Dacrest kirjoitti:^^minkä takia lopetus olisi ensisijainen vaihtoehto? Ymmärrän jos koira on kovin vanha tai sairas, mutta suurin osa koirista sopeutuu uuteen kotiin hyvin.
Itselläni on ollut kaksi koiraa, joita en olisi uuteen kotiin edes kokeillut laittaa. Molemmat vahvasti kiintyneitä, eikä kumpikaan helppoja perus sessejä.
tällä aloituksen ajatuksella, miten joku ei pärjäisi näiden kahden kanssa, vaikkei perussessejä olekaan? välimaasto kotikoirista harrastajiin ja ongelmakoirien kanssa pärjääviin on kuitenkin laaja.
voi olla, että mulla on vaan ajatusvääristymä asiasta, mutta olen lapsuudesta lähtien ajatellut, että kun eläin otetaan siitä ei luovuta (paitsi jos itse odottelee kuolemaa korjaavaksi) ja jos on ihan pakko luopua niin se on lopetus.
ja kyllä mun omassa pelastus/kuolinsuunnitelmassa lukee, että jos meikäläinen löytyy kuolleena, niin eläin toimitetaan kämpästä lopetukseen x eläinlääkärille. ja eihän siinä, onhan mullakin ollut pari koiraa joista toinen on 1v. ja toinen 2v. iässä tulleet, joten olen ollut itsekin se henkilö jolle on koirat luovutettu syystä x, toki molempia tarjottiin ihmisten aloitteesta meikäläiselle. ehkä ajatukseen vaikuttaa sekin, kun ei sitä ole koskaan tarvinnut miettiä muita vaihtoehtoja, olen aina hoitanut koirani yksin ja ollut yksin niistä vastuussa, joten kun sitä on nuorena sorvannut suunnitelmat päähän jäykästi niin siellä se hyvin istuu.