Presidentinvaalit 2024

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Presidentinvaalit 2024

ViestiKirjoittaja Fran » 21.01.2024 14:40

Piti äänestää kauppareissulla Turussa Kupittaan Cittarissa, mutta jono oli niin jäätävä että päätin kokeilla rauhallisempaa paikkaa. Täällä sitä jonotellaan Janina Anderssonin ja hänen miehensä perässä :D
Fran

ViestiKirjoittaja msk » 21.01.2024 20:57

Ei ole vielä päätöstä ketä äänestän vai äänestänkö ketään. Hyvää ehdokasta mielestäni ei ole.
Vekkaan että toiselle kierrokselle menee Stub ja Haavisto.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja smörgen » 22.01.2024 08:24

Lauantaina oli muutenkin asioita hoidettavana, käytiin äänestämässä samalla ennakkoon. Lähdetään huomenna viikoksi reissuun, joten äänestys varsinaisena vaalipäivänä ei olisi onnistunut.

Tokalla kierroksella on varmaan Stubb ja Haavisto vastakkain, ääneni menee Haavistolle.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.01.2024 17:27

Uutisten mukaan Halla-Ahon kannatus on nousussa. Olenkin ihmetellyt, voisivatko gallupit olla väärässä kun niin monet tutut, jotka eivät ole aiemmin perussuomalaisia äänestäneet, ovat nyt pohtineet äänestävänsä häntä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 22.01.2024 20:19

Nämä viime päivien gallupit kyllä heittää niin paljon, että vaikea tietää mikä sitten on kenenkin oikea kannatus. Mutta jännäksi voi mennä tai sitten ei. Paljon riippuu siitäkin, että kuinka moni sitten lopulta äänestää. Persuillahan nukkuvien osuus on yleensä ollut suurenmpaa. Nyt minusta on kuitenkin nähtävissä ainakin somen perusteella sellaista, että sellaiset nuoret miehet, jotka ei normaalisti edes äänestäisi aikoo nyt äänestää Halla-ahoa, koska se on "mestari". Jännä ilmiö, mutta kaikki on mahdollista.Toisella kierroksella Halla-aholla ei kuitenkaan olekaan sit mahkuja, koska kaikkien galluppien mukaan Halla-aho häviäisi, olisi vastassa ihan kuka tahansa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.01.2024 21:38

Nähtävästi pitää jo ekalla kierroksella äänestää Haavistoa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.01.2024 22:12

Jopa vanhat vanhempani (80-85 v.), jotka ovat aina äänestäneet keskustaa, kertoivat nyt äänestäneensä Halla-Ahoa!
Vieras

ViestiKirjoittaja Mea » 23.01.2024 00:30

Mun perhe on ollut aina kokoomuslainen, mutta nyt niiden mielestä Stubb on liian ärsyttävä. Ja 85-vuotiaina homous on niille vaan liikaa käsitettäväksi. Tai ei sinänsä, mutta miespari edustamassa Suomea, niin ei niiden aivot taivu siihen asentoon.
Mea

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 23.01.2024 12:33

mä en ole koskaan äänestänyt, mutta melkein nyt tekisi mieli antaa ääni jotta olisi edes yksi ääni halla-ahoa vastaan.

kuulin tuossa keskustelua kahvilla ollessani, että "ei haavistoa voi äänestää, koska muuten ruotsalaiset nauraa meille, kun on homopressa".. no eihän siinä, onhan tuokin tietysti tapa valita ehdokkaansa. sanoja vaan ei ollut hirveästi meikäläistä vanhempi, joten hieman meinas mennä kahvit syliin.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja msk » 23.01.2024 12:48

Haaviston kohdalla varmaan vaikuttaa osaan äänestäjistä se että hän on homo. Mielestäni hyvin omituinen ajattelumaailma.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mella M » 23.01.2024 12:59

Jep. Latvian presidentti on homo. Nämä tyypit ei varmasti edes tiedä siitä, kun ei siitä koko ajan puhuta kun ei ketään kiinnosta eikä sillä ole mitään väliä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mea » 23.01.2024 13:37

msk kirjoitti:Haaviston kohdalla varmaan vaikuttaa osaan äänestäjistä se että hän on homo. Mielestäni hyvin omituinen ajattelumaailma.

No kun miettii vaikka mun vanhempia, joita toi Haaviston homous haittaa, niin nehän on syntyneet ja eläneet elämäänsä ajassa, jossa homous on ollut sairaus, ellei peräti rikos (en muista milloin lakkasi olemasta enkä googlaa). Toki monet on valveutuneita ja pystyy muuttumaan maailman mukana, mutta ei se niin helppoa kaikille ole. Mun sukupolven tilanne on ihan eri, nuorena kyllä homoteltiin pilkantekomielessä, mutta ei se kohde sairas tai rikollinen ollut vaan kunhan haluttiin tehdä naurunalaiseksi jollain konstilla.
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 23.01.2024 14:00

Haaviston homoutta perustellaan myös sillä, että "osa maailmasta ei ole valmis" eli mm. islamilaiset valtiot jne.
No nyt Ranskan pääministeri on homo jne. Kaikkea voi vatuloida tai olla vatuloimatta.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 23.01.2024 14:20

Mea: Ihmiset ovat erilaisia. Oma äitini on syntynyt vuonna 1935, eli täyttää seuraavaksi 89 vuotta.
Hänelle ei ole ongelma jos joku on homo. Ei häntä kiinnosta tuollaiset asiat. Jokaisen oma asia.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mea » 23.01.2024 14:22

^^ No huh, tuo nyt on naurettavin syy ikinä. Ei täällä muulle maailmalle presidenttiä valita sentään. Muutenkin suomalaisilla on ihan tarpeeksi taipumusta nöyristellä kaikenmaailman islamilaisille, sellainen pitäisi ehdottomasti lopettaa.

^ Sanoinkin että jotkut pystyvät maailman mukana muuttumaan. Mutta ei se kaikille ole helppoa.
Mea

ViestiKirjoittaja Fran » 23.01.2024 14:24

Haavistohan on ollut ties missä jo aiemmin virka- ja työmatkoilla, eikä homous ole matkoihin vaikuttanut. En muista kuulleeni keneltäkään työhön liittyvää asiaperustetta siitä, miksi Haavisto olisi huono presidentti. Kukaan ei voi kieltää sitä, etteikö Haavistolla ole varsin hyvä työhistoria presidentin pestiin, joten ainoat pinnalle nousevat asiat on homous ja Al-Hol.
Fran

ViestiKirjoittaja Hurtta » 23.01.2024 14:36

Kesällä, mökkikylän jeesuskirppiksellä, tädit kauhisteli ainakin syvästi sitä mahdollisuutta että olisi *homo* (kuiskaten) presidentti, oli esillä sodomat ja gomorrat ja aivan oltiin menossa käsilaukulla helwettiin.

Että joo, on se tuolla alkuasukkaiden keskuudessa vielä kova pala, mielummin ottaisivat punaniskafasistin.
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Fran » 23.01.2024 14:49

Sepä.

Halla-Aho selittää radiomainoksessaan jotain, että seuraava presidentillä ei saa olla ideologisia näkemyksiä (en muista sanatarkasti, mutta jotain ideologiaan liittyvää se oli). Se ei voi olla niin tyhmä, etteikö tajuaisi että asia koskee häntä itseään mitä suurimmassa määrin, mutta äänestäjiin se taatusti uppoaa, koska he näkevät vain vasta-ideologian, ei omaansa. Populistista...
Fran

ViestiKirjoittaja msk » 23.01.2024 18:33

Tänään tulee kuulemma klo 20 suuri presidentinvaalitentti. Pitää katsoa. Jos vaikka saisi jonkun idean että ketä äänestää.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja kuvatus » 23.01.2024 22:11

En oikeastaan ihmettele Halla-Ahon suosiota kaikista taustakummallisuuksista huolimatta. Hän on vastannut mielestäni hyvin ja rohkeasti kysymyksiin vaalitenteissä. Varmaankin niin kuin suurin osa suomalaisista ajattelee. Olen itse äänestämässä toista ehdokasta, mutta hänen vastauksensa ovat olleet ympäripyöreämpiä. Mietityttää, onko se viisasta diplomaattisuutta, kuten olen ajatellut vai päättämättömyyttä. No, äänestän häntä siitä huolimatta ainakin ensimmäisellä kierroksella.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja msk » 24.01.2024 09:11

Eipä tuosta HS:n vaalitentin katsomisesta ollut mitään hyötyä.
En edelleenkään tiedä ketä äänestäisin, ei ole sellaista tunnetta kenestäkään että "tämä on minun ehdokkaani."

Toisella kierroksella vaitsen mielestäni "vähemmän huonon."
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 24.01.2024 09:38

Latvian presidentti on homo. Nämä tyypit ei varmasti edes tiedä siitä, kun ei siitä koko ajan puhuta kun ei ketään kiinnosta eikä sillä ole mitään väliä.

Tätä mä mietinkin että joku noista baltian maiden johtajista oli homo. EIkä maailma ole siihen kaatunut.
Umac kirjoitti:Haaviston homoutta perustellaan myös sillä, että "osa maailmasta ei ole valmis" eli mm. islamilaiset valtiot jne.
No nyt Ranskan pääministeri on homo jne. Kaikkea voi vatuloida tai olla vatuloimatta.

Haavisto on hoitanut ulkoministerin tehtäviä ihan ilman ongelmia myös islamilaisissa valtioissa missä homous on kiellettyä. Ja tosiaan ei ole mikään uusi juttu maailmalla muutenkaan.

Ja onhan homoja ollut varmasti suomen johtotehtävissä aikaisemminkin, siitä ei vaan ole julkisesti puhuttu ja aikoinaan kaikki vaan meni naimisiin vastakkaisen sukupuolen kanssa ja se mitä makuuhuoneessa tapahtui tai ei tapahtunut ei kuulunut kansalaisille. Olihan Mannerheimistakin niitä huhuja. En yhtään ihmettelis.

Jos itse ei ole ehdolla niin aika vaikeaa on missään vaaleissa löytää ehdokasta joka olisi 90-100% samaa mieltä asioita. Mitä mä tein noita vaalikoneita niin ylin prosentti yhtämielisyyttä oli jotain 73%. Se on vaan katsottava mitä asioita painottaa ja mikä yksi asia on tärkein ja millanen fiilis tulee ehdokkaasta.

Halla-ahosta kävi mielessä että onko se jotenkin lievästi autistinen? Ei millään pahalla autistisia kohtaan, mutta mielestäni H-A usein katsoo alas puhuessaan ja ei ota katsekontaktia ja jotenkin vaikuttaa siltä kuin sille olis sosiaaliset suhteet tosi vaikeita. Ainakin tosi sisäänpäinkääntynyt. EI sovi sellainen presidentille.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Mella M » 24.01.2024 09:43

msk kirjoitti:Eipä tuosta HS:n vaalitentin katsomisesta ollut mitään hyötyä.
En edelleenkään tiedä ketä äänestäisin, ei ole sellaista tunnetta kenestäkään että "tämä on minun ehdokkaani."

Toisella kierroksella vaitsen mielestäni "vähemmän huonon."

Joo, ei täydellista ehdokasta olekaan. En ole itsekään oman ehdokkaani kanssa kaikista asioista samoilla linjoilla. Jos ei sopivaa löydy, niin ei sekään olen huono, että äänestää sitä, jonka valinta harmittaisi vähiten.
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 24.01.2024 10:14

^^Joku kirjoilla-ryhmän dg voisi tulla tai olla, on älykäs, ilmeetön ja hiukan tavallisuudesta poikkeava mutta tiedä niistä. En muista koskaan nähneeni mitään julkista keskustelua aiheesta ja toisaalta, häntä mm. tulkitsi kehonkielestä joku Maikkarillakin. Lisäksi itsekin sanoo haastiksissa, ettei pidä aiheesta tms. Joka siis aivan ok, ei mitään poikkeavaa, että varauksetta nielee kaiken kysytyn.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mella M » 24.01.2024 10:21

Halla-aho aika usein vastaa, ettei hän pidä aiheesta tai kysymyksestä tai se on hänestä epäreilu tai vaikea tai vastaa tyyliin "Koen, että tämä on mahdoton kysymys. Kuin että miten ottaisit kotieläimet mukaan rauhantyöhön". Musta tämä on vain aivan järjettömän populistista, koska tämän tarkoitus on halventaa toimittajia ja sillä tavalla tällä kosisikellaan niitä ihmisiä, jotka ovat Halla-ahon kanssa sitä mieltä, että ylipäätään hallinto ja (toimittajat siihen mukaan lukien), ovat jotakin eliittiä, joiden toimintaa pitää jatkuvasti arvostella. Halla-ahon kannattajat nauraa aina kun Halla-aho sanoo noin ja varmaan tuulettaa, että hyvä Jussi, laitoit toimittajalle jauhot kurkkuun. Halla-ahohan ei itse tätä koskaan myöntäisi, mutta minun mielestä tuo on hyvin laskelmoitua. Sillä koitetaan luoda kuva, niinkuin toimittajat olisivat hänen kimpussaan jatkuvasti penäämässä jotakin epäoleellisia tai epäreiluja asioita.
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 24.01.2024 10:27

Joo, se kehonkielihomma ja kieltäytyminen tai "minä en pidä"- juttu oli jossain Maikkarin (?) ohjelmassa tms. Vaimoon, parisuhteeseen tms. liittyen. Se nostettiin esille ja siihen yhdistettiin se katseen lasku jne.
Mutta ilman sitäkin siis, hänellä on sellainen totinen ja ilmeetön tapa. Joka voi olla jotain tai täysin harjoiteltua, pyritään neutraaliin jne.
Osaa ihmisistä se viehättää, osaa ei. Se siis jakaa myös sen osalta.

muoks: hänhän oli hyvinkin nauravainen, siis siinä määrin kun edes julkisuudessa on, kun oli vanhoja bändikavereita moikkaamassa.
Fiilikset hänen ulosannistaan taitaa mennä kaikesta ihan toiseen ääripäähän, sen mitä keskusteluissa näkee.

En itse anna kuuna päivänä ääntä persuille tai hänelle mutta olen seurannut noita muutamia hänen osallistumisiaan näihin ns. höpö-höpö-haastiksiin, ihan kehonkieltä nähdäkseni ja kuullakseni vastauksensa.
Halvat huvit ja sillai, osalla ilmaisetkin 8-)
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mella M » 24.01.2024 10:48

Juu, Halla-ahohan on hyvin rauhallinen ja vastaa ainakin näennäissesti ihan fiksusti noissa tenteissä. Mutta kun siellä taustalla on se kammottava maailmankuva, niin ei mene mulle läpi. Mä just sanoin jollekin, että Halla-aho on vähän kuin mummi oli, kun se sairasti dementiaa. Jos ei tuntenut meidän mummia, niin saattoi ajatella, että sehän juttelee ihan fiksuja, kun kertoo, että lähtee kohta miehensä kanssa kauppaan ja sitten laittaa ruokaa ja sen jälkeen hän lähtee vielä äitinsä kanssa hautausmaalle. Mutta kun tunsi mummin, niin tiesi, että kaikki ihmiset joista hän puhui, olivat kuolleet jo vuosia sitten. Halla-ahon kanssa on vähän sama. Pitää myös tuntea ne taustat eikä uskoa kaikkea mitä hän puhuu.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mea » 24.01.2024 11:12

Mä muistan kyllä ne vuosikymmenten takaiset jutut koska kiinnitin niihin silloin huomiota. En nyt sanasta sanaan mutta sisällön ja tyylin. En ihan kättelyssä olisi arvannut että tästä tyypistä tulee puhemies ja pressaehdokas. Monessa asiassa arvomaailmat kohtaa. Ei toki ihan kaikessa, mutta kuten tässä todettiin niin sitten olisi mentävä itse.
Mea

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.01.2024 11:45

Kyllähän hallis kirjolaiselta vaikuttaa, ja onhan sitä sivuttukin jo ketjussa aiemmin. Kirjolla olemisessahan ei ole mitään pahaa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 24.01.2024 13:34

^Ei ole ei. Meidän on sillä tavoin mietittävä laajasti sitäkin puolta, heitäkin, kirjoilla olevia. On pressaehdokas tai ei, siinä kun moni näkökulma on erilainen meihin ei-kirjoilla oleviin. Eikä se ole ilkeyttä tai ajattelemattomuutta, sitä voi opetella tiettyyn rajaan asti olemalla sitä tai tätä mutta ei määräänsä enempää kuitenkaan.

Hyvä ennakkoäänestysmäärä, 44%!
(Harri Gustafsberg)
Umac

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät