Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
aunet kirjoitti:Edelleen omistajat vastuussa, minä koventaisin heidän tuomioitaan ja vahingonkorvauksia rajusti, toimisi luultavasti paremmin. Koiria saa ja hankitaan uusia helposti, joten sama jatkuu.
Umac kirjoitti:Pelkän otsikon perusteella bongattu:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hir ... oa/9146362
Hirvikoira hyökkäsi pihassa kytketyn koiran kimppuun ja kuoli – korvausvaatimukset yli 20 000 euroa
Koiruuksia kirjoitti:Kennelliiton toiminta taitaa olla yhtä luokatonta oli mikä tahansa asia kyseessä.
Sopuli kirjoitti:"Mistä tahansa koirasta saa vaarallisen" on kyllä sen luokan vale, ettei tosikaan. Olen sanonut ennenkin ja sanon edelleen, että jos sen voisi tehdä turvallisesti ja koiralle haittaa aiheuttamatta, voisi vaikka näyttää minun koirani kanssa kuinka se oikein tapahtuu. Pitkän koulutuksen se vaatisi, että hyökkäisi sen enempää ihmisen kuin koiran kimppuun. Ja vielä ihan randomisti ilman mitään erillisiä käskyjä.
En todellakaan tajua, miksei noin päivänselvää asiaa voi myöntää. Tuon hokeminen kun antaa väistämättä sanojasta aika yksinkertaisen kuvan.
Totta kai on muutakin kuin ääripäät ja päässä voi naksua muillakin kuin ilmeisillä roduilla. Mutta kun osa roduista on niitä ilmeisiä, myönnettiin se tai ei.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa