Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Iidis79 kirjoitti:Dacrest kirjoitti:^^veikkaan että vanhojen, hyväkuntoisten bensa-autojen arvo tulee nousemaan. Etenkin siinä vaiheessa kun sen halvan käyttökulkineen vaihtoehtona on vanha hybridi tai sähköauto, joissa jokainen sähkövoimalinjaan/akustoon liittyvä korjaus maksaa vähintään 2000e.
Eikä riitäkään. Vai mitä ne on ollut iltalehdissä pelottelut monen kymppitonnin laskuista. Siinä on mennyt sitten paljon pieleen.
Darre kirjoitti:Yksi facekaverini ajoi uudenkarhean sähköautonsa liukkaalla kelillä ulos tieltä niin, että akut raapiutuivat jäisessä penkassa. Korjaus olisi maksanut 35 000 €. Vakuutusyhtiö kuitenkin lunasti auton, 45 000 €.
Jyrsijäongelma? kirjoitti:Aunetin linkkaamassa jutussa kerrottiin katsastusmiehen kysyneen, että onko ollut jyrsijäongelmia. Tietääkö joku, miksi niitä olisi nimenomaan sähköautoissa?
Iidis79 kirjoitti:Vaikka mulla olis tarve ja rahaa sähköautoon niin en vois ostaa koska tässä talossa ei ole edes lämmitystolppia kaikille. Ja edelleen harva taloyhtiö panostaa sähköautojen latauspisteisiin. Se on iso menoerä vanhassa taloyhtiössä, missä osakkeenomistajat voi olla vanhoja tai ei muuten vaan kiinnosta. Puhumattakaan jonkun kaupungin vuokratalon tai edes sato/lumo panostus sähkötolppiin.
Eli sähköauto on vaihtoehto niille jotka asuu omakotitalossa tai oikeesti modernissa uudessa kerrostaloyhtiössä jossa latauspisteet on jo rakennettu.
aunet kirjoitti:Samat sanat sulle. Miksi vängätä, jos asia ei itseä kosketa.
Mella M kirjoitti:Iidis79 kirjoitti:Vaikka mulla olis tarve ja rahaa sähköautoon niin en vois ostaa koska tässä talossa ei ole edes lämmitystolppia kaikille. Ja edelleen harva taloyhtiö panostaa sähköautojen latauspisteisiin. Se on iso menoerä vanhassa taloyhtiössä, missä osakkeenomistajat voi olla vanhoja tai ei muuten vaan kiinnosta. Puhumattakaan jonkun kaupungin vuokratalon tai edes sato/lumo panostus sähkötolppiin.
Eli sähköauto on vaihtoehto niille jotka asuu omakotitalossa tai oikeesti modernissa uudessa kerrostaloyhtiössä jossa latauspisteet on jo rakennettu.
Mulla on kakkoskoti nyt vanhassa kerrostalossa ja tännekin on asennettu latauspistokkeet (ja tässä talossa suurin osa asukkaista on tosi vanhoja ihmisiä), vieressä on kymmeniä vuosia vanhoja rivareita ja näyttää niissäkin olevan. Näitä alkaa olemaan pian joka taloyhtiössä, koska asukkaiden asettamat paineet näihin alkaa olla aika kovat. Ja toki on taloyhtiöitä, missä ei ole välttämättä lainkaan parkkipaikkoja, niin kuin Helsingin kantakaupungissa, mutta sitten niitä lataustolppia on kadun varressa, olisko Helenin vai myös muiden sähköyhtiöiden asentamia. Ja kun katsoo suunnitelmia, niin näitä tuntuu nousevaan moneen paikkaan kuin sieniä sateella. Että jos omassa pihassa ei vielä ole, niin vuoden päästä tilanne voi olla ihan toinen.
Thirteen_2 kirjoitti:Joo, pitää olla neliveto ja korkea maavara täällä missä asutaan. Plus treenit on lähes aina jossain metsässä. Se, minkä vuoksi en sähköautoa vielä edes harkitse, niin niiden vetomassat on ihan liian pienet jos haluaa vaunua vetää. Jos vetomassa riittää, niin mun rahat ei sitten enää riitäPlus vaunun vetäminen kuluttaa akkua eli toimintamatka voi jäädä aika lyhyeksi.
Se, minkä vuoksi en sähköautoa vielä edes harkitse, niin niiden vetomassat on ihan liian pienet jos haluaa vaunua vetää. Jos vetomassa riittää, niin mun rahat ei sitten enää riitäPlus vaunun vetäminen kuluttaa akkua eli toimintamatka voi jäädä aika lyhyeksi.
Ainoa asia mikä minulla vielä on estänyt sähköauton hannkimisen, on toistaiseksi ollut täällä korvessa latausmahdollisuuksien vähyys.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa