan vartin päästä siellä.

Vieläkin enemmän ihmettelen kyllä niitä "ammattilaisia", jotka ei tule ollenkaan vaikka lupaavat. Kerran piti saada sähkömies tekemään saunan muutokset. Ensimmäinen kävi, lupasi tilata tarvittavat osat ja tulla torstaina. Ei koskaan tullut, eikä koskaan enää vastannut puhelimeen. Toiselle soitettiin ja lupasi tulla tiistaina, ei koskaan tullut, mutta vastasi puhelimeen, että tuleekin perjantaina. Silloin ei tullut, eikä vastannut enää puhelimeen. Kolmas lupasi tulla keskiviikkona ja tiesi vielä tarkan ajankin kello 13, ei koskaan tullut. Emme soittaneet perään. Ja näitä vastaavia on paljon, eri ammatin edustajia. Miten kehtaavat? Ymmärrän että jos on isompia asiakkaita niin ne menevät kotitalouksien edelle, mutta silloin ei hitto vie luvata tulla ja lopulta kadota ilmaan. Olisi täysin ok jos sähkömies sanoo että nyt on kuulkaa niin paljon töitä että en voi luvata mitään, soitelkaa kuukauden päästä jos olisi hiljaisempaa. Ja voisimme silloin koittaa saada jonkun muun. Mutta tuo turhaan odottaminen on niin raivostuttavaa.
Niin toivon, että tällaisille "ammattilaisille" karma kostaa, ja joku tekee heille saman tempun. Pankkivirkailija lupaa tehdä asuntolainapaperit valmiiksi ensi viikolle, ja sitten ei koskaan enää vastaakaan puhelimeen. Tai kun ovat lähdössä ulkomaille, niin eivät saakaan passia ajoissa koska ei sitä asiaa nyt vielä ole ehdittykään hoitaa, on tässä ollut muuta. Tai menevät ravintolaan ja tilauksen jälkeen odottavat 1-2 tuntia kunnes selviää, että ei siellä olekaan enää kokkia paikalla :D

Nää on kyllä ärsyttäviä. Nyt onneksi on luottosähkömies, joka on tullut jok kerta juuri niin kuin on sovittu. Putkimies vielä hakusessa kun edellistä edellinen ei tosiaankaan enää vastannut eikä soittanut takaisin, ja tämä edellinen sanoi että työn kokonaishinta on siinä 450-1000 euron välissä, ja lopullinen hinta olikin 995€. Menee toki tuohon hintahaarukkaan, mutta en arvosta tuollaista hintahaitaria enää (nytpä tämänkin opin).
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.08.2023 17:48

Meillä oli luottoputkimies. Tuli ajallaan, teki sovitut työt, laskutuksessa ei epäselvyyksiä ja siivosi vielä jälkensä lähtiessään. Yhden ainoan kerran oltiin sovittu että tulee klo 17, niin soitti 16.50 ja pahoitteli, että on meillä vasta klo 17.10, koska tie oli poikki jonkun aikaa. Annoimme anteeksi :D Tuntui uskomattomalta että tämä pahoittelee 10 min myöhästymistä kun toiset jättää kokonaan tulematta eikä heihin saa koskaan enää yhteyttä.
Harmitti kun muutettiin niin kauas, ettei enää voida häntä palkata.
Vieras

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 11.08.2023 19:34

Dacrest kirjoitti:
Tää on ärsyttävää. Viimeksi kun muutin kerrostaloon, otin ensimmäiseksi yhteyden isännöitsijään ja pyysin kertomaan myös huoltomiehille, että mulla on koira joka_puree jos sinne menee omilla avaimillaan.

Paria päivää myöhemmin näin huoltomiehen ja viesti oli kulkeutunut perille. Kertauksen vuoksi vielä kerroin, ettei se ole "ehkä saattaa purra", vaan satavarmasti puree. Sisälle ei ole mitään asiaa.
Huoltomiehen reaktio oli "hyvä että kerroit, ainahan me sisälle kuitenkin mennään, ei ne koirat koskaan pure". :shock:

kyllä huoltomiehet tuntuu olevan joo kaikenmaailman sankareita, jotka menee sisälle, vaikka olisi millanen koira vastassa. oppivat sitten vasta kun jotain käy. ja ihan vaan koska ihmiset käyttäytyy miten sattuu, eikä ihmisiin voi luottaa, niin en mä halua, että paikalle menee omasta mielestään maailman parhaat koiran asiantuntijat, kuten moni tuntuu olevan. ihan liian monta päin honkia mennyttä tilannetta nähneenä, en vaan usko, että vieras käyttäytyisi kuten on ohjeistettu, koska aina ne koiraihmisetkään ei siihen kykene, esim. "älä noteeraa koiraa mitenkään, ole kuin sitä ei olisikaan" tuntuu olevan kovin vaikea ohje yllättävän monelle. jaksetaan pari minsaa olla kuten on sanottu ja sitten ollaan jo kättä syöttämässä / tunkemassa kohti koiraa. niin, siis justhan mä taisin sanoa ihan jotain muuta. :roll:
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Mella M » 11.08.2023 22:28

Tai sitten kirjoitti:Kyllä kyllä, minun maailmani nyrjähti, vaikka sinähän tässä yrität keksiä koko ajan vain uutta tökittävää, alkamalla ilveillä mm.parisuhteesta vaikka kyse oli työpaikan pesukoneesta. Onko sinulla parisuhde työpaikalla vai ajattelitko että parisuhdevittuilu osuisi paremmin? Harmi kun ei osu ollenkaan, on vain hauska seurata miten et pysty lopettamaan ;)

En tietenkään lopeta, koska en ole luovuttaja :D Hienoa, että sinä pystyit.

Mutta siis vielä tähän asiaan. Mä vastasin kysymykseen kun asiaa ihmeteltiin, oliko peräti sinun itsesi taholta, en tiedä. Sinä koit tarpeelliseksi vetää heti sitten johtopäätökset bakteerikammosta ja ylihygieniasta. En tosiaan ole kumpaakaan, niin mitäs se sitten on kun se sinua selvästi ihmetyttää. Ne sormenjäljet eivät vain ole aterimissa kovin tyylikkäitä. Sillähän ei ole lopulta mitään tekemistä hygienin kanssa, että ne vain näyttävät puhtaammilta. Mä tiedän jopa ihmisiä, jotka kiillottaa teräsaterimista ne harmaat täplät pois, mitä voi jäädä vesipisaroista ja näin tehdään myös joissakin vähän paremmissa ravintoloissa. Jos tämä on vähän hepreaa, niin puhutaan sitten vaikka viinilaseista. Jos mä tarjoan kaapista jollekin viinilasia, niin kyllä mä vielä pyöräytän sen valoa vasten ja katson, ettei siinä ole sormenjälkiä, pölyä tai huulirasva/punatahraa. Mä en usko, että kukaan (okei, saattaa olla liioiottelua, koska pp) haluaa lasia, joka näyttää likaiselta. Ja eihän niistä sormenjäljistä mitään pöpöjä kukaan saa kun ne on siinä lasin ulkopuolella ja ei kyllä siitä rasvatahrastakaan, kun lasi on pesty kuitenkin käytön jälkeen. Myöskään pölystä ei kukaan saa vatsaväänteitä, eli kyse on vain siitä, että astiat näyttäisi siisteiltä ja tyylikkäiltä.

ps. Mä muuten myös kiillotan säännöllisesti hanat, on hankala jäänne ajoilta, joilloin olin hotellissa kerrossiivoojana. Ja hei, ihan vaan kuivalla microliinalla, ei kuolet pöpöt eikä puhdistu, mutta ne harmaat läikät lähtee ja näyttää vaan niiiiiin paljon paremmilta.

Fran kirjoitti:Niille joille "syöntipää" korin sisällä on kauhistus, on varmaan ihan mahdoton ajatus tiskikone, jossa on ylhäällä oma taso aterimille. Siinähän ne on ahtaassa korissa kattoa vasten, ja vesisuihkukin tulee vain alhaalta eikä sieltäkään mahdu lika pois, jos ei aterinkoristakaan mahdu...

Mä en tiedä tulenko koskaan ostamaan astianpesukonetta, missä on tuo taso, niin kauan kun saa niitäkin, missä on kori. Astianpesukoneen täyttäminen on yksi ärsyttävimmistä kotitöistä ja tuo taso on mun mielestä aivan supertyöläs. Jotkut tuosta tykkää (esim. oma äitini) mutta itse mielummin ripottelen aterimet pystyyn sinne koriin.
Mella M

ViestiKirjoittaja Fran » 11.08.2023 22:59

Mella M kirjoitti:
"Fran kirjoitti:Niille joille "syöntipää" korin sisällä on kauhistus, on varmaan ihan mahdoton ajatus tiskikone, jossa on ylhäällä oma taso aterimille. Siinähän ne on ahtaassa korissa kattoa vasten, ja vesisuihkukin tulee vain alhaalta eikä sieltäkään mahdu lika pois, jos ei aterinkoristakaan mahdu...

Mä en tiedä tulenko koskaan ostamaan astianpesukonetta, missä on tuo taso, niin kauan kun saa niitäkin, missä on kori. Astianpesukoneen täyttäminen on yksi ärsyttävimmistä kotitöistä ja tuo taso on mun mielestä aivan supertyöläs. Jotkut tuosta tykkää (esim. oma äitini) mutta itse mielummin ripottelen aterimet pystyyn sinne koriin.

Mulla on nyt Miele, jossa on aterintaso, mutten oikein tykkää siitä. En myöskään ole oppinut asettelemaan yläkoriin astioita järkevästi, ja vanhassa koneessa oli alakorin toisen puolen piikit irrotettavat ja sinne mahtui paremmin isoja astioita.
Mutta en valita koneesta, koska se oli ilmainen, ja siinä on enemmän ja parempia pesuohjelmia kuin vanhassa koneessa. Ja varmasti mä totun sen erilaisuuteen ajan kanssa. Vanha kone myös vuosi pikkuisen, ja se piti kipata välillä kyljelleen koska sen pohjalle kertyi vettä ja pumppu alkoi huutaa jatkuvalla syötöllä. Onneksi koneelle ainoa mahdollinen sijoituspaikka oli kylppäri, joten ei ollut vaaraa vesivahibgosta.
Fran

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.08.2023 06:04

*kiranas* kirjoitti:
Dacrest kirjoitti:

kyllä huoltomiehet tuntuu olevan joo kaikenmaailman sankareita, jotka menee sisälle, vaikka olisi millanen koira vastassa. oppivat sitten vasta kun jotain käy. ja ihan vaan koska ihmiset käyttäytyy miten sattuu, eikä ihmisiin voi luottaa, niin en mä halua, että paikalle menee omasta mielestään maailman parhaat koiran asiantuntijat, kuten moni tuntuu olevan. ihan liian monta päin honkia mennyttä tilannetta nähneenä, en vaan usko, että vieras käyttäytyisi kuten on ohjeistettu, koska aina ne koiraihmisetkään ei siihen kykene, esim. "älä noteeraa koiraa mitenkään, ole kuin sitä ei olisikaan" tuntuu olevan kovin vaikea ohje yllättävän monelle. jaksetaan pari minsaa olla kuten on sanottu ja sitten ollaan jo kättä syöttämässä / tunkemassa kohti koiraa. niin, siis justhan mä taisin sanoa ihan jotain muuta. :roll:

Eräs huoltomies sanoi minulle kerran kun koirista keskusteltiin, että menee asuntoon jossa on koira vaikka olisi kielletty, koska monesti sitä koiraa ei ole olemassakaan, tai siellä on joku vanha väsynyt puudeli joka vain tykkää vieraista. Moni kuulemma käyttää tekosyynä vihaista koiraa vaikkei sellaista olisikaan, ja tämä hidastaa töiden tekemistä aika lailla kun joka toiseen asuntoon pitäisi sopia aikatauluja
Vieras

ViestiKirjoittaja msk » 12.08.2023 06:23

Voi miten kiva asenne.
No, joku kerta se kosahtaa kohdalle ja hänkin ymmärtää miksi joku ihminen toivoo ettei asuntoon mentäisi ellei hän itse ole paikalla.

Meillä oli tuolloin väliovessa lappu jossa kerrottiin että sisällä on vartioiva koira joka kyllä päästää sisälle mutta ei enää ulos.
Ja ettei sisälle siis kannattanut mennä. Pyysin soittamaan minulle ja sopimaan ajan, että osaan olla paikalla.
Siinä oli rottweilerin kuva ja minun puhelinnumeroni.
Muutaman kerran tuli puhelu jossa haluttiin sopia ajankohta.
Ketään en sisältä koskaan löytänyt kotiin tullessani.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja kuvatus » 12.08.2023 07:42

Silloin kun meillä vielä oli astianpesukone ja lasten tehtävä oli tyhjentää se, meillä laitettiin aterimet syömäpuoli ja terät alaspäin, ettei kukaan saisi reikiä sormiinsa. Se tapa jäi voimaan. Minusta on muutenkin mukavampi tarttua likaista aterinta varresta kuin pesästä.

Sitä ihmettelen, että töissä konepestyt lusikat pikkuhiljaa keräävät pinnalleen ruskeaa kerrosta, joka ei lähde edes käsin hankaamalla. Sitä tulee ajan myötä, vaikka aterimet olisivat miten päin tahansa, nykyisessä koneessa lappeellaan. Ne näyttävät aina likaisilta.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 12.08.2023 12:09

Vieras kirjoitti:Eräs huoltomies sanoi minulle kerran kun koirista keskusteltiin, että menee asuntoon jossa on koira vaikka olisi kielletty, koska monesti sitä koiraa ei ole olemassakaan, tai siellä on joku vanha väsynyt puudeli joka vain tykkää vieraista. Moni kuulemma käyttää tekosyynä vihaista koiraa vaikkei sellaista olisikaan, ja tämä hidastaa töiden tekemistä aika lailla kun joka toiseen asuntoon pitäisi sopia aikatauluja

mä olen aina pystynyt oman aikataulun laatimaan huoltomiesten mukaan ja aikamoista välinpitämättömyyttä omasta työturvallisuudesta. jos se koira käy käteen kiinni, niin voi olla työura täysin ohi loppuelämäksi. eihän se toki multa ole pois jos viis veisaa omasta työturvallisuudesta.

kyllä mä uskon, että sitä vihaista koiraa käytetään tekosyynä, aivan varmasti, mutta kuten todettua, niin asiat voisi kokeilla sopia, emme kuitenkaan elä enää lankapuhelinaikaa, jolloin siinä luurin edessä pitää soittoa aina odottaa.

mä en myöskään menee takuuseen miten mun koira käyttäytyy yksin ollessaan omalla reviirillä, tällaista tilannetta ei ole koskaan onneksi tarvinnut kokea. tiedän, että järkyttävällä räyhäämisellä ainakin ryntää ovelle, jos sieltä tuntematon on tulossa. kyllä mun mielestä sekin on melko tylsää, ja huoltomiehen työt viivästyy jos huoltomies törröttää koiran kanssa 10-12 tuntia saman katon alla, kunnes omistaja tulee kotiin ja totetaa, että "niin väliovessa on lappu, pari puhelinnumeroa ja koiran kuva, että vain poliisi ynnä muu viranomainen saa mennä sisälle".

kaverin koira päästi äijän sisälle ja sen jälkeen se piti äijän keittiössä. jos mies liikkui niin koira oli heti estämässä sitä, en enää muista kauanko katselivat toisiaan. koiralla varmasti oli mielenkiintoisempi päivä kun miehellä, eikä omistaja päässyt kuin työpäivän jälkeen paikan päälle. sitä tarina ei kerro, että oppiko sitten toimimaan toisin. itse onneksi saan välioven lukittua erillisellä avaimella, joten pystyn myös tarvittaessa ainakin estämään sisälle tulemisen, jos tuntuu ettei puhetta ymmärretä.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Dacrest » 12.08.2023 13:08

msk kirjoitti:Voi miten kiva asenne.
No, joku kerta se kosahtaa kohdalle ja hänkin ymmärtää miksi joku ihminen toivoo ettei asuntoon mentäisi ellei hän itse ole paikalla.

Meillä oli tuolloin väliovessa lappu jossa kerrottiin että sisällä on vartioiva koira joka kyllä päästää sisälle mutta ei enää ulos.
Ja ettei sisälle siis kannattanut mennä. Pyysin soittamaan minulle ja sopimaan ajan, että osaan olla paikalla.
Siinä oli rottweilerin kuva ja minun puhelinnumeroni.
Muutaman kerran tuli puhelu jossa haluttiin sopia ajankohta.
Ketään en sisältä koskaan löytänyt kotiin tullessani.

Mulla oli myös väliovessa lappu, paksulla tussilla kirjoitettu plus oma puhelinnumero.
Aattelin että poistaa mun vastuun, jos joku kuitenkin kokeilee mennä ja koira puree. Tuolloiset koirat kun eivät edes haukkuneet ovikelloa tai muutenkaan päästäneet pihaustakaan sisällä. Yllätys paljastuu vasta kun avaa välioven ja silloin on jo myöhäistä.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Darre » 12.08.2023 13:57

Vaikka mulla on pieniä koiria, niin ne ovat äänekkäitä ja ilmeisesti kuulostavat sen verran katu-uskottavilta, että pari kertaa joku huoltomies on seisonut epätietoisena oven ulkopuolella, ja naapuri on sanonut että kyllä sinne voi mennä :mrgreen: Jos tiedän, että joku huollosta tms. on tulossa käymään asunnossa enkä ole kotona, niin jätän sisäoveen lapun, että asuntoon voi mennä, koirat ovat kilttejä mutta ei saa päästää karkuun.

Yksi kaverini kertoi kerran kun huoltomiehistä oli puhetta, kuinka hän kerrostalossa asuessaan ei millään meinannut saada huoltoyhtiön porukkaa tajuamaan, että asuntoon EI saa mennä jos hän ei ole kotona. Lopulta hän otti malinoisuroksensa mukaan, meni paikan päälle ja ilmoitti, että "TÄMÄ on se syy miksi sinne ei saa mennä." Kummasti kuulemma sen jälkeen alkoivat kysellä aina sopivaa aikaa :lol:
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 12.08.2023 19:28

Darre kirjoitti:Jos tiedän, että joku huollosta tms. on tulossa käymään asunnossa enkä ole kotona, niin jätän sisäoveen lapun, että asuntoon voi mennä, koirat ovat kilttejä mutta ei saa päästää karkuun.

niinpä, se on myös yksi syy miksi en luota ihmisiin. teini kaverin pikkukoiran päästi huoltomies karkuun ja koira juoksi auton alle ja kuoli. kaiken kukkuraksi kaveri vielä näki sen etäältä. huoltomies kyllä tiesi, millanen koira siellä on. ei se tarvi olla kuin se kuuluisa kerta, kun ovi on huonosti tai ovi jää sekunniksi auki kun ei vaan tajuta sitä sulkea.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Umac » 13.08.2023 10:11

Tämä on kyllä hämmästyksen tyrmistys, noin vakava syytös ja mainehaitta: https://yle.fi/a/74-20044602
Ansumana Saidykhan joutui töissä vaikeaan tilanteeseen, sillä hänen täyskaimallaan on tuomio törkeästä raiskauksesta
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 13.08.2023 10:17

^ Joo, toi oli aika jäätävä juttu. Mutta tavallaan ymmärrän (en hyväksy!) mistä tuo työpaikka tuollaista päätteli. Nimi kuulostaa suomalaisen korvissa aika uniikilta, vaikka tuo tuossa selittääkin ettei se oikeasti ole yhtään. Mutta eihän sellaista suomalainen tiedä. Lisäksi kun syntymäpaikka ja -kuukausi täsmäsivät, niin sen takia menivät hakoteille. Todella ikävä tapaus.
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 14.08.2023 03:14

Kyllä, ulkomaalaisten lähes identtiset tai aina identtiset nimet ovat meille hankalia. Samalla tavalla kuin seppojokiset ja mattivirtaset, siksi hetu on ainoa oikea tapa pelata tuollaisessa epävarmassa tilanteessa. Aivan amatöörien puuhastelua.
Itsekin olen tullut sekoitetuksi isossa järjestelmässä, liittyen työsopimuksiin, mutta se nyt oli itsestäni riippumatonta ja mitään kamalaa ei tapahtunut kun ymmärsin katsoa mihin olen nimeäni laittamassa.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja smörgen » 14.08.2023 08:12

Pakko vielä palata aterinkeskusteluun, koska aihe on lähellä sydäntä :mrgreen:
Meillä on kotona koneessa se aterintaso ja tykkään paljon siitä. Silti vieraille hinkkaan vielä ne vesitahrat pois aterimista ja myös niistä mainituista viinilaseista :mrgreen:
Toimistolla on ihan sama, miten päin ne aterimet on laitettu, koska pesen ne (puhtaat) silti vielä erikseen omaan käyttöön. Repikää siitä ylihygieenisyyttä :mrgreen:
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Umac » 14.08.2023 08:56

^ :D
Meillä töissä ja joskus kotonakin on miten päin vain. Molemmissa paikoissa ennen koneen tyhjennystä saippuapestään kädet ja töissä sen päälle käsidesi. Siitä sitten vain astioiden ja lusikoiden kimppuu, puhtain käsin. Koski nyt mihin koski.

Ja tietysti sillä oletuksella, että tyhjentävä ihminen ymmärtää alkeellisetkin käsihygienia-asiat :)
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja smörgen » 14.08.2023 09:02

^No tämäpä se, luotto on lähellä nollaa työkavereihin tämän osalta :D
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.08.2023 11:33

Meidän astianpesukone on siitä hyvä että se tekee tunnissa täydellistä jälkeä. Koskaan ei ole mitään vesitahroja missään(paitsi jossain muovikipoissa). Sen sijaan noin muuten inhoan konetta. Se on tosi epäkäytönnöllinen, ja ainoastaan matalat lautaset ja aterimet menevät siihen juuri niin kuin pitää. Kaiken muun kanssa on aina hirveä tappelu.
Haluaisin pestä aterimet korissa(mitään ylätasoja koneessa ei niille ole) niin että voisin laittaa ne varresta käsiä likaamatta laittaa ne koriin (eli syömäpuoli alaspäin) mutta tuopa ei saa niitä sitten puhtaaksi.
Täysin mahdotonta on katsoa osittain 4 henkilön taloudessa että ne tulisivat jotenkin sievästi erilleen että pesutulos olisi hyvä (varsinkikn kun jälkikasvu ei ole minun, ja on sovittu että minulle ei kuulu nämä kasvatukselliset asiat) vaan lusikat ovat lusikassa ja jäävät likaisiksi.
Tuntuu että tiskarimme suunnittelussa on eniten paneuduttu siihen miten saadaan siitä astioiden asettelusta mahdollisimman hankalaa :D
Vieras

ViestiKirjoittaja aunet » 14.08.2023 13:10

Tuohompa lähistölle hiljattain muutti nuoripari. Heillä oli kaksi belgiä ja nyt kolme, pentu noin puolivuotias. Ihmettelen vaan sitä rääkymisen ja huutamisen määrää? Ovatko koirat huonokuuloisia vai mikä mättää? Aikoinaan kaverillani oli belgi, ja tutustutin omistajan eri lajeihin sekä esitin myös koiraa näyttelyissä. Koirasta tuli kelpo käyttökoira mm.jäljelle, ihan ilman karjumista ja huutoa. Mielestäni belgi on erityisen herkkä kaikelle, myös äänille. Ei pelokas mutta reagoi helposti. Jututin kerran tätä nuorta omistajaa ohi pyöräillessäni, ja hän kertoi koirien olevan käyttökoiria.

En kyttää, mutta asuvat niin että osittain näkyy koirat ja etenkin kuuluu. Siis omistajan karjunta. Eli en voi välttyä siltä. Ja se kummallinen kävelytyyli koiran kanssa myös ihmetyttää. Ikäänkuin tehtäisiin koeliikkeitä ja -kuvioita koko ajan. Eipä ne ns.normaalisti kävele ollenkaan. Ja edelleen johtuu ylitärkeästä omistajasta. Sääli.
aunet

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.08.2023 13:13

Saan kyllä hyvin laitettua aterimet koriin käsiä likaamatta, kun otan puolivälistä lusikkaa/haarukkaa/veistä kiinni. Siinä kohtaa ei jäämiä omissani ainakaan ole.
Ja siis laitan aterimet nimenomaan niin päin että lusikkaosa jne on ylöspäin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Avokaado » 16.08.2023 14:04

