Suosikki tv-eläinlääkärisi?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Suosikki tv-eläinlääkärisi?

ViestiKirjoittaja omenavaras » 31.01.2023 18:07

Näitä erilaisia eläinlääkärisarjoja on nyt aika monta. Ilmeisesti suosittuja vai onko näiden tekeminen vain niin halpaa.

Itse tykkäsin siitä Kalliovuoren eläinlääkäristä (?), joka matkusti ulkomaille ja muihin eläinsuojelujärjestöihin auttamaan. Hieman hirvitti se eläinten sterilointi liukuhihnatyönä, mutta ymmärrän halun siihen, kun kodittomien määrät ovat siellä niin suuret.

Yllätyin, että tykkäsin Tri. K:sta, eli eksoottisten eläinten lääkäristä. Aluksi katsoin sitä vain kauhistellakseni millaisia eläimiä amerikkalaiset pitävät lemmikkinä. Aavikkokettua, rengashäntämakia ja ilvestä jne. Yhdessä jaksossa hän esimerkiksi kritisoi, että apinoiden hankkiminen lemmikiksi on aivan liian helppoa. Hän välittää hoitamistaa eläimistä, mutta osaa myös kyseenalaistaa niiden sopivuuden lemmikiksi.

Pol vaikuttaa suositulta, mutta minua ei voittanut puolelleen. En tiedä mikä siinä tökkii. Mutta hienoa kuinka vanha ukko jaksaa heilua.

Tällä hetkellä televisiosta tulee Alaskan eläinlääkäri. Sitä en jaksanut paljoa katsoa, mutta yritin, koska halusin nähdä rekikoiria. Oli hieman tylsä.

Myös Yukonin eläinlääkäri on hieman tylsä. Ja vaikka en epäile hänen ammattitaitoa, niin mopsin omistaminen ja sen pennuttaminen vie pisteitä.
omenavaras

Re: Suosikki tv-eläinlääkärisi?

ViestiKirjoittaja Umac » 31.01.2023 19:02

Pol ja Kalliovuorten tutuimmat, vastaan siis heidät. Mitään kattavaa käsitystä minulla ei ole kaikista kausista tai edes jaksoista ollenkaan.
Pol on suoraviivainen ja tekevä, hyvin mutkat suoraksi - tyyppinen. Kalliovuorten miehellä on tiimissä muitakin hyviä lekureita ja auttaa tosiaan mm. niillä joukkosterkoilla ja hammashoitoa antoi huskyihmisten koirille tjsp.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja kuvatus » 31.01.2023 20:25

Ehkä Kalliovuorten eläinlääkäri. Poliakin katson mielellään, mutta onneksi ei tarvitse itse olla potilaana :D Aika halki, poikki ja pinoon -tyyli hänellä. Tietenkin eläimen paraneminen on tärkeintä ja isojen eläinten käsittely vaatii voimaa ja päättäväisyyttä.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 31.01.2023 21:13

Tri K eksoottisia eläimiä olen joskus katsonut, mut vähän liian jenkki. Jossain jaksossa oli näin suomalaisen silmiin niin epäeettistä toimintaa että en halunnut katsoa enempää. Eli just näitä mitä jenkit harrastaa, koira vaan johonkin pöyrätuoliin ja eteenpäin.

Pol'ia olen katsonut varmaan eniten. Ei voita muakaan täysin puolelleen (poika on symppis), liian tosiaan halki, poikki ja pinoon meininkiä vaikka tosi hyvä on. Aina käsi jonkun lehmän prseessä :D Aivan liikaa antibiootteja, kun hygienia on lähes olematonta kun ne leikkaa jonkun eläimen navetassa tai pellolla.

Noita muita katsonut hyvin vähän satunnaisesti.

Sanon kumminkin että suosikit ovat kotimaiset ell kandit. Ne pari kautta mitä on ollut tässä parin vuoden aikana. Mieleen jäi erityisesti se nuori mies, vähän kovan onnen kundi, kun lähti eläinlääkäriksi jonnekin lappiin, yksin, auto hajos jossain vaiheessa. Pärjäshän se sitten kumminkin.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Suska » 01.02.2023 07:40

Mun lemppari on Alaskan eläinlääkäri. Kandit on myös pakko katsoa aina kun se tulee.
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 01.02.2023 07:55

Pol ja Michelle Oakley, Yokonin ELL.
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Helmi* » 01.02.2023 12:00

Aina seuraan, jos kohdalle sattuu eläinlääkäriohjelma. Suosikkini on ehkä tuo Kalliovuorten Jeff, tuntuu symppikseltä ja klinikallaan on hyvä tekemisen meininki. Ja juuri tuo eläinsuojeluaspekti myös. Ohjelmassa nuoret eläinlääkärit leikkelee ristisiteitä kuin tyhjää vaan. Pol on Pol, tosiaan sellainen vanhan kansan hevoslääkäri, muut eläimet hoidetaan siinä sivussa. Kiva, että Polin ohjelmassa on kuvattu muutakin heidän elämää.
Helmi*

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 01.02.2023 13:16

En pysty katsomaan, tuo flashbackejä eläinlääkärilaskuista :lol:

Eikä vaan niistä laskuista, vaan myös vähemmän onnelisista lopuista, joita ei pystytty yrityksestä huolimatta pelastamaan. :(
Kissimyyr6

ViestiKirjoittaja Helmi* » 01.02.2023 13:25

^Totta, harvemmin noissa mainitaan mitä operaatiot tai hoito tulevat maksamaan. Ja kyllä juu, ne ei niin hyvät loput, hoidon epäonnistumiset tuovat kyllä pahoja fiiliksiä. :roll:
Helmi*

ViestiKirjoittaja Umac » 01.02.2023 15:20

Kandit katson minäkin ihan aina. Ja ruotsalaista sarjaa on joskus tullut jakso tai toinenkin nähtyä, siinä mm. Kolmårdeninkin eläimiä ollut.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja MJK » 01.02.2023 17:48

Katson vain kandeja. En pysty katsoon noita ulkomaalaisia kun minusta ne on jotenkin niin karuja eikä aina niin eläinystävällisiä ne hoitotoimenpiteet :shock:
En tiedä, jotenkin tulee vain niin paha mieli katsoa niitä. Oikeastaan sen jälkeen lopetin kokonaan katsomisen kun jossain ohjelmassa tuli klinikalle husky jolla oli muistaakseni etujalat ihan tyngät eli pääsi vain jollain lailla ryömimällä liikkumaan.... teki niin pahaa että oksetti :( Ja siis sitä pidettiin vaan lemmikkinä, ei tullut lopetukseen.

Ehkä olen aivan liian herkkä mutta....
MJK

ViestiKirjoittaja Darre » 01.02.2023 20:16

MJK kirjoitti:Katson vain kandeja. En pysty katsoon noita ulkomaalaisia kun minusta ne on jotenkin niin karuja eikä aina niin eläinystävällisiä ne hoitotoimenpiteet :shock:
En tiedä, jotenkin tulee vain niin paha mieli katsoa niitä. Oikeastaan sen jälkeen lopetin kokonaan katsomisen kun jossain ohjelmassa tuli klinikalle husky jolla oli muistaakseni etujalat ihan tyngät eli pääsi vain jollain lailla ryömimällä liikkumaan.... teki niin pahaa että oksetti :( Ja siis sitä pidettiin vaan lemmikkinä, ei tullut lopetukseen.

Ehkä olen aivan liian herkkä mutta....

Jalattomasta koirasta. Ruudusta kun katsoin Koti koiralle, niin siinä on mainos uutuussarjasta: ”Eläinvelho: lemmikit jaloilleen. Sydäntälämmittäviä tarinoita suloisista olennoista, jotka voittavat vaikeudet eläinproteesien pioneerin Derrick Campanan avustamina.”

Joo, en taatusti katso.

Ulkomaalaisia eläinlääkäriohjelmia ei ole tullut katsottua, joskus jonkun pienen pätkän Polia. Kandit olen katsonut aina.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja omenavaras » 01.02.2023 22:01

Mitään sarjaa en säännöllisesti katso, niin on voinut tuollaisia ylilyöntejä jäädä näkemättä.
Yukonin eläinlääkärissä oli koira, joka oli ollut tulipalossa ja jolla oli todella pahat palovammat ja oli käärittynä siteisiin monta kuukautta (vai kauemmin?). Näytti muumiolta. Tätä sitten hoidettiin kalasta tehdyillä ihosiirteillä.
Kyllä se taisi ihan kuntoon tulla, mutta kyllä tuossa mietti lähtisikö itse vastaavaan. Hoidon hinta oli varmasti ruhtinaallinen.

Näin se varmaan nykyään menee. Ei mietitä mikä olisi lemmikille parasta, vaan otetaan kaikki hoidot mihin löytyy rahaa ja mitä eläinlääkäri osaa tarjota.
.
Kalliovuoren eläinlääkärissä ihmettelin tuota toiminnan kannattavuutta. Asiakkaita selvästi riitti, mutta heillä oli selvästi muita eläinklinikoita halvempi hinta.

Googletin tuota eläinproteesityyppiä ja en tykkännyt. Minun mielestä tällaiset viritelmät on hyväksyttyjä vain väliaikaisesti kuntoutuksen tukemiseen. Yhdellä noutajalla oli kaikissa neljässä jalassa proteesit.
omenavaras

ViestiKirjoittaja Umac » 02.02.2023 04:15

Hyi kamala, ei mitään jalattomia ja pyörätuolijuttuja, juu ei. Insta joskus yrittää tarjoja jotain järjettömiä jenkkijuttuja, heivaan ne mäkeen samoin tein.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Helmi* » 02.02.2023 07:36

Animal Copseja tuli joskus katsottua, ja ne vasta karuja olivat. Voi ei niitä elukoiden hamstraajia, pitbull- tappeluita ym ym. Ja raajoja amputoitiin ihan huolella.
Helmi*

ViestiKirjoittaja MJK » 02.02.2023 17:38

Yukonin eläinlääkärissä oli koira, joka oli ollut tulipalossa ja jolla oli todella pahat palovammat ja oli käärittynä siteisiin monta kuukautta (vai kauemmin?). Näytti muumiolta. Tätä sitten hoidettiin kalasta tehdyillä ihosiirteillä.
Kyllä se taisi ihan kuntoon tulla, mutta kyllä tuossa mietti lähtisikö itse vastaavaan. Hoidon hinta oli varmasti ruhtinaallinen

Mä mietin ensimmäisenä koiran mahdollisia kipuja :( Osataanko kipulääkitystä antaa tarpeeksi.....voin vain kuvitella, että kuinka kivuliaita tuollaiset palovammat on.
MJK

ViestiKirjoittaja Purrfect » 02.02.2023 20:05

MJK kirjoitti:
Kyllä se taisi ihan kuntoon tulla, mutta kyllä tuossa mietti lähtisikö itse vastaavaan. Hoidon hinta oli varmasti ruhtinaallinen

Mä mietin ensimmäisenä koiran mahdollisia kipuja :( Osataanko kipulääkitystä antaa tarpeeksi.....voin vain kuvitella, että kuinka kivuliaita tuollaiset palovammat on.

Sama tuli itsellä mieleen, kun tietää miten kipeä pienikin palovamma jo on, mites sitten jos isolta alueelta palanut :( . Koira ei sitä hoidon kärsimystä ymmärrä, ja pyrkii peittämään kipuaan, reppana. Enemmän minusta itsekkyyden piikkiin menee tämäntapaset hoidot, eikä siinä koiran parasta kyllä ajatella. Liika inhimillistämistä.

Itsellä ei tule seurattua eläinlääkärisarjoja, liian usein suututtaa niissä ihmisten piittaamattomuus , ylihoitaminen tms, niin koen paremmaksi olla katsomatta. Elämäni eläimet- sarjaa silloin joskus vuonna nakki ja miekka seurasin, ja yhdestä kohtauksesta on toinen kissakin saanut nimensä :D.
Eläintarhasarjoja saatan kyllä katsoa, ja varsin mielenkiintoisia hoitojuttuja sielläkin on.
Purrfect

Paluu Rekisteröimättömät