^ Joo ei kovin paljoa, tätä pentuetta edeltävät suomalaiset porcelainet on syntyneet 2010-luvun alkupuolella ja niistäkään ei enää montaa ole hengissä. Tuonteja jonkun verran on, mutta niitäkään ei välttämättä kaikkia ole rekisteröity Suomen kennelliittoon. Leelan molemmat vanhemmat ovat tuontikoiria.

Veikkaisin kuitenkin, että jos tämän pentueen laskee mukaan niin varmaan parisenkymmentä yksilöä on Suomessa.
Itse tutustuin rotuun juurikin sen 2010-luvun alkupuolella kasvattaneen koirien kautta, törmättiin monesti koirapuistossa ja siitä asti olen haaveillut, että sitten joskus kun asun maalla niin otan porcelainen. Ennen koronaa mietin tuontikoiraakin, mutta koronarajoitukset lopetti sen suunnittelun alkutekijöihinsä. Pari vuotta sitten törmäsin sattumalta fb:ssä Leelan kasvattajan postaukseen Leelan emästä, ja about heti silloin ilmoitin, että jos hällä ikinä on kasvatusaikeita niin minä ilmottaudun jonoon.

Ollaan koko perhe aivan ihastuneita, ja meidän porokoiratkin on ottaneet pienen tosi hyvin vastaan.