Pennun punnitseminen (suoraan helvetistä)

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Pennun punnitseminen (suoraan helvetistä)

ViestiKirjoittaja msk » 11.08.2022 08:10

Reino 15 viikkoa. Reino painaa, kyllä, se on painava ja suuri. Reinosta tulee isona rottweiler.

Punnitseminen aamulla ei mennyt ihan kuin Strömsöössä.
Katsottiin ensin minun painoni. Sitten menin uudelleen vaakaan ja Jari "ojensi" Reinon minulle. Helppoa kuin heinänteko.
Juuei.

Reino heilui kuin hullun muna tuulessa eikä vaaka asettunut.
Kokeiltiin muutamaan kertaan mutta en pystynyt seisomaan tarpeeksi vakaana paikallani "suoraan jostain helvetin syövereistä" syliini tupsahtaneen paholaispennun kanssa.

Sitten oli Jarin vuoro. Ongelmana oli aiemmin ollut se, että Jarin paino + Reinon paino = vaaka ei voi käsittää että kukaan itse vaakaan kävelevä olento voisi olla niin painava. Vaakamme ei siis suostunut punnitsemaan heitä yhdessä vaan näytti erroria.

Nyt yritimme kuitenkin muutaman kerran uudestaan. Joku lukema sinne tuli, mutta kun kumarruin katsomaan niin Reino alkoi hakata ja lätkiä minua päähän kaikilla tassuillaan.
Sen verran vauhdikasta oli ja tukka tuli silmille että en ehtinyt nähdä lukemaan kunnolla eikä vaakalukema asettunut ennenkuin vaaka sammui itsekseen.

Reino siis painaa jotain. Sen verran saimme selville että todennäköisesti alle 19 kiloa.

Tämä oli nyt sitten viimeinen yritys punnita Reino kotona henkilövaakaa hyödyntäen.
Huomenna menen sen kanssa eläimille tarkoitettuun vaakaan. Tai en minä(kin) siihen mene, Reino vain.
Voi miten onnellinen olen ettei Reino ole espanjanmastiffi. Ne kun eivät mahtuneet edes niiden eläimille tarkoitettujen vaakojan päälle enää aikuisina.

Kuva
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

Re: Pennun punnitseminen (suoraan helvetistä)

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 11.08.2022 09:32

Kissan punnitseminen (toimii pennuilla ja aikuisilla):
- laita lattialle joku kevyt kangaskassi kyljelleen suu auki
- poista kassista ylimääräiset kissat
- laita kassi roikkumaan matkalaukkuvaakaan, lue lukema sitten kun kassi on ollu pari sekuntia hiljaa aloillaan (tähän voi mennä hetki, joskus voi joutua toistamaan edellisen vaiheen kesken kaiken)
- poista punnittava kissa kassista
:mrgreen:
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 11.08.2022 09:34

:mrgreen: :mrgreen: ihanaa, kohtalotoveri. Ne ell ja lemmikki liikkeiden vaa'at on aina olleet mun koirille sellanen että: mikä toi on ei thon voi mennä :shock:

Sanoin miehelle että pitäs koluta huutokauppoja jos jostain löytyis sellanen tavara vaaka, mihin voi laskea kuormalavan, niin sillä olis helpompi ottaa koirien painot ja kai ne tottuis sitten ajan kanssa sillä vaakalevyllä seisomaankin.

Sylissä punnaaminen on kyllä yksi tapahtuma aina :D
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 11.08.2022 11:25

punnaa se sitten kun kaveri alkaa hyytymään tai nukahtaa?
ainaki omat pennut on aina olleet kantokuntoisina siten kuutamolla ettei sylissä pitäminen ole ollut ongelma.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja msk » 11.08.2022 14:03

*kiranas* kirjoitti:punnaa se sitten kun kaveri alkaa hyytymään tai nukahtaa?
ainaki omat pennut on aina olleet kantokuntoisina siten kuutamolla ettei sylissä pitäminen ole ollut ongelma.

Tämän viikon paino saadaan huomenna :)
Tähän saakka ei ole ollut ongelmaa, on ollut sen verran paikallaan että vaaka on pysähtynyt näyttämään lukeman.
Toivotaan että normimeno jatkuu ensi viikolla :mrgreen:

Reino alkaa jo kohta olemaan lähemmäs 50 cm korkea ja painoakin on kohta yli 20 kiloa joten mikään pikkuinen pennunriiviö ei ole kyseessä. :D
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Umac » 11.08.2022 17:07

Reinosta tulee varmaan isänsä kaltainen isohko uros? :)
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 11.08.2022 17:19

Umac kirjoitti:Reinosta tulee varmaan isänsä kaltainen isohko uros? :)

Saattaa olla :mrgreen:

Olisin toivonut nyt tällä kertaa sellaista kivaa pikku-urosta mutta kaikkea ei voi saada.
Toivottavasti aikuspaino ei kuitenkaan kamalan paljon enemmän ole kuin mulla. Edesmennyt Oivahan painoi saman verran kuin minä.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja msk » 26.08.2022 15:28

Reino tänään 17 viikkoa. Viime viikolla onnistuttiin oikein hyvin punnitsemaan kotona.
Tänään en enää jaksanut pidellä pentua sylissä.
Tämän viikon maanantaina punnittiin kun käytiin rokotuksilla, 20,5 kg.
Pitää siirtyä kerran kuukaudessa eläinlääkärin vaakaan.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

Paluu Lemmikit