Ketju ihmettelyille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja Vieras » 05.03.2024 14:11

Ihmetteleekö muut pilattua huvilaa ja huussia? Laitettu kulunut naama kikattamisjuontamaan eikä mitään tekemistä näytetty, vain mainostettiin tuotteita. Ei näytetty kasvien istuttamista, ei tekstiilien valintaa, ei terassin, pergolan, kulkuken tekemistä, ei mitään!! Mitä ihmettä?? Oli kyllä viimeinen jakso jonka katson.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 05.03.2024 14:35

Mea kirjoitti:Niin yhteiskunnan vikahan se on, että lapsia murhataan ja muuta sellaista. Vasemmistolaista tässä on se, että ikinä ei voida katsoa sinne peiliin. Syyllinen on aina se kuuluisa Joku Muu.

Ai hemmetti miten voi väärin ymmärtää ja vissiin ihan vain siksi, ettei edes halua tai jaksa miettiä, että millainen tämä maailma on. Ei, se ei ole yhteiskunnan vika, mutta yhteiskunta voisi mahdollisesti estää näitä tapahtumasta tai siis ainakin osan, kaikkia ei vaan pysty ikinä. Vaikka sä Mea kuinka haluaisit, niin me ei saada yhteiskuntaa sellaiseksi, ettei esim. päihdeongelmaisilla olisi lapsia tai ettei ihmiset, ilman päihdeongelmiakin (esim. monet perhesurmat) ajautuisi sellaiseen tilanteeseen, että tekisi jotakin epätoivoista. Yhteiskunta voisi silti auttaa näitä ihmisiä pärjäämään, pitämään lapset turvassa ja tarjoamaan apua. Onko tämä oikeasti noin vaikea yhtälö, ettei sitä voi ymmärtää mitenkään muuten kuin että tämä olisi yksistään yhteiskunnan vika? Kyllä nämä ovat aina tekijän vika ja siksi se tekijä saakin rangaistuksen, mutta tässäkin tapauksessa tutkitaan myös sitä, että toimittiinko lastensuojelussa riittävästi. Ja missä kohtaa tässä ei ole katsottu peiliin? Eikös tässä tekijät nimenomaan saaneet rangaistuksen? Mutta koska se sinun mielestä on liian vähän, niin ei ole katsottu peiliin? Miten se politiikka mitä sinä itse kannatat estäisi näitä tapahtumasta?
Mella M

ViestiKirjoittaja Mella M » 05.03.2024 14:37

Vieras kirjoitti:Ihmetteleekö muut pilattua huvilaa ja huussia? Laitettu kulunut naama kikattamisjuontamaan eikä mitään tekemistä näytetty, vain mainostettiin tuotteita. Ei näytetty kasvien istuttamista, ei tekstiilien valintaa, ei terassin, pergolan, kulkuken tekemistä, ei mitään!! Mitä ihmettä?? Oli kyllä viimeinen jakso jonka katson.

Onko nämä niitä viime kesän jaksoja? Eiks tälle käynyt niin, että koska rakentamiskustannukset nousi, niin ohjelma vähän supistui tai jotain. Itsellä ainakin on muistikuva, ettei ole nämä uusimmat jaksot kiinnostaneet.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 05.03.2024 14:56

Mella M kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Ihmetteleekö muut pilattua huvilaa ja huussia? Laitettu kulunut naama kikattamisjuontamaan eikä mitään tekemistä näytetty, vain mainostettiin tuotteita. Ei näytetty kasvien istuttamista, ei tekstiilien valintaa, ei terassin, pergolan, kulkuken tekemistä, ei mitään!! Mitä ihmettä?? Oli kyllä viimeinen jakso jonka katson.

Onko nämä niitä viime kesän jaksoja? Eiks tälle käynyt niin, että koska rakentamiskustannukset nousi, niin ohjelma vähän supistui tai jotain. Itsellä ainakin on muistikuva, ettei ole nämä uusimmat jaksot kiinnostaneet.

