Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Biarritz » 19.05.2026 13:59

Mikä vaivaa pentunäyttelyn sivujen aikataulu linkkiä?

https://www.borzoiklubi.net/nayttelyt/pentunayttely-2

Tuolla on lukenut tuo aikataulukirje jo monta päivää mutta linkki ei ole vieläkään aktiivinen.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Avatar
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 814
Liittynyt: 30.07.2022 14:23

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 20.05.2026 07:00

^Joo, ei ole aktiivinen. Onko jäänyt aktivoimatta? Pitäisihän ne aikikset jo olla, näyttely viikonloppuna. Viestiä yhdistykselle??
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8712
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja aunet » 20.05.2026 08:59

Laitoin klubille viestiä asiasta, josko joku ehtisi sen lukemaan ja korjaisi asian.
aunet
 
Viestit: 3256
Liittynyt: 16.08.2022 12:40

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 21.05.2026 07:32

^Näytti ainakin Facessa olevan aikataulukirje.
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8712
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Darre » 31.05.2026 12:12

Ketun kanssa käväistiin tänään Keuruun ryhmiksessä kivoin tuloksin: avo eri 1 sa pu 2. Oikein mukava arvostelu ja ekan kerran pääsin kieltäytymään sertistä :D (Kettu valioitui kaksi viikkoa sitten). Pu 3 esittäjä oli oikein ilahtunut ja koira valioitui.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1429
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 31.05.2026 14:20

^Onnea, hienosti meni! Kyllä varmaan kirpaisee kieltäytyä sertistä! :D
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8712
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja aunet » 31.05.2026 14:29

Joo olihan tässä välissä vaihe, jolloin koira sai kerätä niin monta sertiä kuin vain jaksoi näyttelyissä kiertää. Ja "hukkaanhan" se ei nyt mennyt, kun seuraava koira sen ilahtuneena sai itselleen. Valioitunut koira esitetään avoimessa, kun luokkaa ei nykyisin saa vaihtaa. Ennen ilmoitettiin vaan kehäsihteerille ja koira siirtyi esiintymään valioluokassa. Cacibiahan ei siirrellä ihan samoin ja sitä ei tarvitse jakaa kenellekään.
aunet
 
Viestit: 3256
Liittynyt: 16.08.2022 12:40

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Darre » 31.05.2026 16:17

Tiibetinhelmi kirjoitti:^Onnea, hienosti meni! Kyllä varmaan kirpaisee kieltäytyä sertistä! :D


Sanos muuta! Yli kaksikymmentä vuotta tullut kierrettyä näyttelyissä ja nyt eka kertaa sanoin, että ei voida ottaa :D Minusta oli kyllä oikein hyvä muutos, että alle 2 v. voi ottaa vain kaksi sertiä. Silloin kun niitä sai kerätä määrättömästi, niin jotkut koirat napsivat ne aina ja odotettiin, että täyttäisi nyt vihdoin kaksi niin muillakin olisi mahdollisuus :) Ketullekin tarjoiltiin junnuikäisenä kolmatta sertiä, mutta siitäkin tietysti kieltäydyttiin kohteliaasti, kasvattajan kanssa taisi silloin olla kehässä.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1429
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Biarritz » 05.06.2026 14:15

Täällä Italianmaalla on vähän ristiriitaista tiedonanto näyttelyssä. Tänään odottelin ja odottelin kehää, ja lopulta kysyin asiasta kehäsihteeriltä. "Ne on mennyt jo, kun ei niitä tullut paikalle kuin yksi koira niin siksi omistajalle sopi että ne otetaan etuajassa." No, katsoin huvin vuoksi tänään näyttelyn tuloksista ja niiden mukaan kaikki paikalle ilmoitetut neljä koiraa olivat kyllä laatuarvostelunsa saaneet... Joten eiköhän ne kaikki kuitenkin olleet olleet paikalla. :roll:
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Avatar
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 814
Liittynyt: 30.07.2022 14:23

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Outi.I » 05.06.2026 15:24

Se on sitä etelän rentoa meininkiä.
Outi.I
 
Viestit: 531
Liittynyt: 30.07.2022 19:47

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 06.06.2026 07:38

Mä etsin just eilen Bolognan näyttelyn tuloksia jostain, en löytänyt. No, ei sen väliä.
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8712
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja aunet » 06.06.2026 12:28

Mistä etsit? Löysin oman rotuni tulokset.
wds2026.it/en/
sieltä menu ja results, klikkaamalla halutun näyttelyn kohdalta ja braces, niin näkee minä päivinä mitkäkin rodut

Laitan tähän kopion erään kasvattajatuttavani saamasta arvostelusta tänään Miljoonatuurissa:
"En usko että borzoiuros voisi olla komeampi, parempi ja rotutyypillisempi ilmestys kuin tämä koira on."
Tuon arvostelun minäkin ottaisin mieluusti koiralleni! Ja tuo on koko arvostelu.
aunet
 
Viestit: 3256
Liittynyt: 16.08.2022 12:40

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Biarritz » 06.06.2026 16:10

Heillä on myös toinen linkki tuloksiin, tälläinen:
https://infowds.enci.it/show-results
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Avatar
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 814
Liittynyt: 30.07.2022 14:23

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 06.06.2026 19:36

Puhelimella hääräsin ja etsin. En osaa enää sanoa mistä. Kokeilen nyt kun on läppäri auki. Varmasti löytyy paremmin. Kiitos linkeistä!
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8712
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Outi.I » 06.06.2026 19:48

Minä totesin melkein mahdottomaksi löytää mitään. Tuttu postasi facessa puleista niillä on mennyt ihan kivasti. Ja ilmeisesti kaverin mudin Unkarissa asuva emä on ollut roppi.
Outi.I
 
Viestit: 531
Liittynyt: 30.07.2022 19:47

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 06.06.2026 20:25

Noissa tuloksissa on ilmeisesti vaan sijoittuneet? Koska on varmasti ollut rutkasti enemmän koiria ilmoitettuina.
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8712
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Biarritz » 06.06.2026 22:37

Mä tsekkasin mielenkiinnosta kotimaisten rotujen tulokset (vain mv:n osalta, virallisestihan täällä on 3 eri näyttelyä eli mv:n sivussa kaksi pienempää). Ajokoiria oli vain yksi, suomalainen koira, joka siis korjasi potin. Hieman yllättäen lapinkoirien voittaja kuulostaa italialaiselta (noh, olihan tuomarikin italialainen). Porokoiria oli kaksi, molemmat Suomesta, rop ja vsp (tuomari suomalainen). Pystykorvia viisi, kaikki Suomesta. Karhukoirien roppi espanjankielisen kuuloisella omistajalla (tuomari ranskalainen). Itse en siis mitään näistä kehistä seurannut niin piti netistä hakea kaikki tulokset näille roduille.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Avatar
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 814
Liittynyt: 30.07.2022 14:23

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja aunet » 07.06.2026 07:49

Tiibetinhelmi antamillani ohjeilla löytyy kaikkien osallistujien tulokset, juuri katsoin.
aunet
 
Viestit: 3256
Liittynyt: 16.08.2022 12:40

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 07.06.2026 19:19

^OK.
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8712
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Darre » 11.06.2026 11:17

Oltiin nyt kahtena iltana kisaamassa oman seuran rally-tokokisoissa. Kisat olivat meidän ulkokentällä, mikä on tietysti oma jännitysmomenttinsa, mutta hienosti meni molemmilla koirilla :)

Mes-luokasta alas pudotettu Hukka avo-luokassa täydet 100 p. ja sijoitus 2. Tuomarin sanojen mukaan teki ammattilaisen otteella :) Täytyy nyt katsoa uusia voi-luokan liikkeitä, että mitä siellä pitäisi Hukalle opettaa, vai kisaanko sen kanssa vielä avossa. Voi:ssa kyllä tulisi jo oikealla seuraaminen ja Hukan suuresti rakastamat puolenvaihtokäännökset.

Kettu sai ekalta alo-radaltaan 99 p. ja RTK1- koularin <3 Sijoituttiin 3. Ja nyt kun ei koularin jälkeen ole pakko siirtyä ylempään luokkaan, niin mentiin vielä toinen rata mitä saatiin täydet 100 p. ja sijoitus 2.

Vaikka rallyn alo-luokkaa pidetään todella helppona, niin on täysin mahdollista olla saamatta sieltä tulosta, tuollakin muutama koirakko jäi alle 70 p. Täysin satasia tuli ekalta radalta (15 kilpailijaa) kaksi ja toiselta (13 kilpailijaa) kolme.

Kettu mitaleineen :)

Kuva
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1429
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Umac » 11.06.2026 12:07

Lämpimät onnittelut, Darre ja koirat!
En tunne lajia laisinkaan mutta jokainen koirakon saama koulari on x-työmäärän takana! Lajista riippumatta! <3
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac
 
Viestit: 9992
Liittynyt: 30.07.2022 15:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Avokaado » 11.06.2026 13:54

Onnea kaikista saavutuksista! :-) (Täytyy tunnustaa, etten kyllä ymmärrä mistään koiraharrastusten tuloksista yhtään mitään edelleenkään. Kun niitä luen, ne tuntuvat ihan heprealta. Sijoitukset sentään tajuan. :D )
Avokaado
 
Viestit: 3459
Liittynyt: 08.08.2022 20:56

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Dacrest » 11.06.2026 14:05

Onnea Darren ja Kettu, hieno tulos! :)

Lajin helppoudesta en tiedä. Tuota harrastavilla tutuilla on toimivia koiria mutta ohjaajat välillä sekoilevat kylttien kanssa. :mrgreen:
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin
 
Viestit: 1826
Liittynyt: 31.07.2022 03:13

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Darre » 11.06.2026 15:44

^Joo, se on aika yleistä, nyt varsinkin kun säännöt muuttuivat tämän vuoden alusta, tuli paljon uusia tehtäviä ja tehtäväkylttien ulkonäkökin muuttui.

Rally-tokossa kaikilla on radalla lähtiessä 100 p. mistä sitten vähennetään 1,3,5 tai 10 pistettä erilaisista virheitä (joko koiran tai ohjaajan). Hyväksytty tulos on vähintään 70 p. Koularin saa kolmella hyväksytyllä tuloksella ja luokkaa voi vaihtaa yhdellä 100 p. tuloksella jos haluaa. Enää ei ole pakko vaihtaa ylempään luokkaan koularin jälkeenkään vaan alemmassa luokassa voi jatkaa niin pitkään kuin haluaa jos kokee, että koira ei ole vielä valmis esim. voi-luokkaan. Valioitumiseen vaaditaan kolme vähintään 95 p. tulosta mes-luokasta.

Nyt sääntömuutoksen takia oli kertaluontoisesti mahdollista pudottaa ylemmän luokan koira takaisin alo-luokkaan (koularit ja mahdollinen valionarvo tietysti säilyivät) ja itse tein niin rallyvalioni Hukan kanssa. Ei ollut oikein motivaatiota alkaa enää opettaa sille uusia mes-luokan tehtäviä (koira täyttää kohta 8 v.), mutta sen kanssa on kiva kisata ja on vähän opeteltu uusiakin asioita. Siirsin sen kuitenkin heti yhden alo 100 p. tuloksen jälkeen avoon, koska en nähnyt mitään järkeä roikkua sen kanssa alossa, ja nyt voisin siirtää sen saman tien voittajaan. Jossain vaiheessa sitten haetaan vielä koulari uudesta senioriluokasta.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1429
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 15.06.2026 10:57

Meiltä katsottiin eilen Kotkan Ruusussa rokotustodistukset ja luettiin mikrosirut. Ei siinä sisään tullessa, vaan oltiin jo omaa kehävuoroa odottelemassa. Myös turistina olleelta pennulta luettiin siru, oli hyvää harjoitusta! Vertailevat sitten varmaan RuVin rekisteriin, että löytyykö vastaavat. No löytyyhän sieltä. :-)
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8712
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Darre » 15.06.2026 12:10

^Meiltä tultiin Keuruun näyttelyssä kehän laidalla ollessa kysymään rokotukset. Sirunkin olisivat katsoneet, mutta laite oli kuulemma rikki.

Huomasin sattumoisin, että Hukan rokotukset olivat tuleet näkyviin Omakoiraan, siis ihan pyytämättä. Ainakin joskus se on mun mielestä ollut maksullista, että ell ne sinne laittaa ja se on tosiaan pitänyt erikseen pyytää. Mutta en valita, hyvin kätevää :-)
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1429
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja aunet » 15.06.2026 15:06

Kattelin eri rotujen erkkareita, ihan huvikseni ja minkälaisia määriä koiria niihin on ilmottu. Sattui silmiini bokserierkkarin kaksi nuorten luokan urosta. Tosi hyvät laatuarvostelut molemmilla, mutta lopputuloksena hylsyt. Olivat tapelleet kilpailuluokassa. Paskempi tilanne.
aunet
 
Viestit: 3256
Liittynyt: 16.08.2022 12:40

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Outi.I » 15.06.2026 16:56

Minä sitten toivoisin, että tuomarit oppisivat käyttämään mittatikkua kehässä. Jos nuortenluokan narttu on 47 cm se ei todellakaan ole junsertin arvoinen kun nartun ihanne on 40-42 ja yläraja 44 cm uroksen yläraja on tuo 47. Kun aikanaan kävin Rozin kanssa näyttelyssä kyllä sitä muistettiin mitata kun oli lähellä alarajaa, silloinkin ylikorkeat kyllä menivät läpi joillakin tuomareilla. Meillä rodun kotimaa tarkensi noita koko rajoja koska koot ovat alkaneet kasvaa avoimen rotukirjan takia.
Outi.I
 
Viestit: 531
Liittynyt: 30.07.2022 19:47

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja MJK » 15.06.2026 17:43

Huomasin sattumoisin, että Hukan rokotukset olivat tuleet näkyviin Omakoiraan, siis ihan pyytämättä. Ainakin joskus se on mun mielestä ollut maksullista, että ell ne sinne laittaa ja se on tosiaan pitänyt erikseen pyytää. Mutta en valita, hyvin kätevää :-)


Osa klinikoista laittaa ilman pyytämistä, osalta pitää pyytää mutta kyllä se maksutonta on aina ollut mun mielestä. Mä myös tykkään, ei tarvitse kuskata paperiversiota mukana näyttelyissä yms.
MJK
 
Viestit: 535
Liittynyt: 01.08.2022 09:03

Re: Näyttely ja koe kysymyksiä ja pulinoita

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 15.06.2026 18:09

Eipä ole kehä tappelupaikka, ei. Hylsyn paikka tuossa munkin mielestäni. :?
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8712
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

EdellinenSeuraava

Paluu Lemmikit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa