Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Tiibetinhelmi kirjoitti:^Hyvältä kuulostaa Ransun elämä nyt. Suomalainen siru, muttei rekisteröity? Kaipa tuokin on mahdollista.
Umac kirjoitti:Tiibetinhelmi kirjoitti:^Hyvältä kuulostaa Ransun elämä nyt. Suomalainen siru, muttei rekisteröity? Kaipa tuokin on mahdollista.
Suurin osa, siis varsin ennen Ruvin rekisteriä, jätti mm. kissat ja koirat rekkaamatta johonkin turvapalveluun.
Itse olen maksanut kertamaksun tänne
https://www.turvasiru.fi/
Koiruuksia kirjoitti:Umac kirjoitti:Tiibetinhelmi kirjoitti:^Hyvältä kuulostaa Ransun elämä nyt. Suomalainen siru, muttei rekisteröity? Kaipa tuokin on mahdollista.
Suurin osa, siis varsin ennen Ruvin rekisteriä, jätti mm. kissat ja koirat rekkaamatta johonkin turvapalveluun.
Itse olen maksanut kertamaksun tänne
https://www.turvasiru.fi/
Meillä on ihan vaan sirutettu pentuna ja sitten se sirunumero on kennelliitossa. En ole mihinkään erikseen ilmoittanut.
Sirun skannaamallahan siitä saa omistajan tiedot.
tuhti kirjoitti:
Aika usein omistajan tiedot ovat salattu ts. niitä ei saa näkyviin, vaikka sirun saisi luettua. Jalostustietojärjestelmässä lukee vain ”ei lupaa näyttää omistajatietoja”
Tiibetinhelmi kirjoitti:Ei ole munkaan koirien sirut muualla kuin Kennelliiton ja ruokaviraston rekistereissä. Ei ole tullut mieleenkään ilmoittaa mihinkään muualle.
Umac kirjoitti:Suurimmalla osalla varmasti noin. Rotueläimillä kuitenkin esim.kasvattaja jota näppärä yrittää vaikka tavoitella.
Mutta seropipentueet ja kymmenet ja tuhannet kotikissat, missäpä heidän tiedot, edes lähtökohtaisesti? Siis kissoilla vieläkin ja seropithan pitäisi myös löytyä Ruvin rekisteristä.
Umac kirjoitti:Se FIX on nykyään nimellä tunnistusmerkintätietokanta.
Minä yritin hakea esim. Peppi-nimellä tuolta KoiraNetistä, tulee 16 sivua rotukoiria. Miten tavan kansalainen löytää sieltä vaikka juuri teidän Pepin? Kysyn siis ihan vilpittömästi kun en tiedä!
Huomasin muuten, että Ukon tiedot löytyy näköjään myös Siruhaku.fi-palvelusta, johtuen varmaan käytetyistä ell asemista. Tai sitten olen sen sinne itse laittanut, en vain muista.
Outi.I kirjoitti:Mikrosirunnumerolla pitäisi löytyä. Ainakin minä löydän Hajnalin sillä kun ei ole FI rekkarissa. Sirunnumero siihen hakukenttään.
Umac kirjoitti:Suurimmalla osalla varmasti noin. Rotueläimillä kuitenkin esim.kasvattaja jota näppärä yrittää vaikka tavoitella.
Mutta seropipentueet ja kymmenet ja tuhannet kotikissat, missäpä heidän tiedot, edes lähtökohtaisesti? Siis kissoilla vieläkin ja seropithan pitäisi myös löytyä Ruvin rekisteristä.
Tiibetinhelmi kirjoitti:Onhan ne paperit oltava tallessa ja esitettävissä. Ei kannata hukata! Tein kennelneuvojan töitä 10 vuotta ja mm. papereiden syynäys tuli tutuksi.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa