Voihan Takku mikä nimi!

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Koiruuksia kirjoitti:Mulla oli näyttelyissä käyviä isoturkkisia isovillakoiria ja kyllä ne saivat olla ihan tavallisia koiria. Kävivät jopa uimassa kesäisin kun rakastivat vettä.
Koiruuksia kirjoitti:Mulla oli näyttelyissä käyviä isoturkkisia isovillakoiria ja kyllä ne saivat olla ihan tavallisia koiria. Kävivät jopa uimassa kesäisin kun rakastivat vettä.
Dacrest kirjoitti:Koiruuksia kirjoitti:Mulla oli näyttelyissä käyviä isoturkkisia isovillakoiria ja kyllä ne saivat olla ihan tavallisia koiria. Kävivät jopa uimassa kesäisin kun rakastivat vettä.
Kaverilla on näyttelyissä käyvä isovillakoira ja kyllä se elää aika tavallista koiran elämää (mikä on kellekin tavallista). Turkki kyllä teettää töitä: pesu ja föönaus joka viikko. Operaatio kestää pari-kolme tuntia.
Uinnin jälkeen koiralle laitetaan paikan päällä hoitoainetta ja heti kotiin pesemään.
Aina kun koira on kurainen tai kuolainen (kaverikoirien kanssa riehuttuaan), turkki vaatii hoitotoimenpiteitä. Eli käytännössä pesun, koska kuivana ei voi harjata.
Tottakai sillä on suojapukuja käytössä, mutta nekin saattavat takuttaa turkkia. Ja karvoja pidetään päässä, sekä osin selässä kiinni pampuloilla, aina tarpeen mukaan.
Onhan tuo nyt poikkeavaa vaikkapa palveluskoiriin verrattuna: kuraisella metsälenkillä ei voi käydä joka päivä. Ehkä seurakoirakategoriassa normaalia.
Vaatii joka tapauksessa omistajalta suurta panostusta turkin hoitoon ja jonkunlaista aikatauluttamista.
aunet kirjoitti:Kyllä ne mm. keskieurooppalaiset niukkaturkkiset afgaanit ovat enemmistönä juoksukisoissa. Käyvät näyttelyssä lähinnä hakemassa käyttövaliolle vaadittavan tuloksen (EH). Poikkeavat melkoisesti näyttelyafgaanista. Tuossapa esimerkkinä sukutaulua, kuvia klikkaamalla saa isommaksi.
https://www.dogsfiles.com/index.php?ind ... 8&nlang=en
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa