Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mella M kirjoitti:Mä en hyväksy sähköpantaa. Jos koiralle ei mene mikään muu koulutus perille, niin mun puolesta sitten pitää luovuttaa sen koiran suhteen niin, että ehkä siitä ei ole sekunnin ja pomminvarmoihin suorituksiin. Sellainen ajatus, että tuollaiset voimankäyttövälineet on ok, on musta vain sitä, että koiraan suhtaudutraan vain välineenä, joka on pakko saada toimimaan keinolla millä hyvänsä. Ei ole. Maailmassa on kyllä tilaa koirille, joiden suorittaminen ei ole täydellistä. Maailmassa riittää myös koiria, jotka oppivat ilman sähköpantaakin.
Thirteen_2 kirjoitti:Olin joskus jenkeissä opiskelemassa koirien kuntoutusta ja ongelmakäyttäytymistä. Ja siellähän sähköpannat ovat hyväksyttäviä. En osaa ihan täysin niitä demonisoida, jos niitä oikeasti osataan käyttää. Monesti oli tapauksia, missä päästiin parempaan lopputulokseen nopeammin ja eläinystävällisemmin kuin jos olisi tahkottu kuukausia, jopa vuosia, jonkun ongelman kanssa.
Thirteen_2 kirjoitti:Olin joskus jenkeissä opiskelemassa koirien kuntoutusta ja ongelmakäyttäytymistä. Ja siellähän sähköpannat ovat hyväksyttäviä. En osaa ihan täysin niitä demonisoida, jos niitä oikeasti osataan käyttää. Monesti oli tapauksia, missä päästiin parempaan lopputulokseen nopeammin ja eläinystävällisemmin kuin jos olisi tahkottu kuukausia, jopa vuosia, jonkun ongelman kanssa. Kokeilin niitä (toki) myös itseeni eikä se ole varsinaisesti kipua, mitä siinä tuntee. Epämiellyttävää kylläkin. Ja ostin myös silloin jopa meillekin ko. pannan, tarkoituksena oli opettaa meidän koiria väistämään kyykäärmeitä (joka vuosi joku koirista otti osumaa kyyn kanssa). Kaatui tosin hyvä idea koska olisin tarvinnut myös kyykäärmeitä koulutusta varten, musta ei ollutkaan sitten enää siihen. Mutta Kaliforniassa koiria opetettiin väistämään kalkkarokäärmeitä pannan avulla, onnistuneesti.
Mella M kirjoitti: Miten pitkään olit siellä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa