Kirjoittaja kualcc » 24.07.2024 09:47
Kylläpä ärsytti eilen. Oltiin Noskan kanssa mökillä uimassa kun oli niin kuuma päivä. Otin tarkoituksella 10-metrisen liinan Noskalle, että se saa liikkua mökkipihassa vapaammin. Piha on aitaamaton ja niemellä on muillakin mökkiläisillä/asukkailla koiria, niin en halunnut päästää Noskaa irti ettei se lähde vaeltelemaan, varsinkin kun sillä on nyt juoksutkin. Ehdittiinhän me joku puoli tuntia olla rauhassa, kun naapurin utelias mummeli tuli omalle mökilleen saunaa lämmittämään. Hänellä tulee jännästi aina tarve lähteä omalle mökilleen silloin kun meidän mökille tulee joku. Hän asuu mökkitien alkupäässä, ja niemen kärkeen ajetaan sen talon ohi. Hänellä on kaksi koiraa joita pitää irti, toinen niistä pysyy omalla puolellaan kun on ilmeisesti vähän arempi, mutta se toinen (uros) nuohoaa jatkuvasti omikseen pitkin niemeä, juoksee ja hyppii autoja päin eikä omistaja katso sen perään ollenkaan. Eilen sitten kun tämä mamma koirineen tuli mökilleen, niin tietenkin se uros heti paineli meidän mökkipihaan ja kuseksi ympäriinsä, kun oli niin ihania tyttötuoksuja tyrkyllä. Sitten se hoksasi Noskan ja tuli siihen vielä pörheltämään. En tiedä onko sitä koiraa kastroitu vai ei, mutta en tykännyt että se tuli siihen häiriköimään, niin minä huusin naapurille, että kutsuu koiran pois. Sepä oli kuin ei olisi kuullutkaan. Sitten päätin alkaa karjua sille koiralle, että "nyt prkl pois!" niin johan alkoi ähinä kuulua naapurin puolelta että "voi kauhistus, tule äkkiä tänne!" Eniten ärsyttää, että vaikka se koira itse on ihan kiltti ja kiva koira, niin se k-pää omistaja altistaa sitä aivan jatkuvasti vaaratilanteille. Ulinasta päätellen se on joitakin kertoja saanut autoista osumaa, ja minun edesmennyt vieraskoira-aggressiivinen uros meinasi pariin kertaan tehdä siitä pihvejäkin, mutta omistaja ei tee elettäkään että edes yrittäisi opettaa koiransa pysymään omalla tontillaan. Se käyttäytyy kuin koko niemenkärki olisi hänen, eikä koskaan mukamas huomaa, että naapurimökeillä on ihmisiä tai että hänen koira on "karannut" naapureiden pihoille, ennen kuin tulee sanomista. Heidän mökiltä (ja oikeastaan talolta asti) on suora näköyhteys kaikille niemen mökeille, niin taatusti näki ja kuuli eilenkin että oltiin siellä, mutta kun ei piittaa niin ei piittaa.