Eläinlääkärissä käydään-ketju

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Darre » 25.12.2023 22:03

Valkosipulisilakalle paljon voimia tilanteeseen.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Mea » 28.12.2023 12:08

Kamalia juttuja täällä, kehtaanko nyt taas kertoa jotain pienempää.

Ilo menee ortopedille huomenna. Tai siis niillä on orto-puoli erikseen eivätkä ota ontumistapauksia tavalliselle puolelle ollenkaan. Ilo ei ole laittanut toiselle etujalalle painoa muutamaan päivään juuri ollenkaan, ei tunnu menevän ohitse joten mennään näyttämään. Tosin näin on käynyt kerran ennenkin, se hyppi kolmella jalalla kotona, ja kun päästiin klinikalle niin se kirmasi siellä kuin aropupu. :roll: Eikä löytynyt mitään vikaa.

Nettikalenterissa oli vasta viikon päähän ensimmäinen vapaa aika, onneksi soitin niin löytyi yksi peruutusaika huomiselle.
Mea

ViestiKirjoittaja Kissimyyr yhä vaan » 28.12.2023 12:43

Meillä kaksi senioria kävi joka kk Seronil-pistoksilla, tuntuu kyllä auttavan (liikkuminen on lisääntynyt ainakin). Iäkkäästä kissasta on vaikea nähdä sitä vointia, kun terveenäkin nukkuu ( ja syö) niin paljon.
Gapapentiinistä hyviä kokemuksia kissalla (ihmisellä ei). Ainoa juttu on kai se, että seinään ei saa lopettaa sitä.

Ja osaanotto msk:lle täältäkin.
Kissimyyr yhä vaan

ViestiKirjoittaja msk » 28.12.2023 15:48

Mea kirjoitti:Kamalia juttuja täällä, kehtaanko nyt taas kertoa jotain pienempää.

Ilo menee ortopedille huomenna. Tai siis niillä on orto-puoli erikseen eivätkä ota ontumistapauksia tavalliselle puolelle ollenkaan. Ilo ei ole laittanut toiselle etujalalle painoa muutamaan päivään juuri ollenkaan, ei tunnu menevän ohitse joten mennään näyttämään. Tosin näin on käynyt kerran ennenkin, se hyppi kolmella jalalla kotona, ja kun päästiin klinikalle niin se kirmasi siellä kuin aropupu. :roll: Eikä löytynyt mitään vikaa.

Nettikalenterissa oli vasta viikon päähän ensimmäinen vapaa aika, onneksi soitin niin löytyi yksi peruutusaika huomiselle.

Kuvattiinko Ilo silloin?
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mea » 28.12.2023 18:27

^ Joo, röntgen otettiin.
Mea

ViestiKirjoittaja Kissimyyr yhä vaan » 29.12.2023 19:33

Olen huomannut että kannattaa videoida luurilla sitä yskää/ontumista what ever, koska adrenaliinissa klinikalla oireet ei oikein näy. :)
Kissimyyr yhä vaan

ViestiKirjoittaja Suska » 30.12.2023 15:23

no niin, Hagen kävi jouluaaton aattona evidensiassa keisarinleikkuulla, viidestä pennusta selvisi kolme, kaksi lopetettiin vakavien kehityshäiriöiden vuoksi. Keisariin jouduttiin, koska molemmista kohdunsarvista oli pentu lähtenyt yhtä aikaa tulemaan, ja nehän sitten kolaroi kohdunsuulla eikä kumpikaan väistänyt.
Onneksi koiralla on vakuutus, eli hinta jää omavastuusuudeksi alle 500 euroa (ja sekin kasvattajan, ei mun pussista)
Pennut on siis tänään viikon vanhoja, terveitä ja pulleita suloisuuksia :o
Ikävä kyllä mulle oli tarkoitus tulla tästä pentueesta edelleen narttupentu sijoitukseen Hagenin kaveriksi, mutta näin ei nyt käy. Kahdella pennulla tosiaan vakava kehityshäiriö, molemmilta puuttui osa toisesta eturaajasta, toisella lisäksi suoliavanne ja häntäkin oli epämuodostunut. Kasvattaja ei ymmärrettävistä syistä halua jatkaa tätä linjaa kun ei voi tietää mistä häiriö tuli :(
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Avokaado » 30.12.2023 17:03

^ Voi tavaton, miten surullista niiden kahden pennun osalta. Mikä lienee kahden pennun kehityshäiriöön syynä, sitä ei kai voi tietää. Onneksi kolme pentua ja emo voi hyvin. Onnea niiden elämään.
Avokaado

ViestiKirjoittaja Umac » 30.12.2023 18:38

Olipa ikäviä uutisia.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 01.01.2024 10:57

Tyttären puolesta kyselen: Missä pääkaupunkiseudulla olisi edullisinta poistattaa kissalta hammas? Jo Kanadassa asuessa eläinlääkäri oli suositellut "jossain vaiheessa" yhden hampaan poistamista, mutta nyt vasta asia tuli ajankohtaiseksi.
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja Kissimyyr yhä vaan » 01.01.2024 12:18

Vähän hankala kymysys toi hampaanpoistohinta, hinnan lisäksi on myös laatueroja. Yleensä eroa ei huomaa, mutta joskus käy huono tuuri esim anestesian kestämisen kanssa, silloin toivoo että eläin olisi siinä parhaassa ja huolellisemmin potilaita hoitavaa paikassa. Ja jäisi henkiin.

Että sikäli hyödytön kommentti tämä. :D
Kissimyyr yhä vaan

ViestiKirjoittaja Umac » 01.01.2024 16:08

^^Hampaan sijainti vaikuttaa. Kilpailuttaisin yksityisiä ja ketjuun kuulumattomia siltä alueelta minne itse pääsee eläimen kanssa.
Jos auto käytössä niin huomiona mm. Espoo, Savio ja Tuusula.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 01.01.2024 22:08

Kiitos Kissimyyr ja Umac :) Pitääkin vihjata tuosta kilpailutuksesta.
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja Umac » 02.01.2024 12:36

Tässä vielä Malmin Apex ja tarjous:
Kuva

Kuuluu Evidensia-ketjuun mutta hintatason vertailuun yleisellä tasolla, voi olla ihan käypäläinen?
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Kissimyyr yhä vaan » 02.01.2024 15:28

Jaa...kun tuon lukee hyvin, huomaa että ei sisällä hampaan poistoa. Eli tuon päälle voi tulla vielä 800-900 seuraavalle kerralle.

Se pelkkä hammaskivi ei ole kovin kallis esim CatVetissakaan.
Kissimyyr yhä vaan

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 02.01.2024 16:40

Mä olen ymmärtänyt että Herttoniemen ja viikin alueella on sellaisia ell joita on suositeltu. mm. Sopulitien ja sympaatti ell. Itse viimeksi Hgissä asuessani kävin Ahma eläinklinikalla, Viikissä. Näyttäsi vielä olevan olemassa.
Mutta joo kannattaa kilpailuttaa ja soittaa suoraan ja kysyä hintoja
Iidis79

ViestiKirjoittaja Umac » 02.01.2024 18:40

^^Siksi laitoin yleisellä tasolla vertailuun :)
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 02.01.2024 21:06

Iidis79 kirjoitti:Mä olen ymmärtänyt että Herttoniemen ja viikin alueella on sellaisia ell joita on suositeltu. mm. Sopulitien ja sympaatti ell. Itse viimeksi Hgissä asuessani kävin Ahma eläinklinikalla, Viikissä. Näyttäsi vielä olevan olemassa.

Kiitti Iidis79 :)
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja dinah » 03.01.2024 13:58

Nikkilässä on hammasspesialisti aika lailla Hki edullisemmalla hinnalla.
dinah

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 03.01.2024 15:29

^Tässä tyttären tapauksessa kulku vaan sinne on hankala kun heillä ei ole omaa autoa käytössä. Muuten olisi ollut varteenotettava vaihtoehto
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja Darre » 03.01.2024 18:01

Iidis79 kirjoitti:Mä olen ymmärtänyt että Herttoniemen ja viikin alueella on sellaisia ell joita on suositeltu. mm. Sopulitien ja sympaatti ell. Itse viimeksi Hgissä asuessani kävin Ahma eläinklinikalla, Viikissä. Näyttäsi vielä olevan olemassa.

Mun eräs ystäväni on jo vuosia käyttänyt koiriaan Sopulitien klinikalla ja on ollut todella tyytyväinen.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja kualcc » 03.01.2024 19:52

Varasin tänään ajan meidän nuoremmalle porokoiralle terveystarkastuksiin, kun helmikuussa tulee meidän vakioeläinlääkärille pevisa-tarkastuspäivä. Varasin ns. koko paketin (lonkat, kyynärät, selkä, silmät, sydän ja polvet). Kukkarossa varmasti tuntuu mutta onpahan kerralla tsekattu kaikki. :lol: Vaan geenitestaus täytyy tehdä sitten myöhemmin erikseen.
kualcc

ViestiKirjoittaja Kissimyyr yhä vaan » 04.01.2024 16:23

Onkohan muilla kokemusta vastaavasta?

Äsken sain soiton Evidensiasta. Kyse oli siitä, että kissan edellisestä hammashoidosta oli jo pari v aikaa, ja pitäisi varata uusi aika. Muuten joo, mutta kun just tuo kissa entisenä popullaatiokissana oli kärsinyt pahasta ientulehduksesta, jonka vuoksi alle 2 vuotiaana oli poistettu kaikki hampaat lukuunottamatta kolmea kulmahammasta (siis samassa Evidensiassa). Tulehdus lakkasi, kukkaro keveni parilla tonnilla :lol: , ikenet on nykyään ihan vaaleat entisen purppuran sijaan eikä hammaskiveä ole (näkee hyvin kun on kulmahampaista kyse). Kissi käyttää hampaitaan niin tehokkaasti, ettei ikinä uskoisi, ettei sillä ole kuin kolme hammasta. :D

Eikö soittaja lukenut potilastietoja, ja onko nykyään normaalia tuollainen markkinointi?
Kissimyyr yhä vaan

ViestiKirjoittaja Thirteen » 04.01.2024 20:20

kualcc kirjoitti:Varasin ns. koko paketin (lonkat, kyynärät, selkä, silmät, sydän ja polvet

Sama täällä, tuohon litaniaan vielä olat. Ja heti alkoi jännittämään...
Kohti ääretöntä ja sen yli!
Buzz Lightyear
Thirteen

ViestiKirjoittaja kualcc » 04.01.2024 21:48

Kissimyyr yhä vaan kirjoitti:
Eikö soittaja lukenut potilastietoja, ja onko nykyään normaalia tuollainen markkinointi?

Mulle tuli muuten reilu vuosi sitten myös meidän entiseltä eläinlääkäriasemalta (Vantaalta) sähköpostia jokaisesta lemmikistä joita aikoinaan olin kys. klinikalla käyttänyt, että näyttää siltä että rokotukset oli vanhentuneet ja varataanko rokotusaikoja. Muuten hyvä, mutta en ole asunut Vantaalla kahdeksaan vuoteen ja sama aika on myös edellisestä asioinnista kyseisellä eläinlääkärillä ja osa niistä silloisista eläimistäkin oli jo kuollut. En tiedä oliko ne tehneet sitten jonkun järjestelmäajon tai vastaavan, minkä takia sähköpostiviestit tuli. En alkanut kyselemään perään, eikä ole enää sittemmin olleet yhteyksissäkään. :D
kualcc

ViestiKirjoittaja Kissimyyr yhä vaan » 08.01.2024 12:19

Joo noi automaattimuistutukset on tuttuja, puhelinmyynti on mulle uutta eläinlääkinnässä. :)
Kissimyyr yhä vaan

ViestiKirjoittaja Mella M » 08.01.2024 16:34

Mun isä oli käyttänyt mun koiraa elillä. Koira on vanhemmilla hoidossa ja pikkuisella oli alkanut elämänsä ekaa kertaa anaalirauhaset vaivaamaan. Osasyynä varmaankin se, että se ei ole kovien pakkasten kanssa käynyt kuin nopsaan oven edessä kakilla ja muutenkin liikkunut vähän ja sitten meni vatsa vähän kuralle ja nyt sitten rauhaset olivat vaivanneet. Toinen rauhasista oli tyhjenyt yön aika itsekseen, muuten koira ei kuulemma ole oireillut mitenkään. Ellillä koira oli rauhoitettu, huuhdeltu ja kynnetkin leikattu. Sanoin isällä etukäteen, että jos rauhotetaan niin muista pyytää kynsien leikkaus kanssa. Oli saanut vielä antibiootit mukaan ja lasku, minusta maltillinen 120 euroa. Olivat kuulemma vielä laittaneet viltinkin mukaan, kun hoitajan mielestä nukkuvaa koiraa ei voinut kantaa autolle ilman vilttiä. Isä oli kyllä koittanut sanoa, että hänellä on kyllä autossa vilttejä, mutta :) Isä kyseli ennen käyntiä koiran syntymäaikaa, mutta sanoin, että kaikki pitäisi tulla sirusta nykyään ja niinhän ne hienosti olikin laskulla, kaikki koiran tiedot.
Mella M

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 09.01.2024 07:09

^Hyvä että saitte avun ja mielestäni hyvinkin kohtuullinen lasku! Ihanaa, että oli noin hyvää palvelua vilttiä myöten!
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja msk » 09.01.2024 07:55

Hienoa palvelua.

Reino ravisteli viime yönä korviaan ja aamulla huomasinkin että oikea korva punoitti.
Ilmeisesti päivystyskäynti edessä tänään kun olen lähitöissä (samoin huomenna) niin en pääse viemään kylälle jos vaikka vahingossa ajan saisinkin.
Annoin sille aamulla särkylääkkeen.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja msk » 10.01.2024 07:18

Savon Murressa (Evidensia) pävystyskäynti eilen 322,77 euroa.
Korvatulehdushan se taas on. Reinon kolmas ja ikää on vasta vuosi ja 8kk.
Korvaeritenäytteissä todettiin oikeassa korvassa hieman kokkibakteereja. Tärykalvo punainen mutta ei nestettä.

Vakuutus korvasi niin että itselle jäi maksettavaa 125 euroa.

Reinolla on ahtaat korvakäytävät, sama oli edellisellä rwulla. En muista enää mitä silloin tehtiin että saatiin korvatulehdukset loppumaan.
Yksi kaveri vinkkasi pvp etikan. Kokeillaan sitä nyt sitten sisäisesti ja ulkoisesti tämän kortisonitippakuurin jälkeen.

On se vaan hieno poika. Antoi ronkkia korviaan ja seisoi hoitopöydällä ihan rauhallisena vaikka oli korvavekotin aivoissa asti.
Ensin hoitaja otti näytteet. Se oli Reinon mielestä aika ihanaa.
Sitten mentiin taas odottelemaan. Kun eläinlääkäri kutsui takaisin niin edelleen rynni hoitohuoneeseen karmit kaulassa ja olisi halunnut pusutella eläinlääkäriä.
Korvien tutkimisen jälkeenkin kaikki oli edelleen ihanaa.
Helppo käydä eläinläkärissä tällaisen koiran kanssa.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

EdellinenSeuraava

Paluu Lemmikit