Tuli ajatus tuosta ap:n kysymyksestä, miksei vastata meiliin.
Mulla tulee mieleen, että jos kasvattaja on kiireinen, ei jaksa vastata yleisluontoisiin kysymyksiin, koska tuntematta ihmistä niin "sopiiko rotu meille" kysymykseen vastaus olisi saman arvoinen, kuin vaikkapa internetin rastiruutuun valintakoneet?
Toinen mikä emaileissa on, että voisin kuvitella että kasvattaja ei halua tietenkään kaikille kyselijöille sanoa etukäteen EI. Mutta jonossa etummaisena ovat tällöinkin ne, jotka tietävät varmasti haluavansa pennun, jopa kyseisen tietyn pennun.
Voihan muutenkin eemailiin vastaamattomus, monissa muissakin asioissa usein johtua siitä ettei haluta luvata, muttei halua kieltääkään. Ihminen ei vain tiedä mitä vastata, eikä jaksa särkeä päätään asialla. Tosin tällöinkin luulisi että yleisluontoinen vastaus riittää, hei, suosittelen kääntymään rotujärjestön puoleen ja tutustumaan rotuun, onnea pennun etsintään.
Toisaalta jos menee vastaamaan, se suhde tulee luoduksi ja ihminen pystyy alkaa esittää lisäkysymyksiä ja osa vaikka vänkää, että hei miksi mitäkin.
Vastaamaton emaili jää sitten roikkumaan. Jos emailiin ei ole vastattu säällisen ajan sisässä, niin voi olettaa ettei se toinenkaan sitä vastausta enää odota. Ja jos odottaa, miksi ihmeessä?
Ja jos kysymys ja meili on ollut yleisluontoinen, voi olla vaikeampi tahkoa mitään vastausta. Helpompi varmaan ottaa jonosta ne emailit, jossa jo tunnetaan rotu, tiedetään mitä aiotaan harrastaa ym.
Ainakin joissain roduissa, jos en harrasta esim näyttelyitä + rodun ominaisia kokeita, tai olen niissä niin kokematon että en voi sanoa alanko harrastamaan mitään vai ei, niin joudun kenties auttamatta sinne ö-mappiin jolle vastataan viimeisenä?
Siitä varmaan johtuu että ensin ei tärppää mitään, mutta yhtäkkiä ilmaantuukin kasvattaja joka tykkää erityisesti juuri minun tyylistäni pitää koiria. Ei kysy asunko kerrostalossa, olenko taloudellisesti vakaa. Hän tykkää että olen hölömö. Koska hänellä on siellä jokin arpa, joka ei tule voittamaan hänelle mitään.
Suosittelen ettei koskaan kannata ottaa henkilökohtaisesti emailiin vastaamattomuutta, koska siihen voi olla niin xiljoona syytä.
Emaili ei kyllä sovi monille yhteydenpitomuodoksi, koska se ettei vastata tuntuu ärsyttävältä koska siinä on tavallaan avautunut tuntemattomaan, ja palautteen ja vastineen puutteessa se tuntuu epäterveeltä vuorovaikutuksen muodolta. Ehkä suhtautuisin emailiin että lähetän sen, mutten mieti enää sen jälkeen koko asiaa ja oletan että se oli turha vaiva. Yllätyn iloisesti jos vastataan.
Suosin soittoa itse, koska en jaksa että joku maili roikkuu bittiavaruudessa sisältäen palasen sieluani, josta kukaan ei välitä