Kirjoittaja *kiranas* » 18.12.2025 13:48
^ toi on hankala tilanne! koska siinä on niin iso riski, että tulee itse purruksi. toki jos on autolla liikenteessä, niin autoon pääsee karkuun tarvittaessa. ja moni ihminen kuitenkin pelkää koiria, jolloin jos koira on jo toisen kimpussa, ei vaan halua lähteä siihen tilanteeseen. surullista, mutta totta. ja todella iljettävää lukea tuo uutinen, kuitenkin purtu henkilö on oikeasti ollut kauhuissaan tuossa!
mä menin kerran auttamaan ihmistä jonka päälle kävi koira, se koira kävi samalla raivolla munkin käteen kiinni, teki jatkohyökkäyksiä naamaan, käteen ja jalkaan. kyllä mä hetken aikaa mietin, että meitä on kaksi siellä jo purtuna, eikä ketään lähettyvillä, että kohta me ei enää jakseta puolustautua kun koira vaan käy päälle. tiesin myös, että toinen ihminen oli jo tosi väsynyt kun oli itse taistellut koiran kanssa ja sitten vaan oli kestettävä ja päästävä eteenpäin, että saatiin sitten sesse remmillä kiinni tolppaan, jolloin voitiin hengähtää. mielessä kävi, että hemmetti jos se puree remminsä poikki, mitä mä sitten teen! tossa vaiheessa mun molempien kämmenselkien hermot oli jo purtu ruttuun siten, että mun kädet ei toimineet, että ihan tuurilla ja lopulla adrenaliinilla sain koiran tolppaan ja siinä tolpassa se sitten jo sinkosi toista ihmistä kohti uudestaan. silloin sitä tunsi olevansa aivan hemmetin yksin ja kuitenkin toistakin henkilöä oli purtu jo. onneksi oli talvivaatetus meillä molemmilla, muutoin olisi käynyt pahemmin, sitten lähdettiinkin puremahaavat hoitamaan ja sieltä päivystykseen jatkohoitoon. mulle tuli viikon saikku, puremajäkiä löytyi todella monet ja kädet turposivat kamaliksi, onneksi ei mennyt hermoja kuitenkaan poikki!
ja todellakin tuon kokemuksen perusteella mietin itsekin kaksi kertaa miten menen tai miten saan autettua toista. jotain kättä pidempää tarvisi, jolla yrittäisi puolustautua vaikka tunkemalla sitä koiran suuhun ettei se kita ekana omaan käteen osu.
tuon tapahtuman jälkeen ostin koirasuihkeen, jota alussa jaksoin kantaa mukana, mutta nyt se tuossa työpöydän nurkalla on. en tiedä olisiko se tuossa tilanteessa edes auttanut.
toivottavasti tuo oli kertakaikkiaan once in a lifetime kokemus. se oli aivan hirveä.
kaikesta huolimatta, kyllä mä varmaan seuraavallakin kerralla menen auttamaan, jos joudun tilanteeseen, sitten täytyy vaan toivoa, että on jotain kättä pidempää jossain, mitä voisi jollakin tavalla hyödyntää, jotta koira vaikka edes poistuisi paikalta. aktiivista hyökkäystä tekevää koiraa ei kuitenkaan kättäpidemmillä pysäytetä, joten laiha lohtuhan se on vaikka miten haluaa ajatella.
Viimeksi muokannut
*kiranas* päivämäärä 18.12.2025 14:18, muokattu yhteensä 1 kerran
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