Laku oli sudella.
Se touhu oli aika mielenkiintoista seurattavaa
Näytti siltä että se ei halunnut huomata koko sutta. Ei välittänyt siitä ollenkaan. Oli kuin sutta ei oikein olisi ollut olemassakaan. Meni siis sijaistoiminnan puolelle. Huomasi siinä lähellä makoisia kaninpapanoita ja meni syömään niitä.
Ihan kokonaan Laku ei sutta ignoorannut, koska siinä kaninpapanoiden popsimisen välissä kyllä vikuili olkansa yli että miten miten lähellä se susi oli. Ihan kuin olisi arvioinut, että miten lähelle sen voi päästää niin että vielä ehtii karkuun.
Jossain vaiheessa jolkotteli suden eteen ihan kuin kysymään että olisi sudella Lakulle jotain asiaa kun edelleen oli siinä?
Sitten näytti siltä kuin olisi saanut sudelta epämiellyttävän vastauksen jonka jälkeen päätti poistua paikalta.
Basenjifoorumilla moni sanoi että "se tiesi heti ettei ollut kyse oikeasta sudesta."
Ja joo, kävi meilläkin mielessä että onko tuo otus vaan niin kertakaikkisen fiksu että tajusi heti että siinä on täytetty susi?
Se on selitys jonka moni omistaja haluaa tietenkin mieluummin hyväksyä, että hänen koiransa ei uskonut sekuntiakaan että siinä oli oikea peto. Tiesi heti että se on täytetty,
Sen sijaan että pystysi hyväksymään sen (yleensä tosiasian) että koiralta ei siinä tilanteessa löytynyt niitä "palikoita" ratkoa asiaa vaan se tavallaan "jäätyi."
Mutta kyllähän tosiasia varmaan on se että Lakulla ei tuossa kohtaa ollut ihan kamalasti toimintakykyä. Meni sijaistoiminnon puolelle mikä on ihan normaalia koirille silloin kun joutuvat itselleen siinä hetkessä liian suuren ristiriidan kouriin.
Eivät tiedä että mitä pitäisi tehdä niin alkavat tekemään jotain ihan outoa kuten syömään kaninpapanoita. Kuten Laku teki.
Täysin pois ei Laku sitä sutta sulkenut, koska sehän vilkuili olkansa yli että miten lähellä se susi on.
Jossain vaiheessahan sitten Laku kyllä kohtasi suden. Meni sen eteen seisomaan ihan tanakasti. Ja sitten tuli reaktio -> Vähän alkoi pelottaa -> IIK, lähden pois. Tuota vähän ihmettelin. Että jos ei kiinnostanut miin miksi sitten kuitenkin meni sinne suden luokse sitä pällistelemään? Siihenko toimintakyky vain riitti?
Kamalan peloissaan Laku ei tosiaan tuossa näytä olevan (menihän se tossiaan suden eteen pällistelemäänkin) mutta kun emme tiedä että mitä siellä pienen basenjin päässä on tuossa kohtaa liikkunut niin ei voi sanoa.
Paniikkireaktioita ei nähty, se on tosiasia.
Jos Lakulla todetaan luonnetestissä todella hyvä toimintakyky (eli se pystyy toimimaan pelosta huolimatta) niin sitten voin alkaa miettimään että miten fiksu se onkaan
Siihen saakka uskon että sillä ei tuolla hetkellä konesudella ollut kovinkaan kummoisesti toimintakykyä
Olisi kiva kuulla mitä Thirteen tuossa näkee?
"Isi, ihan varmuuden vuoksi kysyn että näetkö saman kuin minäkin? Suden sähköskuutilla?

Lakun oma selostus siitä mitä tapahtui:
"Mentiin yhteen paikkaan ja ihan ekana jouduin haistelemaan aivan hirveen hajuista pas*aa. Yäk. Sitten kun isin kanssa hengailtiin siinä niin (nyt ette usko) tuli jostain kulman takaa susi sähköskuutilla! Oli muuten todella jäykkä tyyppi.
Katsoin isiä että onko sekin huomannut sen skuttisuden mutta ota siitä nyt selvää. Seisoi vaan paikallaan.
Ensin ajattelin että kun en ole huomaavinani sitä niin se häipyy. Haistoinkin siinä vähän matkan päässä makoisia pupunpapanoita ja menin syömään niitä. Katselin kyllä olkani yli että vieläkö se skuuttisusi on siinä. Pidin varani että ehdin karkuun jos se tulee liian lähelle. Mä olen aika nopea kintuistani vaikka itse sanonkin.
Kun se skuuttisusi vaan hengaili siinä niin ajattelin että mitä hittoa, käyn kysymässä siltä että onko sillä joku ongelma?
Oli sillä. Minä. Siinä vaiheessa mä totesin että tämä oli nyt tässä, Heippa!
Vähän vielä mennessäni haistoin sen skuuttisuden kakkaa että varmasti osaan jatkossa välttää.Alla olevassa linkissä video
https://www.youtube.com/watch?v=-OpZMYP3vPcNäin jälkeenpäin ajatellen aika Lakumainen reaktio. Se ei yleensäkään ole suurien tunteiden mies, eli suhtautuu aika lunkisti yleensäkin kaikkeen.
Paitsi poispäin liikkuviin asioihin joskus hyvinkin suurella tunteella.
Yllätti myös, olin ajatellut että se ottaisi jalat alleen (toimintakykyä sekin) heti kun näkee suden mutta alkoikin syömään pupunpapanoita
Viekää ihmeessä koirianne näihin petotesteihin. Niitä on mielenkiintoista seurata.