Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Qppa kirjoitti:Muistan kun meidän edesmenneen russelivaarin ilme suorastaan kirkastui kun kans keksin kokeilla pilliä ja tyyppi pitkän hiljaisuuden jälkeen kuulikin taas jotain.
msk kirjoitti:Rottweilereiden kanssa on aika hasardi idea mennä kyykkyyn ja kutsua koira luokse![]()
Qppa kirjoitti:[ Olisi ihan tosi sydäntäraastavaa menettää kokonaan kommunikaatioväylä koiriensa kanssa, jo ne pienet hetket kun toinen näyttää olevan ihan hukassa, on sydäntä raastavia.
Darre kirjoitti:Mä olen huomannut, että vanhemman mittelini Pessin (13 v 9 kk) kuulo on huonontunut viimeisen vuoden aikana. Jos se on vapaana, niin se ei tahdo kuulla käskyjä, mutta tämä nyt sinänsä ei ole suuri ongelma koska mun koirat lenkkeilevät pääsääntöisesti hihnassa. Mökillä ovat olleet vapaana, mutta siellä Pessi ei enää halua lenkkeillä vaan jää mielellään pihaan kun lähden Hukan kanssa lenkille. Välillä Pessi myös nukkuu niin sikeästi, että vaikka yritän herättää sen lempeästi esim. iltapissalle lähtöä varten niin se säpsähtää. Mikä olisi paras tapa herättää? Olen laittanut käden kirsun eteen, että hajuaistimus herättäisi, mutta sekään ei aina tepsi. Vaikka koira ei nukkuisikaan, niin ulos lähtiessä pitää kutsua yleensä useampaan kertaan, ja jos katseyhteys on niin menen kyykkyyn, sen ymmärtää luoksetulon merkiksi. Mitenkään masentuneelta Pessi ei vaikuta, mutta se se katselee ihmisten kasvoja aikaisempaan kiinteämmin ja pitempään. Otan itsekin siihen paljon katsekontaktia ja silitän, että se tuntee edelleen yhteenkuuluvuutta ja että se huomioidaan. Pitäisin sylissäkin, mutta kun ei se viihdy
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Evakko ja 4 vierailijaa