Olisi varmaan moniakin ihmetysaiheita, mutta ainakin tämä: Miksi ihmeessä musiikki nykyään soi laulajan taustalla niin kovaa, ettei sanoista saa selvää kuin jonkun sanan sieltä täältä?
Avokaado

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.08.2023 16:21

Vieras kirjoitti:Saan kyllä hyvin laitettua aterimet koriin käsiä likaamatta, kun otan puolivälistä lusikkaa/haarukkaa/veistä kiinni. Siinä kohtaa ei jäämiä omissani ainakaan ole.

niin, jotkut pesevät ainoastaan itse käyttämiään aterimia.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.08.2023 17:53

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Saan kyllä hyvin laitettua aterimet koriin käsiä likaamatta, kun otan puolivälistä lusikkaa/haarukkaa/veistä kiinni. Siinä kohtaa ei jäämiä omissani ainakaan ole.

Mihin tämä liittyi? Samalla tavalla aterimet laitan, on sitten kyse työpaikan koneesta, omasta koneesta, mummin koneesta, whatever. Ja samalla tavalla laitan koneeseen muidenkin käyttämät aterimet. Mikä siinä on niin kamalaa?
Vieras

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 16.08.2023 18:32

smörgen kirjoitti:Repikää siitä ylihygieenisyyttä :mrgreen:

mulla on omat aterimet töissä (ja varalla spork :mrgreen: ), kaapissa jossa säilytän omia pikaeväitä (pikapuuro, nuudeli, välipalakeksit) :mrgreen:
sen pesen aina käsin ja palautan heti paikoilleen :mrgreen:

töissä.. joo on astianpesukone, sinne menee ruuantähteitä (usein tukossa, jännä!), aterimet miten sattuu, likaisia astioita ja välineitä päätyy kaappeihin. en mielestäni ole hygianiahysteerikko, mutta ruuantähteet, likaiset astiat ja likaiset tasot keittiössä ja roiskeet siellä täällä vaan ovat ällöttäviä. kaksi asiaa pitää olla siistejä, keittiö ja wc. molemmissa valitsen toisin, jos mahdollista. töissä juon veteni pullosta ja kahvini/teeni termarimukista, koska hygienia ei ole kaikilla hallussa alkeellisestikaan. jätän myös mikron käyttämättä jos se on toisten toimesta sotkettu, joten jonkinlaiset eväät on aina mukana, jos en ehdi työpaikkaruokalaan menemään.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.08.2023 18:50

Mä olen harkinnut omien aterinten viemistä töihin. Siellä on ällöt halpisaterimet, lusikan "kuppi" on tosi syvä ja terävät reunat, haarukan piikit ohuet ja helvetin pitkät. Molemmilla inhottavaa syödä. On siellä yksi Savonian lusikka ja kolme haarukkaa, mutta ne on aina likaisena koneessa kun menen syömään. Itse asiassa en edes tiedä millaiset veitset siellä on, kun en niitä tarvitse.
Olen tosissani harkinnut oman haarukan ja lusikan viemistä, mutta ne pitäisi sitten tosiaan olla jossain lukkojen takana :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.08.2023 19:55

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Mihin tämä liittyi? Samalla tavalla aterimet laitan, on sitten kyse työpaikan koneesta, omasta koneesta, mummin koneesta, whatever. Ja samalla tavalla laitan koneeseen muidenkin käyttämät aterimet. Mikä siinä on niin kamalaa?

"Ei omissani ainakaan ole" jos tarkoitat jotain muuta, niin kirjoits selvemmin. Omasi siis käsittävät kaikki mahdolliset aterimet mihin koskaan olet koskenut. Asia ok, ei vain totta useimmilla, koska harva puhuu omistaan kun tarkoittaa kaikkea.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.08.2023 07:16

^ Kiitos vastauksesta, nyt uskon sinulla olevan todellakin kamalaa :D
Psst.Harva tauti tarttuu siitä, että koskee kenenkään aterimiin, kuolemanpelko on turhaa.
Vieras

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät