Airfryer

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Airfryer

ViestiKirjoittaja Outi.I » 08.08.2023 16:40

Onko teillä noita uunimallisia versioita. Minulla on tuollainen pyöreäkorinen halpaversio joka on vähän pieni kun siinä yrittää tehdä koko atrian kerralla. Katselin tarjontaa ja törmäsin noihin erimallisiin. Onko niistä mihinkään? Ja mitä kannattaa katsoa jos aikoo hankkia. Pari merkkiä joita katsoi olivat Ströme ja Princess.
Outi.I

Re: Airfryer

ViestiKirjoittaja Fran » 08.08.2023 19:52

Mulla on pikku pönttö, joka jäi käyttämättömäksi kun sain uunimallin. Se on ihan huippu, mutta miinuksena vastus on vain ylhäällä. Pyörivä kori on ihan ehdoton!
Nyt ostin Russell Hobbs Satisfry Air& Grillin ja mietin, että pärjäisinkö pelkästään sillä, vai pidänkö uunin ranskalaisia varten. En ole niitä vielä Russellilla kokeillut. Russellissa on alavastus, 5,5l umpinainen kulho, ja siihen grilliritilä. Siinä on airfryer-toiminnon lisäksi paisto, grillaus, leipominen, ruskistus, lämpimänäpito ja kaksi eri haudutuslämpöä. Mä oon ihan myyty. Sen kun heittää ainekset kulhoon ja sekoittaa, ja ruoka valmistuu itsestään. Saa tehtyä kiusaukset, munakkaat, pannarit, piirakat, pizzat, padat, sopat, puurot ja ties mitä muuta. Ihan lyömätön kapistus!
Aattelin ostaa siihen pari kulhoa lisää, kunhan niitä varaosamyyjälle tulee :)
Fran

ViestiKirjoittaja Outi.I » 08.08.2023 20:40

Ei sinulla satu olemaan tämä?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... xe-airfrye Tuota tai sisarmallia katselin. Se toinen merkki putosi kun arvostelut olivat huonoja. Eihän niitä tietysti voi täysin uskoa, mutta jos useampi on hajonnut heti niin ehkä ei.
Outi.I

ViestiKirjoittaja Fran » 08.08.2023 21:07

Mulla on Emerio, jota ei oo ollut yli vuoteen myynnissä.

Tuo vaikuttaa aika samanlaiselta kaikin puolin. Noiden ritilöiden päälle mulla on teflonpinnoitetusta grilliverkosta leikatut palat, niin ei sapuskat tartu kiinni.
Fran

ViestiKirjoittaja Outi.I » 08.08.2023 21:19

Kiitos.
Ehkä minä repäisen ja tilaan tuon.
Outi.I

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.08.2023 17:02

Onko kellään airfryer toimintoa ihan uunissa? Kokemuksia olisin kysellyt minäkin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.08.2023 23:50

^ Meillä on mutta ei ole tullut testattua, kiitos muistutuksesta. Testaan ja tulen sitten kertomaan. Vertailupohjaa varsinaiseen airfryeriin ei ole kun en ostele ylimääräisiä härpäkkeitä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Suska » 12.08.2023 05:23

Outi.I kirjoitti:Ei sinulla satu olemaan tämä?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... xe-airfrye Tuota tai sisarmallia katselin. Se toinen merkki putosi kun arvostelut olivat huonoja. Eihän niitä tietysti voi täysin uskoa, mutta jos useampi on hajonnut heti niin ehkä ei.

mulla on tää, ja olen kyllä tyytyväinen. On ollut pönttömallinenkin, mutta tykkään enemmän tästä kun on monipuolisempi. Ison uunin käyttö on jäänyt lähes kokonaan, tässä kun tulee ruoka valmiiksi melkein jo samassa ajassa kun uuni veisi lämmitykseen
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.08.2023 05:58

Vieras kirjoitti:^ Meillä on mutta ei ole tullut testattua, kiitos muistutuksesta. Testaan ja tulen sitten kertomaan. Vertailupohjaa varsinaiseen airfryeriin ei ole kun en ostele ylimääräisiä härpäkkeitä.

Jes! Minä en ole voinut testata omaani koska uunissa ei tullut mukana airfryer peltiä ollenkaan (vaikka tuo toiminto oli yksi myyntivaltti), enkä lähde sellaista ostamaan ennen kuin tiedän tekeekö kys toiminnolla yhtään mitään :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 12.08.2023 06:26

Tyhmä kysymys mutta miten "uunin airfryer-toiminto" poikkeaa ihan perinteisestä kiertoilmauunista joka on ollu markkinoilla jo iät ja ajat...? Vain onko vaan pyörä keksitty uudelleen ja markkinoidaan nyt vetävämmällä nimellä? Mut kätevä se kiertoilma ainakin on jos haluaa rapsakat ranskalaiset tai paistaa useammalla pellillä tavaraa yhtä aikaa.
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.08.2023 06:38

En tiedä :D Siksi kokemuksia kaipaankin :D
T: edellinen
Vieras

ViestiKirjoittaja Fran » 12.08.2023 07:34

Tällainen tieto löytyi Googlella:
"Uusien Airfry-toiminnolla varustettujen Bosch accent line -uunien tuuletin kierrättää grillausvastusten tuottamaa lämpöä nopealla tahdilla ruuan ympärillä ja erityisvalmisteinen ilmakypsennys- ja grillauspelti varmistaa tehokkaan ilmankierron."
Eli eroaa tavallisesta kiertoilmasta sillä, että päällä on grillivastus, kuten normi-airfryerissakin on vastus ylhäällä, ja tuuletin pyörii nopeammin kuin kiertoilmauunissa.

Mulla on ollut airfryer melkein 4 vuotta enkä siinä ajassa ole kertaakaan lämmittänyt tavallista uunia. Säilytän siellä kattiloita ja pannuja.
Fran

ViestiKirjoittaja Suska » 12.08.2023 07:38

Fran kirjoitti:
Mulla on ollut airfryer melkein 4 vuotta enkä siinä ajassa ole kertaakaan lämmittänyt tavallista uunia. Säilytän siellä kattiloita ja pannuja.

Mä oon pari kertaa tehny kokonaisen lohen, se ei mahdu airfryeriin. Ja paistanu kampanisuja, mahtuu koko satsi kahdessa erässä ku airfryerissä joutuis laittaa muutaman per paistokerta
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Fran » 12.08.2023 08:29

Suska kirjoitti:
Fran kirjoitti:

Mä oon pari kertaa tehny kokonaisen lohen, se ei mahdu airfryeriin. Ja paistanu kampanisuja, mahtuu koko satsi kahdessa erässä ku airfryerissä joutuis laittaa muutaman per paistokerta

Näin yksin asuvana pärjää pienemmillä annoksilla. Uuniin mahtuisi puolikas lohifile, ja kokonainen kahdessa osassa jos kypsentää kahdella tasolla. Samaten pakastepullia ym. mahtuisi useammalle tasolle, mut itselle riittää esim. 4 pientä pasteijaa. Kuivakakkuja oon leiponut töihin, ja sellainen mahtuu hyvin airfryeriin :)
Fran

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.08.2023 09:21

Varmaan se airfryer-ritilä on yksi pointti tuohon uunin toimintoon, siinä ei siis käytetä tavallista peltiä. Siksi emme heti tuota testanneetkaan kun pohdin ritilän puhdistusta kesken remontin (ei juoksevaa vettä). Sitten olen vaan unohtanut.
Vieras

ViestiKirjoittaja smörgen » 14.08.2023 10:51

Meillä on airfryer jäänyt tosi vähäiselle käytölle. Yleensä tulee tehtyä se verran isompia satseja, että uunissa ne tulee kerralla, vaikka onkin sellainen isompi airfryer.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja kualcc » 06.06.2024 09:27

Minäpä nostan nyt tätä, kun itellä on alkanut pyöriä mielessä airfryerin hankinta. Erityisesti kiinnostelisi käyttäjäkokemukset kasviksien kypsennyksessä, kun tykkään syödä esim. paahdettuja juureksia, mutta ei aina jaksaisi uunissa niitä töhöttää (varsinkaan näin kesäkuumalla). Somessa seuraan paria kanavaa mitkä on pyhitetty pelkille airfryer-resepteille, ja ainakin niiden perusteella näyttäisi ihan kätevältä vekottimelta monenlaiseen kokkailuun. Mulla ei vaan ole aavistustakaan, että minkä kokoinen/mallinen olisi hyvä. Meitä on lähes aina kolme syöjää, että sen verran iso pitäisi olla että saisi ainakin kolmelle syöjälle evästä kerralla. Ja sitten vissiin on vielä erikseen kori- ja uunimallit, että kumpiko niistä nyt sitten olisi käytännöllisempi... Apua!
kualcc

ViestiKirjoittaja Fran » 06.06.2024 10:14

Monipuolisin on mun tuolla yllä mainostama Russell Hobbs. Paahdetuille kasviksille miettisin uunia pyörivällä korilla. Sillä ne saa kypsennettyä tasaisesti ilman hämmentelyä. Jos löytää uunin, jossa on alavastus, niin sekin olisi ihan käypä. Vain ylävastuksella oleva kypsyttää yläpuolen enemmän kuin alapuolen, ja tasoilla paistaessa pitää ruoka monesti kääntää, jotta se kypsyy tasaisesti. Pönttömalli on mun kokemuksella huonoin.
Fran

ViestiKirjoittaja kualcc » 08.06.2024 20:57

Fran kirjoitti:Pönttömalli on mun kokemuksella huonoin.

Eli pönttömallillako tarkoitetaan nyt sellaista, missä on se paistokori?
Kiitos hyvistä huomioista, täytyy alkaa tekemään vertailua. :)
kualcc

ViestiKirjoittaja Fran » 08.06.2024 21:12

Juu pönttö on se, missä vedetään kori kahvasta ulos. Ja niitäkin on sellaisia, missä on pohjalla irtonainen ritilä, joka kippaa ruuan päälle kun korin kaataa tyhjäksi, ja kiinteällä, reiällisellä pohjalla olevia koreja.

Jos sulla on pieniä uuniin käyviä astioita, niin kannattaa mitata ne, ja ostaa sellainen airfryer mihin ne sopii :)
Fran

Paluu Rekisteröimättömät