Viime vuonna näytettiin sitä jotain ihmeen sohvalla istumista ja aiempien vuosien analysointia, mutta tämä eilen alkanut on ihan remppaohjelma kyllä, mutta aivan hirveä pettymys! Remppaa tehtiin kyllä isosti, mutta sen tekemistä ei näytetty juuri lainkaan.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 05.03.2024 15:04

Ai niin olikin joo. Tätä uutta jaksoa en olekaan katsonut, mennyt ihan ohi, että on alkanut taas. Pitääpä katsoa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Ninni » 05.03.2024 17:48

Iidis79 kirjoitti:Miksei varpaat voisi olla ihmiskehon kovin kohta? Ei sattuis aina kun lyö varpaansa johonkin kovaan.

Tämä on tosi hyvä kysymys. En tiedä vastausta, mutta yritän keksiä sellaisen.
Evoluution kannalta aloin ajatella, että jos varpaan menetys tekisi ihmisen lisääntymiskyvyttömäksi, se varmaan olisi tehty kestävämmästä materiaalista.
Toisaalta se minkä menetys tekee ihmisestä lisääntymiskyvyttömän, ei ole mikään iskunkestävä, mutta sijaitseekin enemmän keskivartaloa lähempänä, eikä saa pöydänjalkoihin tai kivenmurikoihin helposti osumaa juostessa.
Mä veikkaan, että siksi koska evoluutiossa ei ole ollut riittävästi tarvetta koville varpaille. Ihminen voi kävellä ilman varpaitakin, vaikka se mukavaa ei varmaan olekaan. Älykäs ihminen askartelee itselleen jalkaterän eli jatkaa menetettyjä ruumiinosia keinotekoisilla varaosilla, ja pystyy sukupolvi toisensa jälkeen siirtämään geeninsä eteenpäin vaikka muutama varvas jäisikin välille.

Ja kivun tehtävä on tietysti suojella, ettei ihminen tarkoituksella koko ajan tölvisi varvastaan ja aiheuttaisi itselleen esim. tulehdusta.
Viimeksi muokannut Ninni päivämäärä 05.03.2024 17:51, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ninni

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 05.03.2024 17:49

Unohdin Huvila&Huussin, pitääpä katsoa se tuolta neloselta. Ikävää jos sitä on taas muutettu. Silloin joskus siinä oli pari kautta sitä että ne kokkas siellä, kunnes siitä valitettiin että ihan tarpeeksi on kokkausohjelmia.

Mitä tulee tuohon 4 vuotiaan lapsen tapaukseen niin en syyttäisi vasemmistolaista politiikkaa. Kyllä on rankalla kädellä leikattu lastensuojelusta ja muista sosiaaliavuista, juuri niistä mitä tässäkin tapauksesa oltaisiin tarvittu. Lastensuojelu on alipalkattu ja ylikuormitettu, yhdellä työntekijällä on liikaa töitä. Jos se sossu olis vastannut sen tarhahoitajan viestiin... Kyllä minäkin vasemmistolaisena olisin halunnut että lasta ei olisi palautettu äidilleen, ja mieluiten olisi otettu pois jo ajat sitten lopullisesti. Ihmisten oikeus omaan lapseen on vaan niin suuri. Alhaiset tuomiot oli siksi ettei tapausta voitu katsoa murhaksi tai edes tapoksi ehkä vain teknisistä syistä. Olisihan se hyvä jos aina uhrin ollessa alaikäinen pieni lapsi tulisi syyte automaattisesti murha/tappo ja tuomiot sen mukaan.
Riikalla on vaan nyt sakset kädessä eikä hän näe muuta kuin miten on kivaa leikata.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 05.03.2024 20:41

Tämä VG:n mökkipiha oli todella isotöinen. Mielestäni tässä näytettiin jotain,mut ilmeisesti kaikkea ei voitu, noi kamerathan on kohteessa vain joinakin päivinä.
Entinen kirkuja Anni on nykyään siedettävämpi juontaja, en tiedä tarvitseeko toi ohjelma juontajaa, kattoo nyt.
En yhtään ihmettelis jos toi remppa maksoi puoli miljoonaa. Noi maatyöt kun maksaa todella paljon ja ne tarvitsi vielä isompia koneita tontille.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 07.03.2024 14:20

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010275032.html
Ilmeisesti jotkut ovat samaa mieltä-
Toinen osa oli jo parempi.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Mella M » 07.03.2024 14:34

Mä katsoin tuon Huvilan ja Huussin eilen kun tuli jostain uusintana ihan sattumalta. Mulla meinas tyssätä jo Anniin, mutta onneksi häntä näkyi ohjelmassa vähän. En kyllä tajua miksi hän on siinä? Ennenhän ne itse tekijät ovat huolehtineet näistä "tähtivieraista". No mutta sitten itse ohjelma, niin tosiaan itse tekemistä näytettiin munkin mielestä aika vähän, mutta ihan todella paljon oli keskitytty kuvaamaan kaikki firmojen logot. Oli kuin olisi jotakin mainosta katsonut. Ymmärrän, että nämä jotka ohjelmaa sponssaa, niin haluavat muutakin näkyvyyttä kuin vain lopputeksteissä, mutta nyt tuo zoomaaminen alko vain ärsyttää. Jotenkin tuntuu, että kannattais tehdä vähän pienempiä muutoksia, jolloin ehkä tuota sponssaamista tarvis vähän vähemmän. Tuntuu, että pihaan mahdutetaan kaikenlaista, että olisi mahdollisimman monipuolisesti sponssaajia. Itse pihansuunnittelija ja nämä tekijät oli miellyttäviä ja varmaan hyviäkin, mutta lähes kaikki muu sitten olikin plaah.
Toivottavasti VilleGalle halus pihaansa tuollaiset pihakalusteet, joita ei pysty käsivoimin siirtämään. Itse en haluais. Mä olen aina se, joka haluaa tuolin mahdollisimman lähelle pöytää. Tuollaiset penkit, missä istuu monta ihmistä on mulle vähän hankalia.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.03.2024 15:26

Iidiksen linkistä:
”Uudella tuotantokaudella kuullaan enemmän ohjelmassa nähtävien mökkiläisten mietteitä, itse piharemonttia kuvataan puolestaan vähemmän kuin aiemmin”
Eli tämä siis oli ilmeisesti ihan suunniteltu juttu. Harmi minulle, sillä jää kyllä katsomatta tämän konseptimuutoksen jälkeen, sillä olen tykännyt katsoa mökin ja pihan muutosohjelmaa, en ollenkaan mökkiläisten ja annin mietteet ohjelmaa.
Toivottavasti suomen kaunein kesämökki on edelleen katsomisen arvoinen, vaikka ne parhaat kommentaattorit poistettiin ja jäljelle jäi vain se jonka itse olisin vaihtanut ekana.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 07.03.2024 16:22

Mä en ole voinut yhtään katsoa noita suomen kaunein koti ja kaunein mökki juttuja. Ärsyttää se konsepti ihan sairaasti ja jotenkin tuntui että Hanna Sumari saneli pisteitä ja mikä tönö minkäkin jakson voittaa. Mä luulin, että Anni on ainoa, jota on vähän vaikea sietää, mutta eihän se ollutkaan :D
Mella M

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 07.03.2024 17:32

tuossa autoillessa kiinnitin huomiota, että bensan hamstraajia on liikenteessä. äsken kävi mielessä, että hemmetti tartteeks kohta itsekin hakea, jotta ei tartte kävellen töihin mennä jos oikeasti se menovesi loppuu hamstrauksen vuoksi. ja varmasti hinta nostetaan jossain kohtaa. tankki on onneksi täys, ettei se nyt heti lopu, ellei tartte akuutisti ajella, mutta selkeästi on jonkin sortin paniikkia ihmisillä nyt menossa. kyllä mä ymmärrän, että jos se auto on ainut kulkupeli sun muuta, niinhän se itsellekin on työmatkalle välttämätön.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.03.2024 23:09

Täällä oli tänään jo bensan hinta noussut yli 1,9€. Siis oliko tankeilla ihmisiä kanisterit kourissa vai? Itse en ole nähnyt vielä sellaista että jonotettaisiin törpöt kädessä bensiksillä. Täyteen itsekin tankkaan silloin kun tankkaan, mutta sehän ei ole hamstrausta, kuten ei sekään että ostaa vessapaperia säkin kerrallaan.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 08.03.2024 03:34

^^Puoliso totesi saman ilmiön eilen ennen klo 6 tankilla ollessaan.
Meillä on aina polttoainetta sivussa mutta johan tuolla näkyi olevan tiedotustyyppisesti mm. palomestarin ohjeet ja varoitukset miten paljon ja missä säilytetään.

Emme itse hamstraa sitä perusvaraa enempää tälläkään kertaa.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 08.03.2024 07:00

Pjärkkele kun tuolla omalla autolla tulee nykyään ajeltua sen verran harvakseltaan ettei aina edes kuukausittain tarvii tankilla käydä. Vaan nyt on tietysti just menovesi lopussa ja äijä lähdössä ensi viikoksi reissuun sähkömobiililla, eli pakko käydä siellä ylihinnoitellussa hamsterijonossa jos haluaa missään liikkua... :roll:
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Vieras » 08.03.2024 08:57

Tänään on taas kansainvälinen naistenpäivä. On ihan kiva saada töissä ruusuja ja leivos, mutta vaihtaisin ne mielellään palkankorotukseen. Olen pyytänyt kahdesti ja toisella kerralla se luvattiin, mutta jätettiin kuitenkin maksamatta. Kun nostin siitä metelin, sain hyvitykseksi neljä palkallista vapaapäivää :? Firmalla ei mene tällä hetkellä kauhean hyvin, joten jotenkin ymmärrän, mutta satuin huomaamaan controllerin tulostimelle unohtamista papereista, että todellakin miehille maksetaan meidän firmassa paremmin.

Mielestäni koko naistenpäivän pointti on vinksahtanut väärille urille. Yhtenä päivänä suklaarasialla kuitataan kaikki?
Vieras

ViestiKirjoittaja Mea » 08.03.2024 09:04

Olen ilmeisesti mennyt tuurilla, koska olen aina pärjännyt ja saanut asioita ihan siinä missä miehetkin. Puhumattakaan jos saisin työpaikan jonkun sukupuolikiintiön takia, niin todellakin sanoisin että pitäkää tunkkinne, koska töihin pitää valita paras eikä sopivaa sukupuolta edustava. Lisäksi pidän koko naistenpäivää miehiä syrjivänä, tai sitten pitäisi edes olla miestenpäiväkin.
Mea

ViestiKirjoittaja Mella M » 08.03.2024 09:28

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainv% ... A4iv%C3%A4

Kansainvälinen miestenpäivä on kansainvälinen vuosipäivä, jota vietetään 19. marraskuuta. Vuonna 1999 alkanutta tapahtumaa juhlitaan nykyään monissa järjestöissä kaikissa maanosissa, ja sillä on myös Unescon tuki. Miestenpäivä on esillä ainakin jollain tasolla yli 80 valtiossa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 08.03.2024 09:51

Naistenpäivän idea on mielestäni hyvin tässä avattuna: https://solidaarisuus.fi/naistenpaiva-n ... aiva-2024/
Vaikka ruusujen antamisessa ei ole mitään vikaa, kansainvälisen naistenpäivän juuret ovat kamppailussa naisten oikeuksien ja tasa-arvon puolesta. Tämä on niiden kunnianpalautus.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 08.03.2024 10:29

^^ Myönnän, en ole kuullutkaan! Joko mennyt vain omien korvien ohi, tai sitten sitä ei rummuteta yhtä paljon.

^ Joo, no, varmasti meillä on naisia joilla on asiat huonosti ja maailmalla sata kertaa huonommin. Ja paljon töitä tehty jne. En silti jaksa itse innostua koska en ole kokenut epätasa-arvoa millään lailla eikä minua ole edes seksuaalisesti ahdisteltu (kun lehtiä lukee niin ei uskoisi että tämä on edes mahdollista).
Mea

ViestiKirjoittaja Ninni » 08.03.2024 10:45

Mitenköhän paljon sellaisesta koetussa syrjinnässä on kyse vaan siitä, että lika barn leka bäst.

Muistan kun pentuna oli joskus ettei pojat saaneet tulla jonnekin, mökkiin tai majaan tai leikkimään. Joku vaihe oli, että pojat oli hyi hyi.
Pojilla varmaan samanlaisia,
ja aikuisenakin ihmisellä on eniten ehkä itsensä kaltaista seuraa.
Eli jos ei pääse äijien kanssa munasillaan saunomaan, ei aina johdu syrjinnästä.
Mulla nolottaa syrjintä. Olin joskus raksalla töissä, ja siellä miehet testasi selvästi, että onko huumorintajua. En kokenut ikinä syrjintää, mutta ne härskit jutut piti osata kuitata jotenkin siten, että säilyy itsekunnioitus eikä mene ihan levottomiksi jutuiksi. Siellä oli tosi hauska olla töissä mutta voin kuvitella että joku herkempi olisi voinut kokea syrjinnäksi senkin, kun mulle oltiin kohteliaita jollain tavalla. Esim avattiin ovi kun vein jotain tavaraa ulos ja sanottiin naiset ensin tms. Naisten päivä jotenkin ärsyttää, kun mitä järkevät miehetkin meistä ajattelee kun vieläkin jauhetaan tätä samaa paskaa.

Toki ne on kunnioitettavia saavutuksia, ja tosi vähän aikaa sitten naisten asema oli eri. Mutta jossain kohtaa pitää sitten alkaa ottaman vastuu vapauden lisäksi. Yhteiskunta muuttuu, ja vanhaan ei saa jäädä roikkumaan.
Tavallaan on pakko leikkiä mukana, koska menepä sanomaan että et jaksa naistenpäivää, niin ei sekään hyvältä kuulosta. Koska pitää kuitenkin olla naisten puolella jos on nainen, ettei mene ihan hulinaksi.
Ninni

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.03.2024 05:15

Ihmettelen sitä miten kauan kuumeinen flunssa oikein voi kestää. Nyt alkaa 16. Päivä kuumeessa. Ymmärrän että on ihan normaalia olla flunssassa 3, neljäkin viikkoa, mutta oikeesti?? Milloin viimeksi sinä olet ollut työstä kuukauden pois ihan vain flunssan takia? Tässä kun ongelmana ei ole se että vähän yskittää ja nenä vuotaa, vaan se etten pääse sängystä ylös kuin vessaan. Lääkärin mielestä täysin normaalia ja yleistä, itse en ole koskaan kokenut saati edes kuullut.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 09.03.2024 06:43

En ole koskaan sairastanut noin pitkään kuumeista tautia ja jos toimintakyky mahdollistaa vain wc-käynnit, hakeutuisin vaikka yksityiselle tutkimuksiin. Siis jos terveysasemalta ei saisi aikaa.

Kuumeen lukema lienee reippaasti yli 38 kun olo on tuota luokkaa?

Tuossa Terveysportin huomiot pitkittyneelle kuumeilulle:
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00596
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mella M » 09.03.2024 07:52

Vieras kirjoitti:Ihmettelen sitä miten kauan kuumeinen flunssa oikein voi kestää. Nyt alkaa 16. Päivä kuumeessa. Ymmärrän että on ihan normaalia olla flunssassa 3, neljäkin viikkoa, mutta oikeesti?? Milloin viimeksi sinä olet ollut työstä kuukauden pois ihan vain flunssan takia? Tässä kun ongelmana ei ole se että vähän yskittää ja nenä vuotaa, vaan se etten pääse sängystä ylös kuin vessaan. Lääkärin mielestä täysin normaalia ja yleistä, itse en ole koskaan kokenut saati edes kuullut.

En tiedä kuinka normaalia tuollainen on, mutta ei varmasti yleistä. Mä olen kerran ollut töistä pois 2 viikkoa, mutta mulla oli silloin influenssa. Yritin kyllä mennä jo viikon jälkeen töihin, mutta samantien kun pääsin työpaikalle, menin vessaan oksentamaan enkä meinannut pysyä pystyssä. Menin sitten lääkäriin, jossa lääkäri krijoitti vielä viikon sairauslomaa. Vähän ihmettelin jopa viikon lomaa, mutta oikeasti, kun sairausloma oli loppumassa sunnuntaina, niin vasta lauantaina aloin pystyä tekemään asioita, kuten siivoilemaan kämppää ja muuta pikku askaretta. Jos on kolme viikkoa ollut tuollainen olo, ettei jaksa kuin vessaan, niin kyllähän siinä droppaa ja yleiskunto aika paljon vaikka ei olisi edes kuumetta. Toisella lääkärillä kävisin minäkin.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.03.2024 08:03

Tk:ssa olen käynyt jo kahdesti. Ekalla kerralla sain buranareseptin, toisella silmätipat ja antibiootit. Kuume on yli 38, pahimmillaan oli 39,7. Kuumetta on pakko laskea lääkkeillä koska muuten ei pysty olla olemassa edes. Virustauti kuulemma, nieluviljely neg. Räkää tulee joka rööristä. Mutta että näin kauan? Ja kyllä, yleiskuntoa ei ole enää nimeksikään, silloinkaan kun kuumetta ei ole buranan syötyäni, niin uuvuttavaa on ollut nämä viikot. Influenssassa ollessani makasin 7 päivää kuumeessa ja kävin ottamassa yhden tippapussinkin päivystyksessä, mutta ei sekään tosiaan kestänyt näin kauaa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 09.03.2024 08:28

Ok, no hyvä kun edes jotain tehty, terveysaseman kautta.
Verikokeet, keuhkot kuunneltu, korvat katsottu, virtsakoe?
Vai antib.ilman kohdetta annettuna? Söitkö kuurin, ei apua sittenkään?
Aina tietty mahdollista, että kaksi virustautia peräkkäin mutta kotitestejä ei ole tehtynä?
Omakannasta kurkkaisin vielä käyntikirjaukset ja mitä sinne laitettu tarkalleen.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.03.2024 10:33

Ab kuuri laitettiin ihan vain varmuuden vuoksi, koska olen ollut niin kauan jo kipeä. Oireet kun on helvetillisen flunssan. Tietty ”kaikki” on katsottu, ei kai se muu auta kuin kärsiä, mutta kovasti ihmetyttää se että tällainen flunssa olisi muka täysin normaalia ja yleistä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 09.03.2024 14:54

Mea kirjoitti:
^ Joo, no, varmasti meillä on naisia joilla on asiat huonosti ja maailmalla sata kertaa huonommin. Ja paljon töitä tehty jne. En silti jaksa itse innostua koska en ole kokenut epätasa-arvoa millään lailla eikä minua ole edes seksuaalisesti ahdisteltu (kun lehtiä lukee niin ei uskoisi että tämä on edes mahdollista).

Mä olin myös pitkään sitä mieltä ettei mua ole ahdisteltu, se mitä olen kokenut ei ole ollut niin pahaa ja räikeää kuin mistä jotkut naiset kertovat. Muistelin ja tajusin että onhan niitä ahdistelutapauksia ollut ja epätasa-arvoa. Sille on vaan soke itsekin, kun se on niin tavallista.
Ja Naisten päivässä ei ole kysymys ruusuista ja suklaasta vaan niistä tasa-arvoasioista, siitä että naiset saavat äänestää ja olla ehdolla, elää elämäänsä kuten haluavat ilman isänsä, veljensä tai poikansa! määräystä ja ihan vaikka aborttioikeudesta, minkä nyt Ranska (Viva la France!) sinetöi perustuslakiinsa.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 09.03.2024 14:57

Vieras kirjoitti:Tänään on taas kansainvälinen naistenpäivä. On ihan kiva saada töissä ruusuja ja leivos, mutta vaihtaisin ne mielellään palkankorotukseen. Olen pyytänyt kahdesti ja toisella kerralla se luvattiin, mutta jätettiin kuitenkin maksamatta. Kun nostin siitä metelin, sain hyvitykseksi neljä palkallista vapaapäivää :? Firmalla ei mene tällä hetkellä kauhean hyvin, joten jotenkin ymmärrän, mutta satuin huomaamaan controllerin tulostimelle unohtamista papereista, että todellakin miehille maksetaan meidän firmassa paremmin.

Tässähän on se juuri syy miksi naistenpäivää tarvitaan. Itse menisin jo tuossa tapauksessa luottamushenkilön ja liiton puheille.
Iidis79

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät