Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Valkosipulisilakka kirjoitti:Itsekin mietin tuota, että mahtaako onnellista ja tyytyväistä koiraa kiinnostaa miettiä, onko oikeutettua, että ihminen on ottanut sen lemmikiksi. Vai onko kyseessä pikemmin ihmisen tarve määritellä ja päteä toisen ihmisen kustannuksella? Halutaanko tässä kontrolloida enemmän lemmikkien vai kanssaihmisten toimintaa?
Valkosipulisilakka kirjoitti:Itsekin mietin tuota, että mahtaako onnellista ja tyytyväistä koiraa kiinnostaa miettiä, onko oikeutettua, että ihminen on ottanut sen lemmikiksi. Vai onko kyseessä pikemmin ihmisen tarve määritellä ja päteä toisen ihmisen kustannuksella? Halutaanko tässä kontrolloida enemmän lemmikkien vai kanssaihmisten toimintaa?
MikkoP kirjoitti:Eläintä itseään tuskin kiinnostaa filofiset ajattelut onko ihmínen oikeutettu ottamaan eläintä vai ei. Kyllä niillä on ensimmäisenä mielessä oma hyvinvointi.
Mella M kirjoitti:MikkoP kirjoitti:Eläintä itseään tuskin kiinnostaa filofiset ajattelut onko ihmínen oikeutettu ottamaan eläintä vai ei. Kyllä niillä on ensimmäisenä mielessä oma hyvinvointi.
Aika lattea toteamus,
Miksi on ok pitää olohuoneessa kilpikonnaa muovimatolla kävelemässä mutta ei pitää apinavauvaa vaipoissa?
Miksi on ok, että asunnossa on kakadu mutta ei haukkaa? Kuka määritti, että on ok pitää isoja papukaijoja lemmikkeinä, mutta ei muita suuria lintuja?
Mea kirjoitti:Voi ei.Mä olen surkea koiranomistaja perustuen kaikkiin aiempiin viesteihin.
Mun koirat haukkuu pihalla. Ei 24/7, mutta esim meiltä olkkarista on sellaiset 100 metriä aidalle, jonka takana on pieni metsä, jonka takana on kävelytie. Ja kun koirat havaitsevat olkkarissa ollessaan että nyt siellä kävelytiellä menee koira (miten, sitä en käsitä) niin ne lähtevät luukun läpi kuin Naton ohjukset ja ovat alle sekunnissa siellä aidalla metelöimässä. Saisin ne huudettua takaisin, mutta en voi enkä edes halua koko ajan olla niitä huutamassa. Ne käyvät myös huomauttamassa naapurille kun se tulee tupakalle.
Onni riehuu ja metelöi kun ihminen/koira tulee vastaan kun ollaan kahdestaan lenkillä. Pidän sen voimalla hallussa enkä tee asialle mitään muuta. Yleensä vastaan ei tule ketään, joskus harvoin tulee. Itseäni se möykkäys ei edes haittaa.
Ensimmäinen koirani tuli puhtaasti ulkonäön perusteella. Tuuria oli matkassa että se oli partacollie, joita tulikin sitten myöhemmin kaksi lisää, koska ovat vallan mainioita koiria. Onneksi en sattunut ihailemaan pitbullien ulkonäköä!
Mitähän muuta. Kun syön, Melli siirtää keittiön tuolin ja hyppää sen kautta ruokapöydälle tuijottamaan lautastani. Yleensä se ei erehdy vaan tyhjentää lautaseni vasta kun en itse halua syödä enempää. Mutta kerran lähti puolikas kebab sen matkaan. Ruokapöydältä näkee etupihalle jonne tulen autolla jos olen jossain. Siksi Ilo majailee kuratassuilla siinä pöydällä jos en ole kotona. Ei varmaan koko aikaa, mutta ainakin auton kúullessaan hyppää siihen kurastamaan sen.
Pihalla saa kaivaa, paitsi aidan vieressä, mitä kukaan ei ole yrittänytkään. Yksi saskatoon on kaatunut vaakatasoon koska sen vierellä on kaivettu niin paljon.
En keksi muuta. Varmaan olisi kaikenlaista.
Koiruuksia kirjoitti:MInä tykkään kouluttaa koiria, opettaa niille uusia asioita. On kiva nähdä se ilo koirankin kasvoilla kun se oivaltaa ja on innoissaan kun sitä kehutaan ja saa palkkaa.
Koiruuksia kirjoitti:Koirista sen verran että pn erilaisia koirarotuja ja niillä on erilaisia tarpeita. Kun koiran ottaa, pitäisi miettiä että pystynkö tarjoamaan koiralle sen ns. rosunomaista toimintaa?
Ja sitten vielä koirien koulutustarve vaihtelee. On aivan eri asia onko se täysin kouluttamaton koira kilon painoinen chihu vai 60 kiloinen rottweiler.
En usko että esimerkiksi meillä koiratolisivat onnellisia jos niillä ei olisi elämässään perusrunkoa. Jos ne eivät tietäisi että mikä on sallittua ja mikä ei?
Nyt ne tietävät ja voivat sillä sallitulla alueella toteuttaa iyseään niin paljon kuin jaksavat.
Dacrest kirjoitti:Koiruuksia kirjoitti:Koirista sen verran että on erilaisia koirarotuja ja niillä on erilaisia tarpeita. Kun koiran ottaa, pitäisi miettiä että pystynkö tarjoamaan koiralle sen ns. rodunomaista toimintaa?
Ja sitten vielä koirien koulutustarve vaihtelee. On aivan eri asia onko se täysin kouluttamaton koira kilon painoinen chihu vai 60 kiloinen rottweiler.
En usko että esimerkiksi meillä koiratolisivat onnellisia jos niillä ei olisi elämässään perusrunkoa. Jos ne eivät tietäisi että mikä on sallittua ja mikä ei?
Nyt ne tietävät ja voivat sillä sallitulla alueella toteuttaa itseään niin paljon kuin jaksavat.
Tietyt perustarpeet täytyy kaikilla koirilla täyttyä: ruoka, liikunta, lepo, lauma (vähintään se yksi ihminen). Siitä eteenpäin rotujen väliset erot ovat oikeasti suuret.
.
Tiibetinhelmi kirjoitti:^Herra Tossavainen voisi toimittaa kaikkia kodin pikkuaskareita!Olen salaa iloinen, ettei Suomessa ole apinoita eikä marakatteja lemmikkeinä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa