Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Pikkuhiljaa hyvä tulee ja yksi asia kerrallaan. Esimerkiksi ohiajava lumiaura on todella pelottava aikuisellekin koiralle, ja voi yhdellä kerralla jättää elinikäiset traumat.
JMTNT kirjoitti:Sosiaalistamisestä kerron, että mun rottweilereistä ei yhtäkään ole sosiaalistettu. Ja ehkä siksi ne eivät koskaan riuhtoneet vastaan tulevan koiran luokse, et leikitään. Sitten taas läheiseni rottweiler sosiaalistutettiin kanssani metroon, kauppakeskukseen, linja-autoon, koirapuistoon ym. Tästä seurasi, että koira koki tarvetta mennä leikkimään ym. kun oli siihen totutettu. Siitä seurasi omistajalle vaativa tehtävä, pitää koira käskyn alla yleisillä paikoilla. Ja se onnistui omistajan vankan kokemuksen perusteella.
JMTNT kirjoitti:Silloin, kun sosiaalistaminen tuli muotisanaksi, niin minäkin tartuin siihen. Menin berninpaimenkoirani kanssa venesatamaan. Siellä pressut veneiden päällä heilui tuulessa, Ja minä sosiaalistin koiraa noihin heiluviin pressussuihin. Tuloksena, että koira pelkäsi koko ikänsä kaikkia katoksia, kuten esim. näyttelytuomareiden koppien sadesuojaa. Koira sosiaalistuu itsenäisesti luottaen omistajaansa.
JMTNT kirjoitti:Sosiaalistamisestä kerron, että mun rottweilereistä ei yhtäkään ole sosiaalistettu. Ja ehkä siksi ne eivät koskaan riuhtoneet vastaan tulevan koiran luokse, et leikitään. Sitten taas läheiseni rottweiler sosiaalistutettiin kanssani metroon, kauppakeskukseen, linja-autoon, koirapuistoon ym. Tästä seurasi, että koira koki tarvetta mennä leikkimään ym. kun oli siihen totutettu. Siitä seurasi omistajalle vaativa tehtävä, pitää koira käskyn alla yleisillä paikoilla. Ja se onnistui omistajan vankan kokemuksen perusteella.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Tiibetinhelmi ja 13 vierailijaa