Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mea kirjoitti:Tämä ei tarkoita ettenkö tykkäisi touhuta näiden kanssa. Me vaan tehdään eri asioita kuin opetellaan kulkemaan häntä ojossa.
Koiruuksia kirjoitti:Se mitä muut ihmiset tekevät tai eivät tee koiriensa käytöksen eteen, ei kaivele minua ollenkaan. Se ei ole mitenkään sellainen asia joka kiinnostaisi.
Joskus nuorempana jaksoi kiinnostaa ja päivittelin asiaa kun olin kohdannut jonkun mielestäni huonosti käyttäytyvän koiran. Mutta en enää.
Riittää että pitävät koiransa kiinni. Siinä vaiheessa alkaa kiinnostaa jos vieras koira tulee iholle. Muuten ei.
Umac kirjoitti:Koiruuksia kirjoitti:Se mitä muut ihmiset tekevät tai eivät tee koiriensa käytöksen eteen, ei kaivele minua ollenkaan. Se ei ole mitenkään sellainen asia joka kiinnostaisi.
Joskus nuorempana jaksoi kiinnostaa ja päivittelin asiaa kun olin kohdannut jonkun mielestäni huonosti käyttäytyvän koiran. Mutta en enää.
Riittää että pitävät koiransa kiinni. Siinä vaiheessa alkaa kiinnostaa jos vieras koira tulee iholle. Muuten ei.
Koirien hyvinvoinnista puhuvat ja koiria kouluttavat nostavat aihetta. Koska mm. reaktiivisuus tuo koiralle stressiä. Miten sitten siihen osataan, voidaan tai halutaan vaikuttaa on toinen tarina. Mitta esillenostot on hyviä, minusta. Koska koiran oma hyvinvointi ja sen nosto.
Kokonaan stressitöntä elämää ei ole kellään elollisella mutta toki asiaan voi vaikuttaa!
Hetuli kirjoitti:Minäkin mietin tuota, että kun remmirähjäys johtuu usein pelosta ja jännityksestä niin varmaan suurin osa haluaa koiransa tuntevan mahdollisimman vähän negatiivisia tunteita. Kauniisti kulkemisen ohella opetetaan koiralle, että voi luottaa eikä tarvitse pelätä.
Darre kirjoitti:Piti oikein tarkistaa milloin se Lahti kv on ja ei näytä olevan mitään silloin viikonloppuna, niin voishan siellä pyörähtää vähän turisteilemassa. Koiria ei ole ilmoitettuna.
Remmirähjäyksestä sen verran, että on mulle sattunut mitteleihin kaksi sellaista, jotka aukoivat päätään vastaantulijoille (ei sentään ihan kaikille onneksi). Onhan se vähän rasittavaa ja en onnistunut kummaltakaan kokonaan kouluttamaan käytöstä pois. Nykyiset ihan aniharvoin reagoivat vastaantulijoihin, vaikka olisi minkälainen rähjä. Me vaan mennään ohi. En tiedä onko kysymys luottamuksesta vai ovatko nuo koirat vaan sen luonteisia ettei ole tarvetta reagoida.
Koiruuksia kirjoitti:Umac kirjoitti:Koiruuksia kirjoitti:Se mitä muut ihmiset tekevät tai eivät tee koiriensa käytöksen eteen, ei kaivele minua ollenkaan. Se ei ole mitenkään sellainen asia joka kiinnostaisi.
Koirien hyvinvoinnista puhuvat ja koiria kouluttavat nostavat aihetta. Koska mm. reaktiivisuus tuo koiralle stressiä. Miten sitten siihen osataan, voidaan tai halutaan vaikuttaa on toinen tarina. Mitta esillenostot on hyviä, minusta. Koska koiran oma hyvinvointi ja sen nosto.
Kokonaan stressitöntä elämää ei ole kellään elollisella mutta toki asiaan voi vaikuttaa!
Miten mä en nyt tajua mitään?![]()
Tottakai koira tuntee stressiä ihan kuten mikä tahansa muu elollinen olento.
Mutta mua ei tosiaan kiinnosta muiden ihmisten koirien käytös. Se ei ole minun asiani.
Koiruuksia kirjoitti:Mea kirjoitti:Tämä ei tarkoita ettenkö tykkäisi touhuta näiden kanssa. Me vaan tehdään eri asioita kuin opetellaan kulkemaan häntä ojossa.
Tähän kaipaan nyt kyllä lisäselvennystä. Kaiken A ja O on hyvä suhde koiran kanssa. Se, että ihminen ja koira on samaa tiimiä. Että tehdään asioita yhdessä. Oli se asia mikä hyvänsä. Vaikka sitten kauniisti ohittaminen.
Se tavallaan tulee niinkuin siinä sivutuotteena kun puuhaillaan kivoja asioita koiran kanssa. Sillä tavalla me ainakin harjoitellaan silloin kun ohittamisia harjoitellaan. Minä ja koira puuhaamme kivoja asioita yhdessä samalla kun vastaan tulee toinen koirakko. Ei siinä mitään häntä ojossa kulkemista harjoitella.
edit: ja se kiva asia voi olla ihan vaan vaikka se että kun katsoo mammaa silmiin niin saa namia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa