Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Tiibetinhelmi kirjoitti:En veisi minäkään, jo ihan tuon matkan vuoksi. Moni suomalainen eläinlääkäri on muuten "Tarton kasvatteja"!

Suska kirjoitti:Käytin mäyräkoiran tänään virallisissa selkäkuvissa. Maksun koittaessa meinas tulla hikka, kun näyttöön lävähti karvaa vaille 400 euroa!
Toissapäivänä aikaa varatessa puhelimessa moneen kertaan kysyin, tuleeko maksamaan paljon yli heidän hinnastossaan olleen 208 euron, vastaus ei tule kuin lääkkeet.
No, hinnasto oli unohtunut päivittää ja tuo hinnastohintakaan ei ollut virallisen kuvauksen hinta. Aikaa varatessani kyllä nimenomaa varasin virallisiin kuviin ajan, joten sain sitten onneksi tuolla mulle annetulla hinnastohinnalla, yhteensä siis 215 euroa.
Muutama sydämenlyönti kyllä jäi väliin, kun hinnan vuoksi kilpailutin koko turunseudun eläinlääkärikapasiteetin.

Tuloksena IDD aste 2 (kolme kalkkeumaa, on tänä vuonna kuvatuista pienoismäyräkoirista ihan kärkisijoilla), VA0, SP0, LTV3
kaikenkaikkiaan hyvä tulos siis
LTV:tä esiintyy useilla koiraroduilla, ja ainakin saksanpaimenkoirilla sen yhteydestä selkävaivoihin on tutkimustietoa. LTV altistaa lanne-ristiluuliitosalueen varhaiselle rappeutumiselle, minkä seurauksia voivat olla takaselän kivut ja pahimmassa tapauksessa takajalkojen halvausoireet. Hoitona käytetään lepoa ja kipulääkkeitä ja vakavimmissa tapauksissa leikkaushoitoa. Kotikoirina sairastuneet koirat pärjäävät usein melko hyvin, mutta ennuste paluusta harrastus- tai työkoiraksi on epävarma.
MJK kirjoitti:Eli tuo LTV3 on minun mielestä jo tosi paha

Suska kirjoitti:Mä olen nyt yrittänyt perehtyä tähän LTVn vaikutukseen, paljon ei löydy tietoa. Jostain syystä yhytkarvaisia pienoismäyräkoiria (kääpiö ja kaniini) kuvataan tosi vähän, monet kasvattajat suhtautuvat skeptisesti selkätulosten vaikutukseen selkäterveyteen. Ja onkin totta, että puhtaaksi kuvattuja koiria on halvaantunut, sököselkäisiä elänyt pitkän elämän ilman halvausoireita.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa